Gå til innhold

Schizofreni og lysglimt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har paranoia schizofreni. For stund tilbake siden (jeg tror 1 år) begynte jeg å se noen lysglimt. Som oftest er de på størrelsen av et sandkorn og lyser litt opp. Det skjer ikke ofte men av og til og da tenker jeg fort hva er det for noe hvis du skjønner. Jeg gikk ned hos optikeren og forklarte symptomene og han tok en full sjekk og målte trykket, kikket inn med sånt lys samt tok et bilde av hele øyet med et slags lys slik at begge øyeeplene kom på dataskjerm. Han fant ingenting. Jeg har gått på olanzapin i 11 år og er nå på 15 mg. Har du noe kjennskap til om dette er schizofrenirelatert eller bør jeg gå til øyelege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ikke tar medisiner ser jeg masse lys, i alle regnbuens farger. De kan være bittesmå men også så massive at det blinker i hele rommet, hadde noen ganger på følelsen at jeg var i cyberverden. Det var vakkert men kunne bli overveldene, savner lysene nå. Jeg har den diagnosen, ikke paranoid da...

Gjest maiapril
Skrevet

Å hjelpes... Jeg ser også slike lysglimt av og til.

I tillegg ser jeg ofte lyse skygger som beveger seg rundt i rommet.

Jeg tror alt dette kommer fra åndeverdenen. Og det må jeg vel få tro uten å bli kalt schizofren håper jeg.

Jeg tror bare noen har bedre antenner for slikt enn andre. Behøver ikke å være noe galt med en for det vel?

Skrevet

Jeg tror alt dette kommer fra åndeverdenen. Og det må jeg vel få tro uten å bli kalt schizofren håper jeg.

Jeg tror bare noen har bedre antenner for slikt enn andre. Behøver ikke å være noe galt med en for det vel?

Jeg og tror det er fra åndeverden...egentlig. Og det er så mange dimensjoner, er jo ikke jeg som har funnet på det.

Skrevet

Jeg også ser skygger og rare ting. Har ikke schizofreni jeg heller. Jeg tror det er mange som har det sånn, men at alle tørr ikke å fortelle om det.

Gjest maiapril
Skrevet

Jeg og tror det er fra åndeverden...egentlig. Og det er så mange dimensjoner, er jo ikke jeg som har funnet på det.

Nei, det er ikke du som har funnet på det. :) Jeg tror det er en realitet at det finnes en åndeverden. Og jeg tror, som poncho sier, at mange opplever slike ting uten å tørre å si det til noen.

Skrevet

Nei, det er ikke du som har funnet på det. :) Jeg tror det er en realitet at det finnes en åndeverden. Og jeg tror, som poncho sier, at mange opplever slike ting uten å tørre å si det til noen.

Ja det finnes en åndeverden :-)

Det finnes så mye mellom himmel og jord, jeg vil ikke være begrenset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...