Gå til innhold

jeg er så redd :-(

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

unnskyld at jeg er til bry for deg/dere

''unnskyld at jeg er til bry for deg/dere''

Det er du så absolutt ikke, germinate! Vi er alle her for å hjelpe deg, og for at du skal ha et best mulig liv!

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

''unnskyld at jeg er til bry for deg/dere''

Det er du så absolutt ikke, germinate! Vi er alle her for å hjelpe deg, og for at du skal ha et best mulig liv!

Klem fra

takk hidi, det varmer

hidi, the scorpion
Skrevet

takk hidi, det varmer

Vi vil ha deg her! Så bare våg å gjøre noe du aldri kan ta tilbake.

Du har mennesker rundt deg som elsker deg overalt på denne jord. Og vi på DOL, ser på deg som et ekstremt vennlig person som har så mye å gi til andre som lider.

Ikke våg å gi opp!

Har den største respekt for deg, germinate.

Klem fra

Skrevet

For å stoppe dette, så trenger du antagelig hjelp.... Har du vurdert å kontakte en coach eller en kognitiv terapeut? Hvis du googler dette, så kan du sikkert finne en nær hjemstedet ditt, og du kan få komme til faste samtaler. Selvhjelpsgrupper er også veldig bra for mange. Jeg kjenner flere som har fått et "nytt liv" etter å ha vært med i slike grupper. Ikke gi opp - du kan bli frisk igjen hvis du tar de rette valgene! Klem

Gjest germinate
Skrevet

Vi vil ha deg her! Så bare våg å gjøre noe du aldri kan ta tilbake.

Du har mennesker rundt deg som elsker deg overalt på denne jord. Og vi på DOL, ser på deg som et ekstremt vennlig person som har så mye å gi til andre som lider.

Ikke våg å gi opp!

Har den største respekt for deg, germinate.

Klem fra

Tusen takk.

Jeg har helt siden jeg var liten jente følt meg utenfor og ikke bra nok.

Jeg vet at barna mine, min mann, min mor og en bror er glad i meg. Jeg vet også at arbeidsgiver og kolleger setter pris på jobben jeg gjør.

Men de har ikke sett den siden av meg som dere og.behandler jar sett.

Derfor kan jeg aldri vise noen hvem jeg egentlig er. Det ville sannsynligvis tatt knekken på både meg pg andre. Jeg er sjeleglad jeg ikke har vist det. Jeg har som smått begynt å innse at det må være slik resten av livet nå.

Takk for klem og varme tanker :)

Gjest germinate
Skrevet

For å stoppe dette, så trenger du antagelig hjelp.... Har du vurdert å kontakte en coach eller en kognitiv terapeut? Hvis du googler dette, så kan du sikkert finne en nær hjemstedet ditt, og du kan få komme til faste samtaler. Selvhjelpsgrupper er også veldig bra for mange. Jeg kjenner flere som har fått et "nytt liv" etter å ha vært med i slike grupper. Ikke gi opp - du kan bli frisk igjen hvis du tar de rette valgene! Klem

Jeg tror ikke jeg orker å slippe flere inn på meg, ei heller at det har noe for seg. Det er bortkastet. Jeg er sliten av å rope på hjelp og kjempe for å komme meg videre. På tide å vike og å la andre komme til. Men takk for råd og klem

Skrevet

Jeg tror ikke jeg orker å slippe flere inn på meg, ei heller at det har noe for seg. Det er bortkastet. Jeg er sliten av å rope på hjelp og kjempe for å komme meg videre. På tide å vike og å la andre komme til. Men takk for råd og klem

Det er ikke bortkastet... coaching og kognitiv terapi er ikke det samme som "vanlige" psykologbehandlinger. Slike terapiformer handler mer om hjelp til selvhjelp. Du trenger trolig å endre kjemien i hjernen din, og dette kan skje dersom du får hjelp til å endre tankemønsteret ditt. Du kan da ikke bare gi opp livet nå?? Alle må kjempe, så også du!

Gjest germinate
Skrevet

De varmet.

Jeg setter strek for min del i denne tråden nå.

hidi, the scorpion
Skrevet

Tusen takk.

Jeg har helt siden jeg var liten jente følt meg utenfor og ikke bra nok.

Jeg vet at barna mine, min mann, min mor og en bror er glad i meg. Jeg vet også at arbeidsgiver og kolleger setter pris på jobben jeg gjør.

Men de har ikke sett den siden av meg som dere og.behandler jar sett.

Derfor kan jeg aldri vise noen hvem jeg egentlig er. Det ville sannsynligvis tatt knekken på både meg pg andre. Jeg er sjeleglad jeg ikke har vist det. Jeg har som smått begynt å innse at det må være slik resten av livet nå.

Takk for klem og varme tanker :)

''Men de har ikke sett den siden av meg som dere og.behandler jar sett. Derfor kan jeg aldri vise noen hvem jeg egentlig er. Det ville sannsynligvis tatt knekken på både meg pg andre. Jeg er sjeleglad jeg ikke har vist det. Jeg har som smått begynt å innse at det må være slik resten av livet nå.''

Jeg tror de ville elsket deg enda mer, om de vet hva du sliter med, og har gjemt så mange år.

Jeg viste hvem jeg var, da jeg var i kjelleren. Og jeg ble omgitt av kjærlighet og trøst. Gikk til legen tre ganger i uka, og følte bare forståelse for hva jeg hadde gjennomgått.

Om jeg ikke hadde åpnet meg for noen, så hadde veien blitt veldig farlig.

Det tok meg et år på å gå den rette veien, men gjett om det var verd det;)

Leger har taushetsplikt, så du kan trygt oppsøke en, please!

Du har en tøff kamp foran deg, men jeg er overbevist at du vil vinne, germinate!

Tror jeg er blitt litt glad i deg, vennen min.

motorPrøysen
Skrevet

Noen ting du kan begynne med med én gang:

- Hver kveld etter at du har lagt deg tenker du på tre positive opplevelser du har hatt i løpet av dagen. Høres kanskje banalt ut, men forsøk det likevel.

- Tren sånn at du får pulsen godt opp. Minst 3 x 20 minutter hver uke, gjerne mer. Dette har dokumentert antidepressiv effekt.

- Ta vare på og vær snill med deg selv. Pass på å gjør ting som gir deg glede. Les ei bok du liker, se en film. Har du en hobby eller noe du kunne like å ha som hobby? Bruk litt tid på det. Er det noe der du skaper noe er det ekstra bra, fotografering f.eks.

- Aksepter de følelsene du har nå. Hvis du er trist og sliten, så slå deg til ro med at det er slik du føler det akkurat nå. Ikke forsøk å skyv disse følelsene vekk, slipp dem heller til og kjenn på akkurat hvordan det føles.

Selvhjekpsbøker du kan forsøke:

- Mindfulness - en vei ut av depresjon og nedstemthet

- Get Out of Your Mind and Into Your Life: The New Acceptance and Commitment Therapy by Steven C. Hayes (denne skal også finnes i svensk og dansk oversettelse, dansk tittel: Slip tanketyranniet - tag fat på livet)

Gjest nok er nok synes jeg
Skrevet

''Hva skal jeg gjøre for å stoppe det?''

Holde deg unna dol og oppsøke fastlegen.

Gjest germinate
Skrevet

''Hva skal jeg gjøre for å stoppe det?''

Holde deg unna dol og oppsøke fastlegen.

Unnskyld at jeg henvendte meg for hjelp her inne.

Skrevet

Det har ingen ting med å tørre å gjøre. Det har å gjøre med å gjøre det som er bra for meg. Det gjør meg ingenting godt å grave meg ned i tankene på dol. Så det er ikke fordi jeg ikke tør. Det er fordi det ikke gjør meg godt :-)

'' Det har å gjøre med å gjøre det som er bra for meg. Det gjør meg ingenting godt å grave meg ned i tankene på dol. Så det er ikke fordi jeg ikke tør. Det er fordi det ikke gjør meg godt :-)

''

Jeg synes dette er et viktig poeng å få frem. Det er ikke gitt at dypdykk i egne vansker på dol er konstruktivt for den enkelte.

Skrevet

Unnskyld at jeg henvendte meg for hjelp her inne.

''Unnskyld at jeg henvendte meg for hjelp her inne.''

Prøver du å spille på dårlig samvittighet? Det har du sikkert lært barna dine for lenge siden at ikke er optimalt / skikk&bruk etc.

Gjest Parkdress
Skrevet

'' Det har å gjøre med å gjøre det som er bra for meg. Det gjør meg ingenting godt å grave meg ned i tankene på dol. Så det er ikke fordi jeg ikke tør. Det er fordi det ikke gjør meg godt :-)

''

Jeg synes dette er et viktig poeng å få frem. Det er ikke gitt at dypdykk i egne vansker på dol er konstruktivt for den enkelte.

Nei, men man må nok skjønne det selv. Det er det som er med så mye. Man må liksom skjønne det selv.

Skrevet

Nei, men man må nok skjønne det selv. Det er det som er med så mye. Man må liksom skjønne det selv.

''Nei, men man må nok skjønne det selv. Det er det som er med så mye. Man må liksom skjønne det selv.''

Nettopp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...