Gå til innhold

Jippi, er så glad:) NHD og andre

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg(ikkenålenger)

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg(ikkenålenger)
Skrevet

Jeg har nå blitt mye bedre og det er snakk om at jeg skal flytte fra sikkerhetsavdelinga til et psykiatrisk bofelleskap før eller etter jul.

Jeg har også fått åpen dør store deler av dagen og jeg har begynt på kokkefag på skolen (tilrettelagt).

Har ikke skadet meg på lenge og håper det fortsetter.

Om ca 2 uker har jeg invitert på 3 retters middag med hjemmelaget blomkålsuppe til forett, kalkunfilet med poteter, fløtesaus og waldorfsalat til middag og hjemmelaget sjokolademousse til dessert, pluss et par alkoholfrie drinker.

Jeg har vært glad de siste dagene.

Fra å være langt nede og psykotisk til å bli frisk.

Selv uten medisiner på en stund.. Er dette normalt?

Betyr det at jeg slipper å ta mer medisin?

Jeg er så fornøyd med livet nå at jeg bruker alle krefter på skole, familie osv.. Jeg klarer å følge med i timene.

Jeg spiller høy musikk, jeg danser og snakker høyt med meg selv.

Jeg har vært mye deprimert før jeg ble så glad og vært medisinert mot psykose.

Kan dette tyde på bipolar? Kan jeg regne med å få tilbakefall?

Håper på svar:)

Fra en lykkelig fremtidig kokk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest maiapril
Skrevet

Så godt å høre at du har det så bra nå. :)

Vil bare si en liten ting (som jeg jo selvfølgelig ikke vet om stemmer), og det er at jeg ikke tro du er bipolar, iallefall ikke på bakgrunn av det du skriver her.

Å være glad og fornøyd med livet etter å ha blitt frisk fra langvarig sykdom, kan gjøre at en både danser og synger! En har også mer overskudd til andre ting, som f.eks å ivitere til middagsselskap.

Men husk, at hovedgrunnen til at du nå føler deg frisk, er at du går på riktige medisiner. Så for all del, disse må du ikke slutte med.

Lykke til med kokke-studiene og den nye boligsituasjonen!

Ønsker deg alt godt! :)

Skrevet

Jeg aner ikke noe om fremtidsutsiktene, men jeg blir kjempeglad av å lese innlegget ditt.

Også får jeg veldig lyst til å komme på middag hos deg - menyen hørtes utrolig god ut :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fra å være langt nede og psykotisk til å bli frisk. Selv uten medisiner på en stund.. Er dette normalt?

S: Det er ikke uvanlig at en blir langt bedre /frisk etter god behandling og hard jobbing.

Betyr det at jeg slipper å ta mer medisin?

S: Jeg vet ikke nøyaktig hva du lider av/diagnose, men det er ikke uvanlig at sykdommen går i bølger, så du må forberede deg på at det kan komme perioder der medisin er nødvendig. Samtidig må du huske at selv om det kan komme motgang igjen, kan det også snu og bli bra igjen.

Jeg er så fornøyd med livet nå at jeg bruker alle krefter på skole, familie osv.. Jeg klarer å følge med i timene. Jeg spiller høy musikk, jeg danser og snakker høyt med meg selv. Jeg har vært mye deprimert før jeg ble så glad og vært medisinert mot psykose. Kan dette tyde på bipolar? Kan jeg regne med å få tilbakefall?

S: Jeg har ikke nok opplysninger til å si noe om du kan være bipolar. Det er imidlertid en mulighet en må være åpen for. Om det er bipolaritet, må du regne med at det kan komme nye episoder. Det finnes imidlertid meget bra medisiner som kan minimere denne risikoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...