Gå til innhold

Hva gjør jeg feil, nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har den siste uken jobbet hardt med meg selv, stilt meg selv krittiske spørsmål og fokusert på det som xbellax skrev til meg om et veiskille (jeg velger å ikke utdype mer hva alt dette går i med mindre det er ønskelig).

Jeg har vært, og er, ordentlig sint på meg selv. Men det er mulig jeg tenker noe feil. For jeg får ofte negative og nedsettende tanker om meg selv, jeg får håpløshetstanker om fremtiden og jeg blir trist av det.

Så jeg har forsøkt å snu dette litt og stilt meg selv spørsmål om hvordan jeg kan bruke dette sinnet mot meg selv på en konstruktiv måte. For det sinnet er for min del en nødvendig og viktig del av det hele også; pga de kritiske spørsmålene jeg stiller meg selv.

Men jeg føler jeg fomler litt i mørke, fordi det som sagt ofte ender opp med at jeg fortsetter i det samme, negative sporet - noe jeg fortløpende blir tristere av for hver dag som går.

Så jeg lurer på om du kan veilede meg inn på riktig spor.. eller _er_ dette riktig spor?

Jeg står fast, og fortsetter det i dette sporet er jeg redd det ender med depresjon fordi det er tungt. Jeg har vært bare trist den siste uken, og jeg er livredd for depresjon.

Takk for evt hjelp, dette innlegget er nøye gjennomtenkt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• frosken

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet iallefall at husarbeid går unna når en er sint, er energi i sinne.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktigste du kan gjøre i forhold til videre fremgang, er å strengt holde deg til avtalen(e) du har med behandler(e).

Gjest germinate
Skrevet

Det viktigste du kan gjøre i forhold til videre fremgang, er å strengt holde deg til avtalen(e) du har med behandler(e).

''Det viktigste du kan gjøre i forhold til videre fremgang, er å strengt holde deg til avtalen(e) du har med behandler(e).''

Kan jeg spørre hvorfor du bruker parantesene?

Tusen takk for svar.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg har forresten skjønt at det du skriver er det viktigste jeg kan gjøre for videre fremgang. Det er bl.a derfor jeg har vært så sint på meg selv og deriblandt undret meg over hva jeg har ønsket og ønsker å oppnå med en behandling.

Nå er det for øvrig ikke sikkert jeg vil få noen ny behandler, og det tar jeg meget tungt.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva du mener.. at du tenker jeg generelt bryter avtaler..

Skrevet

Hvordan greier du å tolke dette?

Skrevet

''Det viktigste du kan gjøre i forhold til videre fremgang, er å strengt holde deg til avtalen(e) du har med behandler(e).''

Tusen takk for svar.

Han bruker (e) fordi han jo ikke vet om du har en eller flere avtaler med en eller flere behandlere. Ikke verre enn det. :)

Skrevet

''Jeg tror jeg skjønner hva du mener.. at du tenker jeg generelt bryter avtaler..''

Hvis det er slik at du pleier å bryte avtaler, så vet du jo det selv. Hva er da hensikten med å skrive denne kommentaren til nhd?

Gjest germinate
Skrevet

''Jeg tror jeg skjønner hva du mener.. at du tenker jeg generelt bryter avtaler..''

Hvis det er slik at du pleier å bryte avtaler, så vet du jo det selv. Hva er da hensikten med å skrive denne kommentaren til nhd?

Det var ingen indirekte agresjon hvis det var der du tenkte på...

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det er ikke noe skjult budskap, bare en markering av at det samme gjelder uavhengig av om du har én behandler / én avtale, eller flere.

Skrevet

Det var ingen indirekte agresjon hvis det var der du tenkte på...

Når jeg stiller det følgende spørsmål: '' Hva er da hensikten med å skrive denne kommentaren til nhd?''

så mener jeg helt oppriktig å spørre deg om hvorfor du postet denne kommentaren.

Gjest germinate
Skrevet

Når jeg stiller det følgende spørsmål: '' Hva er da hensikten med å skrive denne kommentaren til nhd?''

så mener jeg helt oppriktig å spørre deg om hvorfor du postet denne kommentaren.

Jeg postet den fordi jeg fra starten av var usikker på om jeg forsto eller tolket han riktig.

Gjest germinate
Skrevet

Unnskyld at jeg maser.. men mener du å si at det eneste jeg skal fokusere på er det du skriver, og ikke jobbe med meg selv slik jeg beskriver?

Skrevet

Unnskyld at jeg maser.. men mener du å si at det eneste jeg skal fokusere på er det du skriver, og ikke jobbe med meg selv slik jeg beskriver?

1. Ja, jeg mener det jeg skriver - alltid.

Verken i RL eller på DOL oppfatter jeg at andre enn du har problemer med å forstå hva jeg skriver, så dette må være noe med deg.

2. "Ikke jobbe med meg selv". Dette at du bryter avtaler ER jo du selv. Og det er denne "deg selv" du skal jobbe med.

Videre oppfølging av temaet er fåfengt. Denne tråden stopper her fra min side.

Gjest germinate
Skrevet

Verken i RL eller på DOL oppfatter jeg at andre enn du har problemer med å forstå hva jeg skriver, så dette må være noe med deg.

2. "Ikke jobbe med meg selv". Dette at du bryter avtaler ER jo du selv. Og det er denne "deg selv" du skal jobbe med.

Ja, det ER meg som ikke alltid vet hvordan jeg skal tolke ting og det gjelder ikke bare deg.. jeg må ofte vri hodet mitt for å finne ut hva folk egentlig mener.. kanskje betyr det at jeg er dum slik jeg har ment, jeg vet ikke..

Gjest germinate
Skrevet

unnskyld forresten.. jeg har alltid ment at det er bedre å spørre opp igjen når det er noe jeg er usikker på..

jeg sliter faktisk med det i RL også.. at jeg må vri hodet :(

Gjest germinate
Skrevet

unnskyld forresten.. jeg har alltid ment at det er bedre å spørre opp igjen når det er noe jeg er usikker på..

jeg sliter faktisk med det i RL også.. at jeg må vri hodet :(

.. og når jeg har slått meg til ro med min egen foetolkning så har det vist seg at jeg har tatt feil. Det er skikkelig plagsomt for meg og det er et ømt tema fordi jeg har tanker om at det må være pga at jeg er dum.. jeg har ikke funnet noen annen forklaring på det. Og dette gjelder også helt vanlige, hverdagslige tema..

så jeg ble veldig lei meg for det du skrev om det..

Skrevet

.. og når jeg har slått meg til ro med min egen foetolkning så har det vist seg at jeg har tatt feil. Det er skikkelig plagsomt for meg og det er et ømt tema fordi jeg har tanker om at det må være pga at jeg er dum.. jeg har ikke funnet noen annen forklaring på det. Og dette gjelder også helt vanlige, hverdagslige tema..

så jeg ble veldig lei meg for det du skrev om det..

Hva om du slutter å fortolke og kun leser det som står?

Gjest germinate
Skrevet

Hva om du slutter å fortolke og kun leser det som står?

Hm.. det er kanskje det jeg har gjort/gjør feil hele tiden.. tolket og viklet meg onn i grublerier. og det gjelder jo i RL også.. jeg gjør ofte ting komplisert for meg selv.. det er sånn i mange situasjoner - også når det gjelder praktiske ting jeg skal gjøre eller løse.. jeg har hatt det sånn helt siden jeg gikk på barneskolen, jeg husker det så inderlig vel.

Tusen hjertelig takk, jeg har faktisk ikke sett dette før nå. Dette skal testes ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...