Gå til innhold

NHD. Lithium og mulige bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Milla83
Skrevet

Jeg bruker lithium. Har brukt det daglig i snart 3 år. Serumkonsentrasjon 0,3. Har ikke vært målt siste månedene. Har vært symptomfri hele perioden og i full jobb nå. Ingen andre medisiner med unntak av horminell prevensjon.

For to uker siden oppdaget jeg at urinen var tydelig rød. Antar dette var blod. Det skjedde bare en gang. Har ikke vært synlig blod i urin etter dette. Har ofte hatt +3 på blod i urin ved prøver siste 2-3 år uten kjent årsak.

Siden søndag har jeg hatt vondt i korsryggen. Det er vanskelig å sove på grunn av det. Har tatt ibux innimellom for å få sove, og når det har vært for plagsomt på jobb.

Jeg har også hatt moderat sterk hodepine hele den samme perioden.

Jeg jobber vanligvis 5 km 4-5 ganger i uken. Jeg klarer ikke en slik runde nå, uten at det er noen klar årsak til det. Blir sliten av å gå to etasjer med trapper.

Jeg har hatt noen slitsomme uker, med flytting, ny jobb og mye stress. Den psykiske helsa er det ikke noe i veien med og jeg har spist og sovet normalt hele perioden. Tror ikke belastningen har vært større enn hva jeg tåler.

Spørsmålet er som følger: Kan det være en sammenheng mellom lithium, nyrefunksjon/blod i urin, dårlig form, ryggsmerter og hodepine, og er dette noe jeg i så fall må gjøre noe med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...