Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Edru i eleve dager. Og det går bra. Jeg tar mine medisiner til fast tid og har begynt å bruke Neurontin slik det skal brukes. En om morgenen og en om ettermiddagen for å stagge lysten. Tidligere har jeg tatt tre før jeg skulle sove bare for å få slappet godt av. Snart får jeg hjelp av en rusekspert. I morgen skal jeg på AA møte.Jeg liker ikke at de er så religiøse, men det er nyttig å høre andres erfaringer.

Jeg går lange turer og trener på treningsstudio to ganger i uken. Opplegget mitt er gjennomførbart. Onsdag tar jeg meg fri. Da skal jeg til psykologen min og drar etterpå ned til sentrum for å ta meg en kopp kaffe. Jeg skriver hver morgen. Jeg tar det helt med ro. Stresser ikke.

Jeg går forbi ølskapene når jeg er i butikken. Tenker ikke på det engang. Det er herlig å gå i kassen og bare ha mat i handlevognen. De ansatte kjenner meg og må ha lagt merke til at jeg kjøper mye øl.

Sommeren har vært tøff for meg og jeg har ikke kommet meg ennå. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg tenker på sommeren.

Jeg er klar for å se livet mitt i øynene selv om det ubehagelig. Med hjelp fra mine behandlere skal jeg klare det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har bestemt deg, er motivert og er på god veg. Kjempebra jobbet så langt og fortsett i samme spor. :)

Skrevet

Det høres bra ut. Du er flink.

Jeg gjør i hvert fall så godt jeg kan. Dette var kanskje et skryteinnlegg, men jeg er stolt av meg selv. Nå må jeg se fremover og ikke dvele ved fortiden.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg gjør i hvert fall så godt jeg kan. Dette var kanskje et skryteinnlegg, men jeg er stolt av meg selv. Nå må jeg se fremover og ikke dvele ved fortiden.

Har lov å skryte når du har vært så flink. Det er kjekt å lese innlegg som går på at ting går bedre også.

Gjest Fellow alcoholic
Skrevet

Så godt å høre at du har greid å holde deg edru så lenge. Bruker du Neurontin mot drikkelyst?

Skrevet

Så bra, du er sterk for å kunne klare å holde deg unna alkohol. Nå vet ikke jeg hvor mye du drakk, men det er kun 10% av alkoholikere som prøver å slutte og som får hjelp til det som klarer å slutte.

Dette synes jeg du skal være veldig stolt av:-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Så bra, du er sterk for å kunne klare å holde deg unna alkohol. Nå vet ikke jeg hvor mye du drakk, men det er kun 10% av alkoholikere som prøver å slutte og som får hjelp til det som klarer å slutte.

Dette synes jeg du skal være veldig stolt av:-)

Er det bare 10% av de som ønsker å slutte og får hjelp som klarer det? Det var et lavt tall.

Eller mente du at bare 10% av de som ønsker å slutte får hjelp?

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er all grunn til å skryte når man er stolt av seg selv :-)

Gjest luftslott
Skrevet

Så bra at det går fremover:-) Husk denne følelsen av å være den som har kontroll, være den som styrer livet ditt. Du er sterk og modig, og er på god vei til et fritt og uavhengig liv! Nyt det:-)

Ikke dvel for mye på sommeren. Shit happens. Det du kan gjøre er det du gjør nå: holde deg til planen og ta en dag av gangen.

Du er flott og sterk, du gjør dette for deg selv og barna, og har allerede vunnet på så mange områder:-)

Skrevet

Er det bare 10% av de som ønsker å slutte og får hjelp som klarer det? Det var et lavt tall.

Eller mente du at bare 10% av de som ønsker å slutte får hjelp?

Det er bare 10 % av de som får hjelp som klarer det. De andre begynner å drikke igjen etter en stund. Som du sier, det er ett lavt tall.

Skrevet

.

Så bra,Gondor :)

Lykke til videre som et nytt og bedre menneske :)

Dette klarer du!!!!

Klem til deg fra meg

Skrevet

Jeg får tårer i øynene når jeg leser dette. Så utrolig flott, Gondor! Du skal være kjempestolt av deg selv!

Stor klem :)

Skrevet

Så godt å høre at du har greid å holde deg edru så lenge. Bruker du Neurontin mot drikkelyst?

Ja. Det er en beroligene medisin man ikke blir avhengi av. Det går ikke an å overdosere. Kroppen bare kvitter seg med det.

Gjest Fellow alcoholic
Skrevet

Ja. Det er en beroligene medisin man ikke blir avhengi av. Det går ikke an å overdosere. Kroppen bare kvitter seg med det.

Høres ut som en kjempebra medisin. Var det lett å få den? Har lest om den, og det står ingenting om at den kan hjelpe alkoholikere med å slutte å drikke.

Skrevet

Høres ut som en kjempebra medisin. Var det lett å få den? Har lest om den, og det står ingenting om at den kan hjelpe alkoholikere med å slutte å drikke.

Det var psykiateren som foreslo det. Den hjelper alkoholikeren litt på vei. Men hvorfor er det du drikker? Hva skal til for at du skal slutte?

For min del drikker jeg fordi virkeligheten blir for virkelig og påtrengende. Og jeg elsker rusen.

Det som skal til for at jeg skal slutte er tanken på barna og min egen helse.

Skrevet

Det var psykiateren som foreslo det. Den hjelper alkoholikeren litt på vei. Men hvorfor er det du drikker? Hva skal til for at du skal slutte?

For min del drikker jeg fordi virkeligheten blir for virkelig og påtrengende. Og jeg elsker rusen.

''Det som skal til for at jeg skal slutte er tanken på barna og min egen helse.''

Kjempebra, og barna er og skal være første prioritet og en enorm motivasjonskilde.

Men: I jobbsammenheng over _mange_ år har jeg lært at DU må ville det for DIN del! Nå er tida for å fokusere på deg og dine behov; hva ønsker _du_ og hvorfor? Altså mennesket

'Gondor'?

Gjest Fellow alcoholic
Skrevet

Jeg drikker fordi jeg er alltid alene. Sitter å kverner på negative ting. Om jeg kunne være sosial på kvelden heller hadde jeg ikke trengt alkohol.

Skrevet

''Det som skal til for at jeg skal slutte er tanken på barna og min egen helse.''

Kjempebra, og barna er og skal være første prioritet og en enorm motivasjonskilde.

Men: I jobbsammenheng over _mange_ år har jeg lært at DU må ville det for DIN del! Nå er tida for å fokusere på deg og dine behov; hva ønsker _du_ og hvorfor? Altså mennesket

'Gondor'?

Takk for støttende innlegg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...