Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er fordelen med å få tatt en SCID-test (som jeg aldri før har tatt), og (kanskje) få diagnostisert EUPF (for mitt vedkommende)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikker på at jeg har EUPF.

Jeg skulle gjerne truet med å ta livet mitt, jeg, men...

Skrevet

Er sikker på at jeg har EUPF.

Jeg skulle gjerne truet med å ta livet mitt, jeg, men...

men hva da? Den skjønte jeg ikke. Jeg har også EUPF men har aldri vært suicidal pga det. Derimot var jeg suicidal da jeg var deprimert.

Skrevet

men hva da? Den skjønte jeg ikke. Jeg har også EUPF men har aldri vært suicidal pga det. Derimot var jeg suicidal da jeg var deprimert.

Står jo i diagnosekriteriene at det kan være et kriterium å true med å ta livet sitt - jeg vil ikke ta livet mitt, men får tanker om at jeg kan true med det, for å få det bedre. Men gjør det ikke, da.

Skrevet

Står jo i diagnosekriteriene at det kan være et kriterium å true med å ta livet sitt - jeg vil ikke ta livet mitt, men får tanker om at jeg kan true med det, for å få det bedre. Men gjør det ikke, da.

Ja vel, nå skjønner jeg. Man kan jo lese seg helt vill i disse diagnosekriteriene. Jeg bryr meg egentlig ikke om den diagnosen. Ikke de andre pf jeg har heller.

Skrevet

Ja vel, nå skjønner jeg. Man kan jo lese seg helt vill i disse diagnosekriteriene. Jeg bryr meg egentlig ikke om den diagnosen. Ikke de andre pf jeg har heller.

"Jeg to en SKJCID test her om dagen. Har ikke fått svar enn...er spent..

I tillegg tok jeg en BMGZA test - håper den er posiviv..."

Dere skjønner hva jeg vil fram til: Alle forkortelser i psykratien en en gåte - og er bare for de som er innvidde.

Få en mer skjønnbar logikk i dette forumet, som resten av befolkningen SKJØNNER !

NHD:

Hadde vært en logisk tankegang, siden denne siden er oppe for alle i Norge.

Skrevet

Kan du ikke la din behandler ta seg av diagnosene dine, så kan du heller ta deg en sykkeltur? :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SCID er gullstandarden av diagnostiske intervjuer. Det er basert på DSM-IV.

Det er korrekt at en kan finne mye om disse forkortelsene på Google.

Forkortelsene er i hovedsak for internt bruk.

Skrevet

"Jeg to en SKJCID test her om dagen. Har ikke fått svar enn...er spent..

I tillegg tok jeg en BMGZA test - håper den er posiviv..."

Dere skjønner hva jeg vil fram til: Alle forkortelser i psykratien en en gåte - og er bare for de som er innvidde.

Få en mer skjønnbar logikk i dette forumet, som resten av befolkningen SKJØNNER !

NHD:

Hadde vært en logisk tankegang, siden denne siden er oppe for alle i Norge.

La nå legene få ha sine interne forkortelser,så får heller vi gale finne ut om vår diagnose passer med vår sykdom.

EUPF passer fint på meg,men også bipolar.Zoloft 100-150 mg passer i allefall bra for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...