Gå til innhold

skade på hjernen

Anbefalte innlegg

Gjest svarttrost
Skrevet

Alle psykiaterne roper varsko!!! jeg kan få skader på hjernen av ny psykose. Men hva med alle de andre, de som drikker, de som ruser seg, de som prostituerer seg, de som spiser for mye, de som kjører for fort og gjerne i fylla. De som røyker. Det er langt større risiko for å dø enn noen som hører stemmer. Hvorfor kan ikke vi bestemme selv? et kortere liv med stemmer? men hva så? Det er min hjerne. Det er jeg som burde få lov til å bestemme over den. Det at jeg kan gjøre noe dumt er vel like stor sannsynlihet som noen som gjør noe dumt i fylla. De jeg bor sammen med er narkomane, de kan ikke tvangsmedisineres fordi de tar for mye rus allerede som de er hjelpesløse. Hvorfor blir ikke de tvangsmedisinert?...nettopp fordi ingen kan stoppe dem. De tar styringen selv med sin rus og behandlere står maktesløse.

Igjen står JEG - henne kan de få til tenker de vel. Men så mislykkes de og fordi jeg får spiseforstyrrelser. Nei i psykiatrien er der mye dritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod det du skriver - ønsker du hjerneskade?

Skrevet

Har de lov å bruke tvang kun fordi du _kan_ bli psykotisk hvis du slutter med medisiner?

Trodde de bare hadde lov hvis en person var psykotisk, seriøst. Oppgitt på dine vegne.

Gjest svarttrost
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod det du skriver - ønsker du hjerneskade?

Nei jeg ønsker ikke hjerneskade. Men det jeg mente var at det ikke er noe som skjer over natta. Det tar flere år i psykose før man utvikler en hjerneskade. Det samme skjer med de som ruser seg, eller forurenser kroppen sin på annen måte. Jeg står like med de skjønner du. De som lider av overvekt kan skade seg selv de også, så spør en overvektig røyker i stede: vil du virkelig ødelegge din framtid på denne måten?. De fleste svarer da at de ikke bryr seg.

For meg er friheten det viktiste i livet mitt, og det bør respekteres.

Så det at de bare regulerer livet til de med stemmehøring kan være like store konsekvenser som de som lever livet sitt som alkoholikere.

Livet er farlig å leve og spesielt å kjøre bil. Derfor kjører ikke jeg bil :)haha!!.

De som har troa på meg, har greid seg uten medisiner selv og vært gjennom prossesen selv for å blir medisinfri. de har tro på at jeg greier meg. Intet sier at jeg skal få en hjerneskade, men jeg er ikke mer i risikogruppen enn de overvektigerøykernesomkjørerbilogdrikkertofalskervin, og de får bestemm selv, selv om sannsynligheten for at de som er slik skader andre mer enn en som hører stemmer.

Jeg er for frihet. Jeg skulle vel bosatt meg i Christiania i Danmark.

motorPrøysen
Skrevet

Forestillingen om at psykose førte til hjerneskade var rådende innafor psykiatrien for ei stund sida, men nyere funn tyder på at den er feil. Se f.eks:

http://schizophreniabulletin.oxfordjournals.org/content/32/4/609.full

http://ajp.psychiatryonline.org/article.aspx?articleID=175968

Psykose kan antagelig føre til endringer i hjernen, men det kan i prinsippet alt man gjør, fordi hjernen danner nye forbindelser mellom hjernecellene ut fra hva man erfarer. Endringen i hjernen til folk med psykose skyldes sannsynligvis at psykosen får dem til å endre adferd og trekke seg tilbake fra dagliglivet. Slike endringer er i prinsippet reversible og kan ikke betegnes som hjerneskade, i den forstand at hjerneceller skades eller dør (nevrotoksisitet).

Skrevet

Hvis du er så imot psykiatrien, hvorfor poster du da her? Jeg har selv autoseponert medisin, da jeg var 20 og havnet i en isolasjonsaktig situasjon som varte ett par år, for jeg var ikke like krevende som andre, så skled jeg under radaren. Det virker som om du vil ha i pose og i sekk, du vil dullesnakke med psykologer, og psykiatere samtidig som du ikke respekterer deres fagfelt.

Skrevet

Hvis du er så imot psykiatrien, hvorfor poster du da her? Jeg har selv autoseponert medisin, da jeg var 20 og havnet i en isolasjonsaktig situasjon som varte ett par år, for jeg var ikke like krevende som andre, så skled jeg under radaren. Det virker som om du vil ha i pose og i sekk, du vil dullesnakke med psykologer, og psykiatere samtidig som du ikke respekterer deres fagfelt.

Man kan nemlig ikke snakke seg ut av en psykose, å fremme antipsykiatri propaganda på ett psykiatri forum, kan få ille konsekvenser for lettpåvirkelige mennesker.

Gjest svarttrost
Skrevet

Man kan nemlig ikke snakke seg ut av en psykose, å fremme antipsykiatri propaganda på ett psykiatri forum, kan få ille konsekvenser for lettpåvirkelige mennesker.

Men det er da ytringsfrihet? Og selvsagt skal menneske med psykiske problemer få ytre seg hvor som helst. Jeg synes det er for lite informasjon fra de som driver disse organisasjonene osv. Det er mange som tror at det ikke finnes noe hjelp der ute. Jeg fant heldigivis den organisasjonen jeg først ikke ante at eksisterte - tross mange år i psykiatrien. Nå eksisterer de og driver seriøst. Det er utrolig viktig at folk med psykoseproblematikk får lov til være med å bestemme sin behandling selv.

Skrevet

Men det er da ytringsfrihet? Og selvsagt skal menneske med psykiske problemer få ytre seg hvor som helst. Jeg synes det er for lite informasjon fra de som driver disse organisasjonene osv. Det er mange som tror at det ikke finnes noe hjelp der ute. Jeg fant heldigivis den organisasjonen jeg først ikke ante at eksisterte - tross mange år i psykiatrien. Nå eksisterer de og driver seriøst. Det er utrolig viktig at folk med psykoseproblematikk får lov til være med å bestemme sin behandling selv.

Sorry for ordlyden på min melding forresten, den var vel skarp. Jada, selvfølgelig skal man få yttre seg, men som en som har gjort det samme når han var yngre, så må jeg advare deg, att det ikke er lurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...