Gjest Hellejohanne Skrevet 22. august 2012 Skrevet 22. august 2012 Hei! Jeg er en jente på 19 år med adhd. fikk diagnosen tidlig på barneskolen,. Den gangen hadde jeg mange av de samme symptomene som gutter oftest har, var veldig utagerende, hyper, utadvent+++ i en alder av 13-15 vokste jeg av meg så og si alle symptomene og sluttet med conserta. i dag er jeg som jenter på min alder flest, og ingen kan se at jeg har adhd. Selv merker jeg ingenting til det lenger, selv uten medisinering. Vil veldig gjerne inn i militæret, så lurte på om det er mulig å få denne diagnosen fjernet av legen? kan man ta testen på nytt og få det avvist? 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 22. august 2012 Skrevet 22. august 2012 Tror neppe du får svar på dette spørsmålet, NHD og andre overser det elegant. Har spurt selv flere ganger uten å få svar. Vet ikke hvorfor. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2012 Skrevet 23. august 2012 Ja, du kan få fjernet din ADHD-diagnose. Du må da be fastelegen hevvise deg til en spesialist på ADHD (Psykiater eller psykologspesialist). Det finnes på alle DPS/Poliklinikker. Du må akseptere at spesialisten kontakter andre for opplysninger f. eks lærere som kjenner deg godt og over tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.