Gå til innhold

Hvordan oppfattes engstelige personer av andre?

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerpådette
Skrevet

Vil min usikkerhet og tvil kunne oppfattes som negativitet fra min side? Er redd for at mine spørsmål, min avhengighet av kontroll og min "lukkede væremåte" kan bli tolket som at jeg er negativt innstillt til alt eller vil personer som jobber som terapeuter i psykiatrien "se" personen bak usikkerheten og angsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en terapisituasjon bør en behandler skjønne en hel del av dette.

På den andre siden kan du kanskje tenke litt på at en ingrediens i usikkerhet er negative forventninger. Avhengig av i hvilken grad man formidler dette til andre vil det kunne oppfattes som negativt.

En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.

mvh

Gjest usikkerpådette
Skrevet

I en terapisituasjon bør en behandler skjønne en hel del av dette.

På den andre siden kan du kanskje tenke litt på at en ingrediens i usikkerhet er negative forventninger. Avhengig av i hvilken grad man formidler dette til andre vil det kunne oppfattes som negativt.

En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.

mvh

''En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.''

Hva betyr egentlig dette? Synes det ikke?

Skrevet

''En engstelig person behøver ikke ha en utpreget 'engstelig' adferd.''

Hva betyr egentlig dette? Synes det ikke?

Alt man føler og tenker inni seg, behøver ikke synes på utsiden. Heldigvis.

Det er ikke uvanlig at personer med angst tror andre legger mer merke til dette enn de faktisk gjør. Tror man kan ha en tendens til å fokusere så mye på det man sliter med, at man ikke tenker over alt som faktisk fungerer og hva man faktisk klarer.

Engstelse kan selvsagt også vær merkbart for andre. Men den behøver ikke være det.

mvh

Gjest svarttrost
Skrevet

Det er ikke uvanlig at personer med angst tror andre legger mer merke til dette enn de faktisk gjør. Tror man kan ha en tendens til å fokusere så mye på det man sliter med, at man ikke tenker over alt som faktisk fungerer og hva man faktisk klarer.

Engstelse kan selvsagt også vær merkbart for andre. Men den behøver ikke være det.

mvh

Noen ganger tror jeg man vet litt selv at det vises på utsiden. Folk vil oppfatte dette ulikt. Men de beste menneskene vil forstå deg og det er de du skal bry deg om. Folk som er svært selvsikre og ikke oppfattes som nervøse/engstelige kan være dårlige mennesker fordet og det tror jeg voksne mennesker stort sett gjennomskuer. Så prøv å være en god person :-).

Gjest usikkerpådette
Skrevet

mvh

Ok, takk for oppklarende svar. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...