Gå til innhold

Hiv

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hadde ubeskyttet sex for akkurt en uke siden. Ikke likt meg i det hele tatt, men det skjedde! Nå en uke senere har jeg blitt syk, feber og halsondt. Er utrolig redd for alle typer sykdommer, så det skal absolutt ikke skje igjen, men nå er jeg redd for å ha blitt smittet av hiv! Er det stor sjanse for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen er svært liten, du er bare redd og synes alt er ille og du er dårligere enn hva du egentlig er.

Ta deg ett par paracet, slapp av og sov godt i natt:-)

Skrevet

Jeg tviler vel på at en evt HIV-smitte hadde gitt symptomer så raskt.... Dette har sikkert gått helt fint :)

Gjest Fivestar
Skrevet

Få en hastetime hos legen så fort du kan. At du er blitt syk har ikke noe med HIV å gjøre, men er greit å få sjekket seg.

Gjest Ladytron
Skrevet

Såvidt jeg vet er det alt for tidlig å få symptomer på hiv (og minimal sjanse for å få det), men sikkert lurt å sjekke for klamydia :)

Skrevet

Risikoen er mest avhengig av hvem du hadde sex med, og hvem du er.

Skrevet

Risikoen er mest avhengig av hvem du hadde sex med, og hvem du er.

"Hvem du er"?

Skrevet

Jeg tviler vel på at en evt HIV-smitte hadde gitt symptomer så raskt.... Dette har sikkert gått helt fint :)

Hei,

HIV-smitte gir ofte influensalignende symptomer noen dager etter at man blir smittet. Dette går så over ganske raskt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

HIV-smitte gir ofte influensalignende symptomer noen dager etter at man blir smittet. Dette går så over ganske raskt.

Med vennlig hilsen

Jøss, det var jeg ikke klar over! Husker da vi lærte om HIV den gangen dette var "nytt", at man ikke fikk symptomer før etter lang tid og dermed kunne rekke å smitte mange.... mye skremselspropaganda den gangen;)

Skrevet

Jøss, det var jeg ikke klar over! Husker da vi lærte om HIV den gangen dette var "nytt", at man ikke fikk symptomer før etter lang tid og dermed kunne rekke å smitte mange.... mye skremselspropaganda den gangen;)

Ja, det er ikke alle som blir det. "Influensalignendesymptomer" var nok å ta hardt i, men mange blir uvel i noen dager.

Det er dog stor forskjell mellom dette (som bare er en liten reaksjon på HIV-smitte), og selve AIDS, som er konsekvensen av å være HIV-smittet over tid. AIDS er altså når kroppens immunforsvar er for nedbrutt til å motstå helt vanlige sykdommer, slik at de blir dødelige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, det er ikke alle som blir det. "Influensalignendesymptomer" var nok å ta hardt i, men mange blir uvel i noen dager.

Det er dog stor forskjell mellom dette (som bare er en liten reaksjon på HIV-smitte), og selve AIDS, som er konsekvensen av å være HIV-smittet over tid. AIDS er altså når kroppens immunforsvar er for nedbrutt til å motstå helt vanlige sykdommer, slik at de blir dødelige.

Med vennlig hilsen

Ja, det vet jeg. Kjenner folk som har HIV, og har også kjent et par stk som døde av AIDS (flere år siden).

Skrevet

For å si noe om risiko, så må man vite hvilken gruppe du tilhører. Er du mann som har vaginalt samleie med kvinne er det nesten ingen risk. Er du homofil man som er passiv mottaker av analsex, har du stor risk. osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...