Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

''Seriøst? De er jo så stygge, og han vil virkelig ikke ha''

Jeg vet ikke hvordan de ser ut, men sikkert mye bedre enn å gå med olabukse. Olabukse og dressjakke er litt Harry da. Siden du spør, får du et ærlig svar ;o)

Men han gjør jo som han vil selvsagt og jeg er enig i at konfirmanten bryr seg helt sikkert ikke nei :-)

Jeg synes det er bedre med skikkelige olabukser, enn med halvkjipe dressbukser, men smaken er som baken.

Og nei, dressjakke og olabukser er heller ikke optimalt, men det er det som finnes, og alternativet (dressbuksa han får tilbud om) er verre, og det finnes jo ikke viktig for selskapet..Synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Jeg er litt enig med alle parter.

Kan han ikke få lånt en bukse som ikke er dongeri, men som han liker bedre enn Dressmann- varianten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg synes det er bedre med skikkelige olabukser, enn med halvkjipe dressbukser, men smaken er som baken.

Og nei, dressjakke og olabukser er heller ikke optimalt, men det er det som finnes, og alternativet (dressbuksa han får tilbud om) er verre, og det finnes jo ikke viktig for selskapet..Synes jeg da :)

''Og nei, dressjakke og olabukser er heller ikke optimalt, men det er det som finnes, og alternativet (dressbuksa han får tilbud om) er verre, og det finnes jo ikke viktig for selskapet..Synes jeg da :)''

Har han vært på dressmann og prøvd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Jeg synes det er riktig å følge litt normer og kulturelle regler i slike sammenhenger, og dermed ta på seg det antageligvis alle i din svigermors generasjon og mange i generasjonen under, synes er passende i en slik anledning.

Problemet med en standard mørk dressbukse fra en rimeligere kjedebutikk er som oftest kvaliteten og holdbarheten, noe som kommer til syne etter bruk og vask / rens, og ikke så mye førstegang man bruker den. Mange av kjedene er raske til å kopiere de finere merkene, så årets modell dressbukse i kjedebutikk er like moderne som ihvertfall fjorårets modell i de dyrere butikkene.

Så dette blir jo mer et prinsippielt spørsmål for mannen din / sønnen hennes.

Dere vet at det betyr mye for henne, og som du ser er det mange i din generasjon her som forstår hennes ønske. Er det da denne saken, av alle, og mye viktigere saker han burde ta opp med / stå opp mot sin mor i, han skal trumfe igjennom?

Det virker veldig barnslig på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg er nok også en av de som mener at menn er kjekkest i dress i selskap av det mer formelle slaget (bryllup, dåp, konfirmasjon, tom julaften;-), mens sorte jeans med dressjakke passer best i type 40-årsdag eller middag med jobben. Jeg drar det faktisk så langt at jeg syns det er litt harry med jeans i konfirmasjon... ;-)

Men jeg er også av den oppfattning at menn på 40 er kjekkest når de ikke lar mamma diktere ;-) Enig med deg i at dette har hun INGENTING med, og dersom hun virkelig vil hjelpe legger hun ut for en bukse han syns det er ok å bruke (langtidslån evt jule- el bursdagsgave på forhånd?). Tiden for at mamma bestemmer podens klær var forbi for omlag 32 år siden for hennes del ;-)

Ps. Vært på Zara? Der finner dere fine dresser med italiensk snitt til en rimelig penge.

Hvordan endte du opp på matfronten forresten? Gjetter at du gleder deg masse til dette selskapet hehe ;p

Enig i at kombinasjon dressjakke pluss olabukser kan være tvilsomt det også, men det er det han har, og han vil ikke ha den jævla buksa (som forøvrig er et verre alternativ, spør du meg ;)), og ja, han bestemmer jo sjøl, og konfirmasjonsselskapet blir NEPPE noen anereledes opplevelse på grunn av ektemannens bukser! :D

Og ja, hun burde ha sluttet med føringer på manns klær for om ikke 30 år siden så i hvertfall 25 eller no! :)

Gleder meg sånn passe ja ;p Mat lager jeg på lørdag og det blir 50/50.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med alle parter.

Kan han ikke få lånt en bukse som ikke er dongeri, men som han liker bedre enn Dressmann- varianten da?

Vi kjenner ingen som har ei dressbukse i rett størrelse, og synes det er tullete å ta i mot ei som ingen liker, eller bruke uforskammet masse penger på ei fin ei, til ETT selskap..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med din svigermor. I konfirmasjon og dåp og bryllup synes jeg at menn skal ha dress eller bunad.

Om dressen er fra Dressmann eller om den er skreddersydd til det femdobbelte av prisen, bryr meg mindre. Jeg ser ikke forskjell heller, tror jeg - har aldri tenkt på det. Og når svigermor vil betale for den, og det betyr mye for henne, synes jeg han skal fire på dongeriønsket sitt, og heller stille i dressbukse.

Konfirmanten bryr seg nok ikke. Men "skikk og bruk" legges nok mer merke til av voksengenerasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner ingen som har ei dressbukse i rett størrelse, og synes det er tullete å ta i mot ei som ingen liker, eller bruke uforskammet masse penger på ei fin ei, til ETT selskap..;)

Hvis dere er så overbeviste om at dere ikke vil gi etter, skjønner jeg ikke hvorfor svigermor fikk vite hva han skal ha på seg, på forhånd?

Dere visste sikkert at hun ikke kom til å like det (for det ER litt utradisjonelt, men verden går ikke under), så hvorfor be om bråk ved å gå ut med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg, er hvordan en slik idiotdiskusjon kan oppstå? :-) Eller egentlig skjønner jeg det, ut fra innlegg som er skrevet om svigerfamilien tidligere. :-) Men for meg er dette et tema som ikke burde være samtale når man møtes. Jeg sliter jo litt selv med å ha svigermor så tett innpå meg, og mann i huset går ofte på besøk til sine foreldre bare for en kopp kaffe eller lignende. Men diskusjoner om hva han, jeg, lillesnuppa eller de skal ha på seg i diverse selskaper, skjer aldri.

Han kan finne på å spørre meg om råd, men ellers står vi alle fritt til å kle oss som vi vil, uansett hvor vi skal. :-)

Så til spørsmålet om dressbukse eller dongeribukse...

Jeg mener at folk flest er vakrest i det tøyet de trives i. Mann her hjemme klager ofte på at han er underdressed... Samtidig trives han best med sine dongeribukser. Og han har en kropp som kler dongeri mye bedre enn mange dressbukser. Og fordi han har den kroppen han har, med type Koss lår, etter mange timer daglig på skøyter som ung, så er det ikke alle dongeribukser han kler heller, så det er som regel dyre bukser han går rundt i.

Helt ærlig, så tenker jeg sjelden over hva folk har på seg. Være seg bryllup, konfirmasjon, dåp eller diverse andre mer eller mindre formelle tilstelninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er så overbeviste om at dere ikke vil gi etter, skjønner jeg ikke hvorfor svigermor fikk vite hva han skal ha på seg, på forhånd?

Dere visste sikkert at hun ikke kom til å like det (for det ER litt utradisjonelt, men verden går ikke under), så hvorfor be om bråk ved å gå ut med det?

Fordi hun har ringt her om allslags detaljer angående alt rundt dette selskapet, og har selvfølgelig gjennomført sjekk av hva vi begge ar planlagt å ha på..;)

Her er det lite som ikke blir detaljdiskutert (og regulert) på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke sant man kan gå med svart olabukse med godt snitt i komfirmasjonsselskap?''

Nei, det kan man ikke!

Selvfølgelig kan man det. Hva skjer da da? Går verden under? Blir selskapet ødelagt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med din svigermor. I konfirmasjon og dåp og bryllup synes jeg at menn skal ha dress eller bunad.

Om dressen er fra Dressmann eller om den er skreddersydd til det femdobbelte av prisen, bryr meg mindre. Jeg ser ikke forskjell heller, tror jeg - har aldri tenkt på det. Og når svigermor vil betale for den, og det betyr mye for henne, synes jeg han skal fire på dongeriønsket sitt, og heller stille i dressbukse.

Konfirmanten bryr seg nok ikke. Men "skikk og bruk" legges nok mer merke til av voksengenerasjonen.

Helt ærlig.... selv om jeg i svaret mitt egentlig sa at jeg ikke legger merke til hva folk har på seg... så er det mange stygge dresser der ute. Og jeg vil heller at mann skal føle seg vel i ei bukse som sitter fint, enn å se ut som en stranda hval i en dress han ikke trives i. Og når han skinner, så er han kjekk som bare det og da tror jeg ikke folk legger merke til den manglende dressen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan man det. Hva skjer da da? Går verden under? Blir selskapet ødelagt? ;)

Da står ikke verden til jul.... best å trekke en papirpose over hodet og vente på verdens undergang. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg, er hvordan en slik idiotdiskusjon kan oppstå? :-) Eller egentlig skjønner jeg det, ut fra innlegg som er skrevet om svigerfamilien tidligere. :-) Men for meg er dette et tema som ikke burde være samtale når man møtes. Jeg sliter jo litt selv med å ha svigermor så tett innpå meg, og mann i huset går ofte på besøk til sine foreldre bare for en kopp kaffe eller lignende. Men diskusjoner om hva han, jeg, lillesnuppa eller de skal ha på seg i diverse selskaper, skjer aldri.

Han kan finne på å spørre meg om råd, men ellers står vi alle fritt til å kle oss som vi vil, uansett hvor vi skal. :-)

Så til spørsmålet om dressbukse eller dongeribukse...

Jeg mener at folk flest er vakrest i det tøyet de trives i. Mann her hjemme klager ofte på at han er underdressed... Samtidig trives han best med sine dongeribukser. Og han har en kropp som kler dongeri mye bedre enn mange dressbukser. Og fordi han har den kroppen han har, med type Koss lår, etter mange timer daglig på skøyter som ung, så er det ikke alle dongeribukser han kler heller, så det er som regel dyre bukser han går rundt i.

Helt ærlig, så tenker jeg sjelden over hva folk har på seg. Være seg bryllup, konfirmasjon, dåp eller diverse andre mer eller mindre formelle tilstelninger.

Et fornuftig menneske! :D Takk!

Min kler også olabukser bedre, og han er LANGT mere komfortabel i det også, og hovedpoenget er jo at han vil jo ikke ha den buksa, og da bør han slippe å få den..;p

Dette er diskutert fordi vi begge for lenge siden, og i detalj, har blitt grundig i utspurt om hva vi akter å ha på, samt en masse annet (jeg er tilbøyelig til å mene at man ikke trenger å detaljplanlegge ukevis i forveien) flisespikkeri i forbindelse med selskapet..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dress generelt er fint jeg heller, men sånne halvbillige bukser fra for eksempel dressmann, uten form og snitt, er verre enn verst. Da er vanlige bukser mye, mye finere, synes jeg.

I tillegg synes jeg dette er opp til mann :)

''I tillegg synes jeg dette er opp til mann :)''

I spesielle anledninger som bryllup og konfirmasjoner er det visse normer for skikk og bruk som gjelder. Å skjønne og godta disse er også en del av det å bli voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har ringt her om allslags detaljer angående alt rundt dette selskapet, og har selvfølgelig gjennomført sjekk av hva vi begge ar planlagt å ha på..;)

Her er det lite som ikke blir detaljdiskutert (og regulert) på forhånd! ;)

Da får han svare noe av typen "vi får se..." neste gang han har tenkt å legge seg litt på siden av skikk og bruk-konvensjonene for selskapsantrekk.

Dere får henne aldri til å slippe taket hvis hun har fullt innsyn i alt dere foretar dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man det. Hva skjer da da? Går verden under? Blir selskapet ødelagt? ;)

Nei, verden går ikke under. Men hva skjer om dere firer på kravene og holder dere innefor det som regnes om skikk og bruk, går verden under for DERE da? For meg har dette med respekt for de som skal ha selskapet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I tillegg synes jeg dette er opp til mann :)''

I spesielle anledninger som bryllup og konfirmasjoner er det visse normer for skikk og bruk som gjelder. Å skjønne og godta disse er også en del av det å bli voksen.

Jeg er glad jeg ikke er SÅ voksen. Takk og lov.

Fornuft, egen vilje, og prioriteringer rundt ting som er VESENTLIGE for å ha det hyggelig, setter jeg langt høyere, som den umodne fjotten jeg da tydeligvis er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...