Gå til innhold

Er det noe som heter Intimitetsvegring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altid når ett par kysser i mer enn 3 sekunder,eller ligger i en seng i mer enn 5 sekunder,bytter jeg kanal.Jeg ble skilt i 1992 og har kun hatt 3 kjærester på 20 år.

Kan virke som dårlige vaner paret med noe angst har latt tiden gå og sykdom utvikle seg.

Det er mange som er enebarn.Det er mange som blir skilt.Det er mange barn som mister sine foreldre før de er 70.

Gamle sår ser nesten ut til å bli større med årene,og de vil liksom ikke gro.Jeg tenker da på mobbing og ensomhet.

At tiden leger alle sår stemmer ikke for meg.Er det fordi det negative veier mye mer enn det positive? Kan man i barne og ungdomsårene få sår som aldri gror?

Å være enebarn har bare gitt meg ett ulykkelig liv.Ingen mengde penger kan oppveie for en god klem av en god venn.

Er det nå jeg bør melde meg inn i Landsforeningen for taperne?

Vurderer å gjøre om huset mitt til en bokollektiv for alle over 35.

Videoannonse
Annonse
Gjest svarttrost
Skrevet

Alle har sitt å slite med. Gode venner dør, blir syke, får barn som blir narkomane, får kreft,..... sånne ting hender i livet til absolutt alle. livet kan mange ganger være en lidelse selv for de med de beste fasader.

Men det med bokollektiv syntes jeg hørtes hyggelig ut. Men da må du finne mennesker som ikke er typisk intrigemakere for det blir utrolig slitsomt.

Skrevet

Alle har sitt å slite med. Gode venner dør, blir syke, får barn som blir narkomane, får kreft,..... sånne ting hender i livet til absolutt alle. livet kan mange ganger være en lidelse selv for de med de beste fasader.

Men det med bokollektiv syntes jeg hørtes hyggelig ut. Men da må du finne mennesker som ikke er typisk intrigemakere for det blir utrolig slitsomt.

Ja,og en blanding av kvinner og menn..

Gjest Solution
Skrevet

Tror det er noe som heter "angst for nærhet og intimet" ihvetfall.

Skrevet

Tror det er noe som heter "angst for nærhet og intimet" ihvetfall.

Ble sklit fra ett troll i 1992,og har mistet både jobb og helse.Når man er spesielt nærtagen og føler seg forrådt,kan man bli bitter og sår.At man er enebarn og mangler nettverk gjør saken bare verre.Barna støtter bare mor.

Er jeg alene om denne følelsen? Er det flest menn eller kvinnmer som føler det slik? Ikke rart at det er flest menn som "sjekker ut" og blir alkoholikere.Kvinner bruker mer piller.Jeg går rundt i en ond sirkel med sirup på beina!

Skrevet

Ble sklit fra ett troll i 1992,og har mistet både jobb og helse.Når man er spesielt nærtagen og føler seg forrådt,kan man bli bitter og sår.At man er enebarn og mangler nettverk gjør saken bare verre.Barna støtter bare mor.

Er jeg alene om denne følelsen? Er det flest menn eller kvinnmer som føler det slik? Ikke rart at det er flest menn som "sjekker ut" og blir alkoholikere.Kvinner bruker mer piller.Jeg går rundt i en ond sirkel med sirup på beina!

Det sies at kvinner ofte klarer seg bedre enn menn i slike situasjoner. Grunnen kan være at kvinner kanskje er flinkere til å snakke om følelser, og har lettere for å danne seg et nettverk der de føler de har noen å snakke med osv.

For å bli ønska velkommen i et nettverk, så sier det seg selv at man må være såpass oppegående at andre orker å være sammen med en.

Man må ha normalt god hygiene (dvs. dusje helst hver dag eller iallefall annenhver dag, gå til tannlegen, klippe håret, barbere seg etc).

Jeg er et menneske med godt utvikla empati, men jeg hadde aldri orka å innlemme noen som lukta vondt og/eller mangla grunnleggende hygiene... Slike ting er absolutt det mest grunnleggende du bør få skikk på for å kunne bli møtt med de mulighetene livet faktisk kan by på.

Gjest Solution
Skrevet

Du er nok ikke alene om denne følelsen. Etter det du skriver ,så har du følelser knyttet til nærhet og intimet basert på hvordan et kjærlighetsforhold mellom to mennesker ikke skal være.

Dette som du føler når du ser to personer kysse eller ligge sammen, som jeg antar du synes er ubehagelige, kan det være lurt å snakke med en terapeut e.l.om.

Skrevet

Du er nok ikke alene om denne følelsen. Etter det du skriver ,så har du følelser knyttet til nærhet og intimet basert på hvordan et kjærlighetsforhold mellom to mennesker ikke skal være.

Dette som du føler når du ser to personer kysse eller ligge sammen, som jeg antar du synes er ubehagelige, kan det være lurt å snakke med en terapeut e.l.om.

Erfaring tilsier at kvinner er farlige.Men etter å ha kastet bort 20 år av livet får jeg vel undersøke om dette er sant.Vi har jo bare ett liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...