Gå til innhold

Normal reaksjon?

Gjest usikkerpådette

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerpådette
Skrevet

I dag var dagen for å gå på første gruppetime. Jeg har gruet meg for dette en stund nå siden alt er så nytt og fremmed, men som alle kan se så lever jeg enda. Skal ikke påstå at jeg har hatt en enkel dag, satt anspent stor sett hele timen med mange tanker i hodet mitt. Det jeg lurer på er hvorfor jeg opplever å bli så _ekstremt_ sliten etter jeg har vært i stressende situasjoner? Akkurat i dag kan jeg vel skylde på litt dårlig med søvn de siste dagene, men har opplevd dette «fenomenet» andre ganger også hvor søvnen i forkant ikke har vært påvirket. Er det normalt å reagere slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen blir sliten av stress og andre folk, mens andre takler det bra. Alle er forskjellige der...

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg tror det er ganske normalt å bli stresset og nervøs i forhold til å gå inn i noe nytt og ukjent. For eksempel var jeg veldig bekymret før jeg skulle begynne og studere (med tanke på at jeg ikke kjente noen fra før). Har snakket med flere om det i etterkant og de sier at de var akkurat like nervøs...

Jeg opplever ihvertfall at ting pleier å gå seg til... Når de ikke lenger føles utrygge og farlige så forsvinner stresset. Er det slik for deg også? Tenker at det viktigste er at man klarer å gjøre nye ting til tross for det ubehaget det fører med seg, at nervøsiteten ikke blir et reellt hinder. Så vokser man på det også :)

Gjest usikkerpådette
Skrevet

Noen blir sliten av stress og andre folk, mens andre takler det bra. Alle er forskjellige der...

Ok, takk for svar. Føler denne voldsomme slitenheten etter situasjoner hvor jeg må holde ut ubehag/stress over litt tid. Trenger ikke nødvendigvis å være i situasjoner hvor det skjer så mye, men kan komme fordi jeg ikke har mulighet til å unngå det og må bli værende i situasjonen selv om det er vanskelig.Tror kanskje det kan skyldes en form for indre stress/uro og at det gjør meg sliten selv om jeg "fysisk sett" ikke gjør så mye, men vet ikke da...

Skrevet

Ok, takk for svar. Føler denne voldsomme slitenheten etter situasjoner hvor jeg må holde ut ubehag/stress over litt tid. Trenger ikke nødvendigvis å være i situasjoner hvor det skjer så mye, men kan komme fordi jeg ikke har mulighet til å unngå det og må bli værende i situasjonen selv om det er vanskelig.Tror kanskje det kan skyldes en form for indre stress/uro og at det gjør meg sliten selv om jeg "fysisk sett" ikke gjør så mye, men vet ikke da...

Blir sliten av å være sosial jeg og kan kjenne uro inni meg, men viser det ikke da. Bare kjenner at jeg trenger hvile og må vekk derfra, for mange energier vil jeg si. Blir innvandert i hele meg, blir så trøtt og sløv etterpå. Trenger ro og fred innimellom, kanskje alle gjør det. Bare få lov å slappe av :-)

Lade batteriene, hehe. Kjennes jo ut som en blir utladet.

Gjest usikkerpådette
Skrevet

Blir sliten av å være sosial jeg og kan kjenne uro inni meg, men viser det ikke da. Bare kjenner at jeg trenger hvile og må vekk derfra, for mange energier vil jeg si. Blir innvandert i hele meg, blir så trøtt og sløv etterpå. Trenger ro og fred innimellom, kanskje alle gjør det. Bare få lov å slappe av :-)

Lade batteriene, hehe. Kjennes jo ut som en blir utladet.

''Lade batteriene, hehe. Kjennes jo ut som en blir utladet.''

Ja det er slik det føles for meg også, går helt tom på en måte. Kan ikke sammenlignes med den slitenheten en kan føle etter hard fysisk trening, blir på en måte mer tung i hodet og helt tom for energi etter en mentalt stressende utfordring. Godt å lese at du har det på samme måte, for da kan det jo ikke være så uvanlig allikevel :o)

Skrevet

''Lade batteriene, hehe. Kjennes jo ut som en blir utladet.''

Ja det er slik det føles for meg også, går helt tom på en måte. Kan ikke sammenlignes med den slitenheten en kan føle etter hard fysisk trening, blir på en måte mer tung i hodet og helt tom for energi etter en mentalt stressende utfordring. Godt å lese at du har det på samme måte, for da kan det jo ikke være så uvanlig allikevel :o)

Godt å lese det du skriver for meg også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...