Gå til innhold

psykose rus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde jeg mye på programmet, mer enn ingen ting iallefall. Merket at folk snakket men fikk ikke med meg hva de sa, ble veldig fjern og verden ble svevende. Gikk tur om kvelden og det var veldig ubehagelig, ville helst legge meg ned på bakken og bli der. Merket at jeg var veldig trøtt og døsig, kan sammenlignes med å være full. I dag våknet jeg med migrene, sov leeenge i dag.

Tok bare 50 mg solian siden mandag, men ble veldig redd i går kveld og tok 100 mg igjen. Vil ikke bli dårlig. Tror det blir bedre nå, må holde meg på bena.

Det jeg opplevde i går, er jeg på vei til å bli psykotisk da, eller var jeg bare veldig sliten? Begynte å snakke telepatisk med "stemmer" inni hodet. Syns det er utrolig rart at jeg blir slik når jeg minsker på medisinen, innser at det ikke er lurt.

Er det ikke rart at jeg klarer meg på 100 mg, når det ble anbefalt 500-600 mg?

Er det vanlig å føle seg rusa (på en negativ måte) når man sliter med psykose ting?

Venter jo på det positive jeg, rusa på en god måte...som å sveve på rosa skyer og være lykkelig. Men får bare det negative nå :(

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette var starten på en psykose. Det skyldes at du tar for lite medisin. Ikke prøv en slik reduksjon igjen.

Skrevet

Ja, dette var starten på en psykose. Det skyldes at du tar for lite medisin. Ikke prøv en slik reduksjon igjen.

Skal ikke det, ble så redd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...