Gå til innhold

21 år forvaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ikke på viddene :)

Jeg svarte en som mente at det handler om rasisme og hudfarge derfor nevnte jeg lederens etnisitet og hudfarge :)

Ellers prøv å lese det jeg skriver og forstå! det prøver du lite!

Jøder og kvinner m.fl har ikke ansvar for ugjerninger gjort mot dem, jeg skrev ikke at muslimer heller har et ansvar for ugjerninger gjort mot dem, les det jeg skrev igjen!

Men du skriver at muslimene har et stort ansvar. Hvorfor har muslimene et stort ansvar for hva andre muslimer har gjort?

Ingen muslim er ansvarlig for hva en annen person har gjort - selv om begge er muslimer.

Hvis ABB har "redsler" (enten det er for bergensere, kvinner, svensker, tyskere, kinesere eller muslimer) så burde han ha gått til psykolog eller psykolog for lang tid siden.

Det er ingen større grunn til å "forstå" ABB enn det er til å "forstå" Christoffers stefar.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Olav Femte

17

• Madelenemie

12

• fineline

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Jeg må lese det senere, jeg er opptatt i dag, beklager :)

Men jeg svarer sent i kveld.

Ha en god dag!

En god dag til deg også, Madelenemie!

Alt godt,

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Men du skriver at muslimene har et stort ansvar. Hvorfor har muslimene et stort ansvar for hva andre muslimer har gjort?

Ingen muslim er ansvarlig for hva en annen person har gjort - selv om begge er muslimer.

Hvis ABB har "redsler" (enten det er for bergensere, kvinner, svensker, tyskere, kinesere eller muslimer) så burde han ha gått til psykolog eller psykolog for lang tid siden.

Det er ingen større grunn til å "forstå" ABB enn det er til å "forstå" Christoffers stefar.

Med vennlig hilsen

''Ingen muslim er ansvarlig for hva en annen person har gjort - selv om begge er muslimer.''

Så når det gjelder muslimer er det plutselig ikke noe som heter moralsk medansvar for noen ting lenger?

Og det kommer fra samme fjomp som satt her 22.07.11 og kalte rundt 40% av det norske folk for "kulestøpere" for ABB fordi de angivelig i følge deg deler hans syn på muslimsk masseinnvandring.

Du er så gjennomført falsk og dobbelmoralsk at det er vanskelig å forstå at det er mulig.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Hvis ABB har "redsler" (enten det er for bergensere, kvinner, svensker, tyskere, kinesere eller muslimer) så burde han ha gått til psykolog eller psykolog for lang tid siden.''

Og når skal så du oppsøke psykolog med din redsel for farlige freppere, rasister, kulestøpere for ABB etc. etc. som ikke finnes andre steder enn i din forvrengte fantasi?

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Hei!

Organisasjoner som eks English defence leage m.fl har som leder en inder.. (han er brun) Slike organisasjoner startet pga av en reell frykt for hva man ser enkelte muslimske grupper, krever, samt hatet de har mot vesten (selv om mange av dem nettopp er født her)

Her har muslimene et stort ansvar selv, et ansvar de som gruppe i dag ikke tar, jeg savner flere demokratiske og liberale krefter som snakker fornuft. Jeg mener at i dag er der få enkeltstående muslimer som står frem, det hender enkeltstående og gode muslimske skribenter kan lese i avisene, men de er ofte ensomme fugler.

En iransk forfatter skriver ganske ofte kronikker jeg leser og han etterspør med rette en større muslimsk motstand i vesten mot de udemokratiske kreftene i Islam. Dette er noe av løsningen på manges frykt for Islam (for det er jo det intollerante Islam man er redd, ikke fredelige og vennligsinnede muslimer) Det går derfor foreløpig lite på hudfarge men på en reell frykt for hva Islam kan gjøre med et samfunn. Hvis man ikke klarer se det og ta det på alvor kan vi ende med den uforståelige rasismen, som går på hudfarge og fødested og overmennesker m.m

''En iransk forfatter skriver ganske ofte kronikker jeg leser og han etterspør med rette en større muslimsk motstand i vesten mot de udemokratiske kreftene i Islam.''

Selvsagt. Islamismen er en tilnærmet blåkopi av nazismen når det komer til helt sentrale ting som jødehat, homohat og avsky for demokratiet og ytringsfriheten.

Bare det faktum at vi også her på DOL har en etnisk norsk person som sitter24/7 og sprer propaganda for denne grusomme ideologien er forstemmende, når vi vet at resultatet er dette: http://www.johnstonsarchive.net/terrorism/wrjp255i.html

Gjest oslobasse
Skrevet

Religion og etniske grupper henger sammen. Det er snakk om rasisme i massemorderens tilfelle og ingenting annet.

''Religion og etniske grupper henger sammen. Det er snakk om rasisme i massemorderens tilfelle og ingenting annet.''

Det er feil. Dette er ikke rasisme.

Skrevet

''Religion og etniske grupper henger sammen. Det er snakk om rasisme i massemorderens tilfelle og ingenting annet.''

Morderen er den største rasisten på denne jord. Det er ikke feil.

Skrevet

''Det er feil. Dette er ikke rasisme. – oslobasse''

Hvorvidt man kaller det religionshat, rasisme eller "blindt hat" er i grunnen ikke så farlig.

Hatet hans var for alle muslimer, uansett om de praktiserte islam eller ei. Han tok ingen forbehold ("kun de som er ekstreme").

Skrevet

'Breivik er i bunn å grunn en Nasjonalsosalist.''

En nasjonalsosialist som er vennlig innstilt til jøder og Israel?

Det er, tro det eller ei, ikke så lenge siden politiet i Israel arresterte 3 jødiske (!) nazister!

Gjest oslobasse
Skrevet

Morderen er den største rasisten på denne jord. Det er ikke feil.

Jo, det er feil at han er rasist.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Selvsagt. Det er jo helt spinnvilt å kalle motstandere av gitte politiske ideologier som f.eks islamisme for rasister.

Da kan man jo i samme åndedrag kalle kampen mot nazisme for rasime også, slik at meningsløsheten blir komplett.

Gjest oslobasse
Skrevet

Selvsagt. Det er jo helt spinnvilt å kalle motstandere av gitte politiske ideologier som f.eks islamisme for rasister.

Da kan man jo i samme åndedrag kalle kampen mot nazisme for rasime også, slik at meningsløsheten blir komplett.

Nettopp. Dette er bare en feig måte å sensurere meninger på.

Skrevet

Nettopp. Dette er bare en feig måte å sensurere meninger på.

Hvilke meninger blir "sensurert"?

Hvorfor roper du opp om sensur når det åpenbart ikke er noen sensur?

Skrevet

Det er klart han er rasist - han diskriminerer folk etter hvilken folkegruppe de tilhører ("muslimer"), og ikke etter deres handling, eller engang om de er praktiserende eller ekstremister.

Diskriminering av folkegrupper er rasisme.

Tilhengere av én bestemt religion er en folkegruppe:

Fra Wikipedia:

''Ei folkegruppe er ei stor eller lita gruppe menneske som har noko til felles, som språk, kultur, historie, avstamming eller religion. Dei kan sjå på seg sjølve som ei folkegruppe eller bli sett på som ei av andre.''

Bemerk: Religion.

Skrevet

Det er klart han er rasist - han diskriminerer folk etter hvilken folkegruppe de tilhører ("muslimer"), og ikke etter deres handling, eller engang om de er praktiserende eller ekstremister.

Fra Wikipedia:

''Ei folkegruppe er ei stor eller lita gruppe menneske som har noko til felles, som språk, kultur, historie, avstamming eller religion. Dei kan sjå på seg sjølve som ei folkegruppe eller bli sett på som ei av andre.''

''Det er klart han er rasist - han diskriminerer folk etter hvilken folkegruppe de tilhører ''

Selvfølgelig er han ikke rasist. Og man diskriminerer selvfølgelig ingen om man snakker om farene med islam og masseinvandringen til Europa.

Skrevet

Fra Wikipedia:

''Det er klart han er rasist - han diskriminerer folk etter hvilken folkegruppe de tilhører ("muslimer"), og ikke etter deres handling, eller engang om de er praktiserende eller ekstremister.''

Religion er som kjent ikke underlagt "rase", hudfarge eller nasjonalitet, men stereotypiene lever godt.

En av kompisene til sønnen min blei "spart" på Utøya fordi ABB "så seg selv i han" eller noe i den dur. Lite visste ABB at vedkommende var av "utenlandsk opprinnelse" og homofil....

Hadde han sett ut som om han kom fra f.eks Somalia, hadde han neppe levd i dag.

Skrevet

''Det er klart han er rasist - han diskriminerer folk etter hvilken folkegruppe de tilhører ''

Selvfølgelig er han ikke rasist. Og man diskriminerer selvfølgelig ingen om man snakker om farene med islam og masseinvandringen til Europa.

Det sier nok mer om ditt politiske synspunkt enn noe annet når ikke engang ABB kvalifiserer som rasist.

Det er dog ingen her som er overrasket.

Gjest men det vet du vel
Skrevet

Det sier nok mer om ditt politiske synspunkt enn noe annet når ikke engang ABB kvalifiserer som rasist.

Det er dog ingen her som er overrasket.

Nei Sør, du overrasker ingen lenger

Skrevet

Nei Sør, du overrasker ingen lenger

Nei, at Tore Tveit og ABB og deres likesinnede er rasister bør da ikke overraske noen.

Skrevet

''Det er klart han er rasist - han diskriminerer folk etter hvilken folkegruppe de tilhører ("muslimer"), og ikke etter deres handling, eller engang om de er praktiserende eller ekstremister.''

Religion er som kjent ikke underlagt "rase", hudfarge eller nasjonalitet, men stereotypiene lever godt.

En av kompisene til sønnen min blei "spart" på Utøya fordi ABB "så seg selv i han" eller noe i den dur. Lite visste ABB at vedkommende var av "utenlandsk opprinnelse" og homofil....

Hadde han sett ut som om han kom fra f.eks Somalia, hadde han neppe levd i dag.

Ja, ABB er helt på viddene

Hvorvidt diskriminering pga. religion skal inkluderes i rasismebegrepet kan selvsagt diskuteres, men jeg fastholder at så lenge det er diskriminering av alle "muslimer" "hinduer" "jøder" "kristne", basert på utseende og/eller fødereligion (og ikke på noe folk gjør) så er det rasisme.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...