Gå til innhold

NHD Hvordan bryte dette?

Anbefalte innlegg

Gjest om og om igjen
Skrevet

Har siden ungdommen hatt store vektproblemer. Klarte omsider å redusere en svær overvekt (over 50 kg), er nå normalvektig. Flere år siden vektnedgangen nå, men opplever mer og mer å være helt opphengt i forhold til mat og vekt. Det ser så greit ut utenifra. Normal vekt. God kontroll. Innenifra ser det litt annerledes ut. Fra morgen til kveld surrer tanker om vekt, mengde fett på kroppen, hva jeg har spist i løpet av dagen og redselen for å miste kontroll og så overspise. Overspiser en del og faster en del, men sjeldnere enn to ganger pr uke. Svinger i vekt, men innenfor et smalt vindu, stort sett 0-3 kg, i verste fall 0-5 kg. Tenker alltid at jeg snart skal spise mer normalt (hva nå det er?), men utsetter det for jeg trenger alltid å gå ned to kg til. Og sånn går det rundt i en evig runddans. Smalt kosthold, kun få matvarer men forsåvidt et sundt kosthold.

Problemet er all energien som går med til dette. Fullstendig hakk i plata. Finner ikke ut hvordan bryte det.

Har du et råd til hvordan komme ut av dette hakket? Eller er løsningen å akseptere at slik er det og at det kommer til å være slik?

Bruker Wellbutrin 300 mg.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette tror jeg ikke kan brytes uten hjelp av en meget kompetent behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...