Gjest Nord og ned. Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Det sier nok mer om ditt politiske synspunkt enn noe annet når ikke engang ABB kvalifiserer som rasist. Det er dog ingen her som er overrasket. ''Det sier nok mer om ditt politiske synspunkt enn noe annet når ikke engang ABB kvalifiserer som rasist'' Tror de fleste gir totalt blaffen i dine private kvasidefinisjoner av både kreti og pleti. Selvfølgelig har ikke mostand mot hverken religiøse eller politiske retninger noe som helst med rasisme å gjøre. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Nei, at Tore Tveit og ABB og deres likesinnede er rasister bør da ikke overraske noen. ''Nei, at Tore Tveit og ABB og deres likesinnede'' Bare ddet at du putter antisemitten, frimurerhateren og nazisten Tvedt i samme sekk som frimureren og israelvennen Breivik, viser jo hvor totalt på viddene du er, og hvor elendig ditt politiske kompass fungerer. Breivik er en kynisk, rå og brutal massemorder, og det er hva han er dømt for. Alt annet er sekundært, uansett hvor mye du er interessert i å score billige poenger. 0 Siter
christensen1365381166 Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Nei, at Tore Tveit og ABB og deres likesinnede er rasister bør da ikke overraske noen. Breivik er ingen rasist, han er ei heller en nasjonalsosialist som snakker om den hvite rases fortreffelighet, om den ene rasen som er andre overlegen. Han er en rendyrket forskrudd nasjonalist som er besatt av å verne om den norske kulturelle arven. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 En god dag til deg også, Madelenemie! Alt godt, Hei! Jeg skrev at jeg skulle svare deg i kveld, men jeg er så sliten etter en hard arbeidsdag at jeg rett og slett ikke klarer tenke helt klart nå. Jeg må derfor forsøke i morgen. Håper du forstår det 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Breivik er ingen rasist, han er ei heller en nasjonalsosialist som snakker om den hvite rases fortreffelighet, om den ene rasen som er andre overlegen. Han er en rendyrket forskrudd nasjonalist som er besatt av å verne om den norske kulturelle arven. Ikke helt det heller. Han har laget sin helt egen politisk/religiøse filosofi, hvor tradisjonell norsk nasjonalisme med vikingdyrkelse og norrøn symbolikk er sauset sammen med middelaldrekristendom tempelridderfantasier og frimureri, i en slags dyrkelse av et slags fremtidig all-europeisk felleskap, uten innslag av islam. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Som et paradoks: Quisling ligger begravet ved siden av min familiegrav...Kommer stadig kranser ved hans grav. ''Quisling ligger begravet ved siden av min familiegrav...Kommer stadig kranser ved hans grav.'' Jeg har sett bilde av gravstenen (støtten) nå. Heftig. Den var svær. Jeg var sikker på at han hadde en umerket/anonym grav!! 0 Siter
Sør Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Breivik er ingen rasist, han er ei heller en nasjonalsosialist som snakker om den hvite rases fortreffelighet, om den ene rasen som er andre overlegen. Han er en rendyrket forskrudd nasjonalist som er besatt av å verne om den norske kulturelle arven. Jeg har ikke påstått at han er nazist. Hans livssyn er dog svært likt, bare med jøder byttet ut med muslimer. 0 Siter
Goliath Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 ''Ingen muslim er ansvarlig for hva en annen person har gjort - selv om begge er muslimer.'' Så når det gjelder muslimer er det plutselig ikke noe som heter moralsk medansvar for noen ting lenger? Og det kommer fra samme fjomp som satt her 22.07.11 og kalte rundt 40% av det norske folk for "kulestøpere" for ABB fordi de angivelig i følge deg deler hans syn på muslimsk masseinnvandring. Du er så gjennomført falsk og dobbelmoralsk at det er vanskelig å forstå at det er mulig. Akkurat det husker jeg veldig godt også. Sør er en dobbeltmoralist av rang, og hans argumenter henger overhode ikke på greip. Han "messer" til forsvar for islam og muslimer, mens han hevder han er mot all religion. Det er en mann med en misjon som oppleves som ganske så ekstrem..... 0 Siter
Goliath Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Hvilke meninger blir "sensurert"? Hvorfor roper du opp om sensur når det åpenbart ikke er noen sensur? Hvorfor kan du ikke holde deg til saken, og heller forsøke å svare på spørsmålet om hvorfor ikke kampen mot nazisme er rasistisk, hvis kampen mot islamisme er det? Det er du som kommer med slike påstander, men er ekstremt dårlig til å kunne forsvare de..... 0 Siter
Nord og ned Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Akkurat det husker jeg veldig godt også. Sør er en dobbeltmoralist av rang, og hans argumenter henger overhode ikke på greip. Han "messer" til forsvar for islam og muslimer, mens han hevder han er mot all religion. Det er en mann med en misjon som oppleves som ganske så ekstrem..... ''Det er en mann med en misjon som oppleves som ganske så ekstrem'' Jepp, man får assosiasjoner til en vestlandsk emmisær på 50-tallet når man bivåner virksomheten hans. Rene svovelpredikanten i sin forsdømmelse av alle som ikke er rett-troende blåøyde sosialister. Og i likhet med dem er det tilsynelatende null forbindelse mellom liv og lære. 0 Siter
Goliath Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 ''Det er en mann med en misjon som oppleves som ganske så ekstrem'' Jepp, man får assosiasjoner til en vestlandsk emmisær på 50-tallet når man bivåner virksomheten hans. Rene svovelpredikanten i sin forsdømmelse av alle som ikke er rett-troende blåøyde sosialister. Og i likhet med dem er det tilsynelatende null forbindelse mellom liv og lære. Så sant, så sant :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Men du skriver at muslimene har et stort ansvar. Hvorfor har muslimene et stort ansvar for hva andre muslimer har gjort? Ingen muslim er ansvarlig for hva en annen person har gjort - selv om begge er muslimer. Hvis ABB har "redsler" (enten det er for bergensere, kvinner, svensker, tyskere, kinesere eller muslimer) så burde han ha gått til psykolog eller psykolog for lang tid siden. Det er ingen større grunn til å "forstå" ABB enn det er til å "forstå" Christoffers stefar. Med vennlig hilsen Hei! Jeg mente ikke at de har et stor ansvar, men et ansvar for å støtte de liberale kreftene innenfor islam, hvis den gjennomsnittlige muslim i Norge er enig med dem da? Jeg tar feks sterk avstand fra kristne fanatiske grupper, dette kjenner jeg som mitt ansvar som en som tilhører den kristne religion. De fleste kristne jeg kjenner ser sitt ansvar og tar til ordet mot ekstreme holdninger når disse til tider melder seg enten det er her i Norge eller i USA. Jeg er forøvrig enig med den iranske kronikkforfatter jeg ikke husker navnet på nå i mye, han nevnte også likegyldigheten blant vestens muslimer når det gjelder å ta klarere stilling i mange saker, som et problem. Jeg tror man som homofil i Oslo feks ikke kan gå på Grønland, pga av fysiske angrep og frykt for dette, slikt kan jeg ikke forstå blir godtatt/at det ikke blir tatt mer tak i slike og mange lignende saker. Men jeg er midt i hermetisering og har lite tid til å tenke tanker om ting og formulere dem, jeg drukner i plommer og kirsebær og moreller. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 '' feks har Frankrike innført særegne arveregler for muslimske kvinner'' Det visste jeg ikke. Har du en link med mer informasjon? Hei! Jeg har ikke glemt det med linken, jeg forsøkte et par hurtige søk, men må nok bruke mer tid. Akkurat nå har jeg ikke det, trærne er jo fulle av bær og frukt og jeg er midt i hermetisering, safting og sylting m.m, så derfor må dette vente til jeg får oversikt! Du kan jo søke på det selv også. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Det sier nok mer om ditt politiske synspunkt enn noe annet når ikke engang ABB kvalifiserer som rasist. Det er dog ingen her som er overrasket. Dine løgner og vrangforestillinger blir ikke sanne selv om du gjentar dem i det uendelige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.