Gå til innhold

Jeg har ødelagt for meg selv igjen.-utblåsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her med en utrolig vond følelse i magen og er veldig fortvilet.

Jeg har vært litt nede i en periode hvor jeg har har gitt litt F i alt og alle.

Jeg hadde en stor utfordring foran meg som jeg ikke mestret. Jeg skulle skrive en bacheloroppgave på kjempekort tid. Jeg klarte på et vis og få en oppgave i havn. Men det er det verste oppgaven jeg noenganger har skrevet. Slurvete og dårlig språk. Elendig drøftning.Nå skal det sies at jeg har jobbet som en gal de siste dagene med lite søvn og ekstremt press.Og jeg er ikke en brilliant student som ikke trenger å legge ned mye tid og arbeid for å få til et godt resultat.

Jeg feilberegnet totalt hvordan jeg skulle bruke den begrensede tiden jeg hadde som resulterte i den siste halvdelen av oppgaven min er helt på trynet. Jeg føler oppgaven min var på ungdomskolenivå og ikke holder en akademisk standard i det hele tatt. Jeg er egentlig overbevist om at jeg ikke vil bestå som betyr at det vil ta enda lengre tid før jeg klarer å bli ferdig med utdannelsen min.

Og det er så grusomt og tenke på for da vil jeg ikke få sjansen til å levere ny oppgave før ordinær eksamen til sommeren.

Det som hjelper meg er å tenke på slike syke sammeniktninger som at jeg har det ihvertfall bedre enn de som har mistet noen på utøya , eller jeg er ikke døende. Jeg er heller ikke Anders behring breivik og skal sitte i fengsel resten av livet.

Og det som er bra at jeg må ikke skrive helt ny bacheloroppgave hvis jeg styker men bare rette på den jeg alleredet har.skrevet.

Det jeg gruer meg veldig til er svare på spørsmål fra venner og familer om hvor dårlig det gikk. Jeg har en praksisplass som jeg stortrives på og jeg gruer meg helt sykt til å måtte avsløre for de at jeg har strøket på bacheloroppgaven min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en stor erfaring rikere. :) Du tar ubehaget og konsekvensene selv uten å skylde på andre og jeg tror du fikser dette strålende neste gang. Jeg håper du står, og hvis du ikke gjør det, så fikser du på siste del av oppgaven.

Skrevet

Jeg synes Mandolaika har skrevet en klok kommentar til deg. Jeg har lyst til å gratulere deg med at du faktisk fullførte og leverte en oppgave! Det kan være kjempevanskelig å levere fra seg noe man vet er et dårligere produkt enn hva man hadde vært i stand til hvis ikke ting hadde gått i stå.

Jeg håper at du står, men hvis ikke, så kan du kanskje tenke på at de fleste får sympati i forhold til denne typen problemer. Jeg har aldri hørt noen som selv har studert, latterliggjøre at en annen har strøket på en større oppgave, dette er jo de fleste studenters mareritt.

Kan du ikke allerede nå si på praksisplassen din at du tror du har strøket? På den måten slipper du evt. å skulle fortelle det akkurat når du selv er opprørt over sensuren.

Men som sagt, jeg håper du står!

Skrevet

Jeg har lurt på hvordan det gikk med oppgaven din! :)

Jeg synes du skal være ordentlig stolt over at du mobiliserte og klarte å fullføre - samme hvordan det har gått. Gratulerer! Jeg håper du har stått. :)

(Hvis det er noen trøst, så snubla jeg på målstreken på min 4-årige utdannelse i juni, jeg strøk for første gang til en eksamen, og det var den aller siste. Det gikk helt greit, selv om jeg var muggen på meg sjøl over å ha kløna det til og ikke klare å bli ferdig samtidig med de andre. Men nå har jeg konta og stått! *s*)

Skrevet

Jeg har lurt på hvordan det gikk med oppgaven din! :)

Jeg synes du skal være ordentlig stolt over at du mobiliserte og klarte å fullføre - samme hvordan det har gått. Gratulerer! Jeg håper du har stått. :)

(Hvis det er noen trøst, så snubla jeg på målstreken på min 4-årige utdannelse i juni, jeg strøk for første gang til en eksamen, og det var den aller siste. Det gikk helt greit, selv om jeg var muggen på meg sjøl over å ha kløna det til og ikke klare å bli ferdig samtidig med de andre. Men nå har jeg konta og stått! *s*)

''Men nå har jeg konta og stått! ''

Så bra! Vel blåst. :)

Skrevet

Jeg må bare si som de andre her, jeg: Du skal være fornøyd med at du klarte å levere en oppgave i det hele tatt. Stort sett alle som har et lengre utdanningsløp bak seg har erfaring med skuffelser og dårlige resultater, så jeg kan ikke tenke meg at noen kommer til å tenke noe dårlig om deg dersom det viser seg at du stryker.

Og som du selv sier: Hvis du må levere på nytt, har du allerede erfaringen med den første oppgaven, og dermed kommer det til å bli mye greiere neste gang.

Lykke til!

Skrevet

''Men nå har jeg konta og stått! ''

Så bra! Vel blåst. :)

Takk! :)

Skolestart er ikke for pyser. Det er slitsomt å være lærer, ass! ;)

Skrevet

Takk! :)

Skolestart er ikke for pyser. Det er slitsomt å være lærer, ass! ;)

Oh yes, det er ikke for hvem som helst. :)

Skrevet

Jeg synes Mandolaika har skrevet en klok kommentar til deg. Jeg har lyst til å gratulere deg med at du faktisk fullførte og leverte en oppgave! Det kan være kjempevanskelig å levere fra seg noe man vet er et dårligere produkt enn hva man hadde vært i stand til hvis ikke ting hadde gått i stå.

Jeg håper at du står, men hvis ikke, så kan du kanskje tenke på at de fleste får sympati i forhold til denne typen problemer. Jeg har aldri hørt noen som selv har studert, latterliggjøre at en annen har strøket på en større oppgave, dette er jo de fleste studenters mareritt.

Kan du ikke allerede nå si på praksisplassen din at du tror du har strøket? På den måten slipper du evt. å skulle fortelle det akkurat når du selv er opprørt over sensuren.

Men som sagt, jeg håper du står!

Takk det går mye bedre nå. Jeg har sovet og hvilt ut som gjør at jeg ser mer rasjonelt på tingene.

Tror mangelen på søvn og at jeg var helt utslitt gjorde at jeg ikke klarte å tenke klart.

Det er fortsatt deprimerende og gjør meg trist at det ble som det ble. Nå er jeg ihvertfall forberedt på det verste så om jeg består er det en positiv overaskelse.

Skrevet

Gratulerer med innlevert oppgave:-) Så får vi krysse fingrene for at det går bra tross alt.

Når du en gang rotet det til slik at du fikk så kort tid på deg, så er det en bra prestasjon i det hele tatt å levere ei oppgave.

Skulle du stryke så er ikke det verdens undergang, det er jo bare å levere den igjen neste år, verre er det jo ikke.

Spør deg selv hva det egentlig betyr, spør deg selv "hva så?"

Det er mange studenter som stryker, det er da ikke så uvanlig, litt kjedelig akkurat på oppløpet, men tenk på alle eksamene som ligger bak deg som du er ferdig med og har bestått.

Du har jo vært kjempeflink allerede.

Dette er slettes ikke verdens undergang, det gjelder bare å ikke gi opp nå om det skulle vise seg at du har strøket.

Lykke til:-)

Skrevet

Takk det går mye bedre nå. Jeg har sovet og hvilt ut som gjør at jeg ser mer rasjonelt på tingene.

Tror mangelen på søvn og at jeg var helt utslitt gjorde at jeg ikke klarte å tenke klart.

Det er fortsatt deprimerende og gjør meg trist at det ble som det ble. Nå er jeg ihvertfall forberedt på det verste så om jeg består er det en positiv overaskelse.

''Det er fortsatt deprimerende og gjør meg trist at det ble som det ble. Nå er jeg ihvertfall forberedt på det verste så om jeg består er det en positiv overaskelse.''

Det er forståelig - men jeg synes det hadde vært bra om du også kunne rose deg selv for at du i det minste tok deg voldsomt sammen de siste dagene. Greit nok at du er sur på deg selv for at du mistet taket tidligere i sommer og ikke fikk gjort det du skulle, men du ga ikke helt opp og du LEVERTE!

Du kommer sikkert til å trenge noen dager til å "slikke dine sår".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...