Gå til innhold

NHD og andre: medisinspørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle medisinene nedenfor like eller finnes det et orginalpreparat og resten er kopier av dette?

Efexor Depot «Farmagon» depotkaps.

Efexor Depot «Pfizer» depotkaps.

Venlafaxin Bluefish «Bluefish» depotkaps.

Venlafaxin Krka «KRKA» depotkaps.

Venlafaxin «ratiopharm» depotkaps.

Finnes de kun i depot form eller lages det vanlige tabletter også? Er depotkapslene store/vanskelige å svelge?

Kan dette kunne brukes sammen med Wellbutrin, for å hjelpe meg med angsten min som jeg ikke føler jeg får så bra hjelp for med kun wellbutrinen. Har prøvd SSRI før, men måtte bytte pga lite virkning og mye bivirkninger, men savner å kunne klare å slappe litt av i angstfulle reaksjoner, ikke føle så mye på en måte...(vanskelig å forklare). Kan det være en ok medisinkombinasjon for meg å prøve?

Tar i tillegg en liten dose tolvon eller en stilnoct ved behov i perioder hvor jeg ikke får sove. Bytter over til tolvon når jeg kjenner virkningen av stilnocten ikke er like god lenger og jeg må ta større dose for å få sove. Har dette noe å si i forhold til medisinene over?

Spør her inne for fastlegen som styrer medisinene mine virker ikke så sikker på dette området og jeg vil gjerne prøve noe for angsten min som kommer til å bli satt mye på prøve i høst...

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisinen fra Pfizer er orginalpreparatet.

Venlix er "ikke-depot", men finnes kun i 37,5 mg.

Ja, Efexor kan kombineres med Wellbutrin samt med tillegg av Tolvon og Stilnoct.

Skrevet

Medisinen fra Pfizer er orginalpreparatet.

Venlix er "ikke-depot", men finnes kun i 37,5 mg.

Ja, Efexor kan kombineres med Wellbutrin samt med tillegg av Tolvon og Stilnoct.

Tusen takk for svar! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...