Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

''I tillegg synes jeg dette er opp til mann :)''

I spesielle anledninger som bryllup og konfirmasjoner er det visse normer for skikk og bruk som gjelder. Å skjønne og godta disse er også en del av det å bli voksen.

''I spesielle anledninger som bryllup og konfirmasjoner er det visse normer for skikk og bruk som gjelder. Å skjønne og godta disse er også en del av det å bli voksen.

''

Veldig enig med deg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Nei, verden går ikke under. Men hva skjer om dere firer på kravene og holder dere innefor det som regnes om skikk og bruk, går verden under for DERE da? For meg har dette med respekt for de som skal ha selskapet å gjøre.

Det er komplett idiotisk å kle seg noe man ikke vil ha på seg da, og et langt større inngrep i privatlivet, enn å klare å ignorere at noen ikke kler på seg det en prøver å kommandere noen til å ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har ringt her om allslags detaljer angående alt rundt dette selskapet, og har selvfølgelig gjennomført sjekk av hva vi begge ar planlagt å ha på..;)

Her er det lite som ikke blir detaljdiskutert (og regulert) på forhånd! ;)

''Fordi hun har ringt her om allslags detaljer angående alt rundt dette selskapet, og har selvfølgelig gjennomført sjekk av hva vi begge ar planlagt å ha på..;)''

Kjære vene! Det er på tide dere skjønner at svigermor spør om akkurat det hun vil, og dere svarer på akkurat det dere vil. At folk spør om noe gir ingen forpilktelse for de som blir spurt om å svare. Det er f.eks lov å si 'vi får se, vi har ikke bestemt oss enda.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han svare noe av typen "vi får se..." neste gang han har tenkt å legge seg litt på siden av skikk og bruk-konvensjonene for selskapsantrekk.

Dere får henne aldri til å slippe taket hvis hun har fullt innsyn i alt dere foretar dere.

Nope. Og nok en grunn til og ikke la seg herse med i bekledningsspørsmålet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er komplett idiotisk å kle seg noe man ikke vil ha på seg da, og et langt større inngrep i privatlivet, enn å klare å ignorere at noen ikke kler på seg det en prøver å kommandere noen til å ha på.

Det er jeg helt uenig i. Som jeg sier, det går på respekt for de som skal ha selskapet. Kan man ikke forholde seg til normer og regler for skikk og bruk bør man heller bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fornuftig menneske! :D Takk!

Min kler også olabukser bedre, og han er LANGT mere komfortabel i det også, og hovedpoenget er jo at han vil jo ikke ha den buksa, og da bør han slippe å få den..;p

Dette er diskutert fordi vi begge for lenge siden, og i detalj, har blitt grundig i utspurt om hva vi akter å ha på, samt en masse annet (jeg er tilbøyelig til å mene at man ikke trenger å detaljplanlegge ukevis i forveien) flisespikkeri i forbindelse med selskapet..;)

Laban sitt råd om å ikke si hva dere skal ha på dere. Altså si at det får vi se på når det nærmer seg, var et godt råd. :-) Så får de bare leve i spenning. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, verden går ikke under. Men hva skjer om dere firer på kravene og holder dere innefor det som regnes om skikk og bruk, går verden under for DERE da? For meg har dette med respekt for de som skal ha selskapet å gjøre.

Enig med deg. Det handler om respekt.

Jeg ble kjempeirritert på min far (slev om jeg faktisk ikke sa noe til ham) da vi var og så på konfirmasjonen til nevøene mine i kirka i vår. Vi skulle i selskap dagen etter (foreldrene til konfirmanten er skilt så de skulle ha ett selskap med mor og ett med far), men var altså i kirka.

Vi andre hadde pyntet oss mer eller mindre (noen i skikkleig finstas, andre litt mer pyntet enn vanlig) - men min far kom i de slitte fæle dongeribuksene, stygge uvaska joggesko og uten å ha barnbert seg (han barberer seg nesten alltid daglig). Jeg skjemtes.

Nå kan fæle dongeribukser ikke sammenliknes med tøffe nye sorte - men poenget her er at det finnes regler for skikk og bruk, og de synes jeg en skal følge når en er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fordi hun har ringt her om allslags detaljer angående alt rundt dette selskapet, og har selvfølgelig gjennomført sjekk av hva vi begge ar planlagt å ha på..;)''

Kjære vene! Det er på tide dere skjønner at svigermor spør om akkurat det hun vil, og dere svarer på akkurat det dere vil. At folk spør om noe gir ingen forpilktelse for de som blir spurt om å svare. Det er f.eks lov å si 'vi får se, vi har ikke bestemt oss enda.'

Vel, jeg er ikke vant til at alt jeg sier er så til de grader bindene, og jeg er sant og si overasket over å bli så grundig spurt om ting og tang.

Men når folk spør og jeg har et svar, så svarer jeg nå, også får de like svaret eller ikke. (Jeg er nå forsåvidt safe i klesspørsmål. Jeg har bunad)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ikke er SÅ voksen. Takk og lov.

Fornuft, egen vilje, og prioriteringer rundt ting som er VESENTLIGE for å ha det hyggelig, setter jeg langt høyere, som den umodne fjotten jeg da tydeligvis er.

''Fornuft, egen vilje, og prioriteringer rundt ting som er VESENTLIGE for å ha det hyggelig, setter jeg langt høyere, som den umodne fjotten jeg da tydeligvis er.''

Hvis det å oppføre seg voksent er så vanskelig, så vel bekomme. Det er ikke fornuft og egen vilje, det er barnehagetrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt uenig i. Som jeg sier, det går på respekt for de som skal ha selskapet. Kan man ikke forholde seg til normer og regler for skikk og bruk bør man heller bli hjemme.

Det hadde jo vært hyggelig for konfirmanten (Men forsåvidt ikke meg sånn helt i mot..;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Det er komplett idiotisk å kle seg noe man ikke vil ha på seg da, og et langt større inngrep i privatlivet, enn å klare å ignorere at noen ikke kler på seg det en prøver å kommandere noen til å ha på.

Må si jeg egentlig ikke helt skjønner hvorfor du spør her?

Antrekket er bestemt på forhånd.

Selv om de fleste her er enig med din svigermor gjør så klart dere som dere vil.

Men må si at jeg selv hadde reagert om noen kom i min sønns konfirmasjon i dongeribukse. Hadde så klart fått komme inn og få servering. Men reagert hadde jeg.

Det handler om skikk og bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg egentlig ikke helt skjønner hvorfor du spør her?

Antrekket er bestemt på forhånd.

Selv om de fleste her er enig med din svigermor gjør så klart dere som dere vil.

Men må si at jeg selv hadde reagert om noen kom i min sønns konfirmasjon i dongeribukse. Hadde så klart fått komme inn og få servering. Men reagert hadde jeg.

Det handler om skikk og bruk

''Men må si at jeg selv hadde reagert om noen kom i min sønns konfirmasjon i dongeribukse. Hadde så klart fått komme inn og få servering. Men reagert hadde jeg.

Det handler om skikk og bruk

''

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fornuft, egen vilje, og prioriteringer rundt ting som er VESENTLIGE for å ha det hyggelig, setter jeg langt høyere, som den umodne fjotten jeg da tydeligvis er.''

Hvis det å oppføre seg voksent er så vanskelig, så vel bekomme. Det er ikke fornuft og egen vilje, det er barnehagetrass.

Du synes det meste er barnehagetrass du, gjør du ikke? Jeg har lagt merke til at det er et ord du liker ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg. Det handler om respekt.

Jeg ble kjempeirritert på min far (slev om jeg faktisk ikke sa noe til ham) da vi var og så på konfirmasjonen til nevøene mine i kirka i vår. Vi skulle i selskap dagen etter (foreldrene til konfirmanten er skilt så de skulle ha ett selskap med mor og ett med far), men var altså i kirka.

Vi andre hadde pyntet oss mer eller mindre (noen i skikkleig finstas, andre litt mer pyntet enn vanlig) - men min far kom i de slitte fæle dongeribuksene, stygge uvaska joggesko og uten å ha barnbert seg (han barberer seg nesten alltid daglig). Jeg skjemtes.

Nå kan fæle dongeribukser ikke sammenliknes med tøffe nye sorte - men poenget her er at det finnes regler for skikk og bruk, og de synes jeg en skal følge når en er voksen.

Det er jo ikke helt det samme, nei, men jeg skjønner hva du mener. Jeg heller hadde ikke likt at folk var så respektløse at de kom i hverdagsklær og shabby i en konformasjon. Det er noe om at sier man ja til noe, så vet man jo at det gjelder visse kriterier for ting. Å si ja bør også innebære å akseptere disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg egentlig ikke helt skjønner hvorfor du spør her?

Antrekket er bestemt på forhånd.

Selv om de fleste her er enig med din svigermor gjør så klart dere som dere vil.

Men må si at jeg selv hadde reagert om noen kom i min sønns konfirmasjon i dongeribukse. Hadde så klart fått komme inn og få servering. Men reagert hadde jeg.

Det handler om skikk og bruk

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke helt det samme, nei, men jeg skjønner hva du mener. Jeg heller hadde ikke likt at folk var så respektløse at de kom i hverdagsklær og shabby i en konformasjon. Det er noe om at sier man ja til noe, så vet man jo at det gjelder visse kriterier for ting. Å si ja bør også innebære å akseptere disse.

Det sto ingenting om bukser (eller antrekk forøvrig) i invitasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det meste er barnehagetrass du, gjør du ikke? Jeg har lagt merke til at det er et ord du liker ;D

Er nok første gang jeg har brukt det her på DOL, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto ingenting om bukser (eller antrekk forøvrig) i invitasjon :)

''Det sto ingenting om bukser (eller antrekk forøvrig) i invitasjon :)

''

Det pleier ikke det i en konfirmasjon. Men de aller fleste vet at i en konfirmasjon har menn på enten bunad eller dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto ingenting om bukser (eller antrekk forøvrig) i invitasjon :)

Man trenger ikke skrive alt for at folk skal skjønne det, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er komplett idiotisk å kle seg noe man ikke vil ha på seg da, og et langt større inngrep i privatlivet, enn å klare å ignorere at noen ikke kler på seg det en prøver å kommandere noen til å ha på.

Har dere vært på Dressmann? Kan det virkelig stemme at alle dressbuksemodellene er like formløse...? Noe sier meg at dere er sta og umodne av prinsipp, og er litt forutinntatt ang. Dressmann, og ganske sikkert ikke har vært der. Den butikken har faktisk kommet seg de siste årene.

*venter spent på svar* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...