Gå til innhold

NHD/andre. Skal jeg la være?

Anbefalte innlegg

Gjest tutta fra strutta
Skrevet

Har nettopp fått vite at psykiateren min har vært utsatt for en mindre ulykke ( ikke alvorlig skade) Men kommer til å være sykemeldt noen uker..

Er det ok å sende han en tekstmelding med "god bedring" ønske eller skal jeg la være..?

Vet dette ikke er noen stor sak, men lurer på om dette ansees som greit? ( Jeg melder litt med han fra før hvis det er noe spesielt med medisinene jeg tar e.l. Men skal ikke melde han om det i sykemeldingsperioden.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Plantsi
Skrevet

Det synes jeg er ok. Men ikke send "god bedring". Send heller "håper å se deg igjen snart, god bedring".

Gjest svarttrost
Skrevet

Hvis dette er et menneske som betyr noe for deg, og som du bryr deg om så er det absolutt ikke noe galt av deg å sende han en slik melding. Da vil han nok bare bli glad og glede seg til å komme tilbake på jobb :-).

Skrevet

Hei!

Jeg syns det er rart at du får råd om at det er greit å sende sms.

Jeg syns sms er litt løst og uformelt, jeg foretrekker selv mail og brev/kort, dette da jeg syns man får den plassen man skal både til å skrive kjære... og mvh.... og andre ting man selvsagt skriver når det er feks en tanke om noe man vil sende.

Tekstmelding vanskeliggjør fult navn og tittel, noe jeg personlig syns er vrient å utelate. Jeg begynner gradvis å venne meg, og da jeg etter flere år spurte min psykiater om hun ville forstå hvem det var som skrev hvis jeg bare skrev mitt fornavn og hun svarte ja selvsagt, på dette, så begynte jeg å skrive uformelt bare Hilsen....og mitt fornavn. (det var en rar følelse)

Jeg oppdaget nemlig at min psykiater vekslet mellom bare å skrive sitte navn eller bare forbokstaven dette skjedde etter noe tid. Men min mann han er på sms med min psykiater, han skrev da også klem en gang, noe jeg ble så sjokkert over at jeg enda kjenner på følelsen av ubehag. Han bare lo da jeg ble sjokkert, ja for det var på nyttårsaften og da skal det vist være slik. ( ?)

Faktisk sendte han den der hilsenen fra min mobil ? og jeg er kanskje fortsatt urolig for om min psykiater trodde jeg hadde drukket for mye siden jeg med et var så annerledes, hun trodde kanskje det var jeg som sendte den, men det var det ikke!

Med en på min egen alder ville jeg kanskje følt det annerledes med, men jeg har spesiell respekt for de som er eldre enn meg, selv om de er venner. Men også mine venner, mange av dem, bruker jeg alle navn på, noe jeg også prøver å venne meg av med, da en dame sa dette " hvis du vil virke mindre påfallende kutt ut alle etternavn", da tenkte jeg " jaså er det sånn det er".

Jeg syns likevel det har sine fordeler å bruke etternavn, da jeg en dag nå sa fornavnet på en venn, lurte min mann på hvem jeg snakket om, jeg tenkte da inni meg, " her ser man fordelene ved etternavn" så jeg syns min egen måte på mange måter er mer logisk.

Det er mulig jeg faktisk er litt formell til tider, men inni mellom er jeg helt uformell, det vet jeg for det tror jeg Bella Dotte sa en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...