Gå til innhold

Hvordan oppfattes engstelige personer av andre?

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerpådette
Skrevet

Vil min usikkerhet og tvil kunne oppfattes som negativitet fra min side? Er redd for at mine spørsmål, min avhengighet av kontroll og min "lukkede væremåte" kan bli tolket som at jeg er negativt innstillt til alt eller vil personer som jobber som terapeuter i psykiatrien "se" personen bak usikkerheten og angsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en terapisituasjon bør en behandler skjønne en hel del av dette.

På den andre siden kan du kanskje tenke litt på at en ingrediens i usikkerhet er negative forventninger. Avhengig av i hvilken grad man formidler dette til andre vil det kunne oppfattes som negativt.

En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.

mvh

Gjest usikkerpådette
Skrevet

I en terapisituasjon bør en behandler skjønne en hel del av dette.

På den andre siden kan du kanskje tenke litt på at en ingrediens i usikkerhet er negative forventninger. Avhengig av i hvilken grad man formidler dette til andre vil det kunne oppfattes som negativt.

En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.

mvh

''En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.''

Hva betyr egentlig dette? Synes det ikke?

Skrevet

''En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.''

Hva betyr egentlig dette? Synes det ikke?

Alt man føler og tenker inni seg, behøver ikke synes på utsiden. Heldigvis.

Det er ikke uvanlig at personer med angst tror andre legger mer merke til dette enn de faktisk gjør. Tror man kan ha en tendens til å fokusere så mye på det man sliter med, at man ikke tenker over alt som faktisk fungerer og hva man faktisk klarer.

Engstelse kan selvsagt også vær merkbart for andre. Men den behøver ikke være det.

mvh

Gjest svarttrost
Skrevet