Gå til innhold

Angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli så lammet av angst at man ser helt vekke ut, og ikke vet hvem man er eller hvor man er? Skjelver og griner og ikke klarer å si noe, og ikke hører dem rundt. Det som utløste det var at han så sin avdøde bror, han stod der og blinket til han. Er dette "bare" angst eller er det på grensen til psykotisk?

Det gikk over etter ca tyve minutter. Syns det var skremmende å se på. Vi fant en pose til han som han pustet i, var det rett? Han får slike "anfall" av og til. Ble helt energiløs jeg etter dette, det var så voldsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruer meg til i natt. Vil ikke se ånder :(

Skrevet

Gruer meg til i natt. Vil ikke se ånder :(

I mange tilfeller vil det å "se ånder" være et tegn på at man bør være litt forsiktig og påpasselig med medisiner og oppfølging fra lege.

Skrevet

''Kan man bli så lammet av angst at man ser helt vekke ut, og ikke vet hvem man er eller hvor man er?'' Definitivt.

''Skjelver og griner og ikke klarer å si noe, og ikke hører dem rundt. Det som utløste det var at han så sin avdøde bror, han stod der og blinket til han. Er dette "bare" angst eller er det på grensen til psykotisk?'' Vanskelig for meg å spekulere i. Er det lenge siden broren døde? Er gutten ellers psykisk frisk/velfungerende?

''Det gikk over etter ca tyve minutter. Syns det var skremmende å se på. Vi fant en pose til han som han pustet i, var det rett? Han får slike "anfall" av og til. Ble helt energiløs jeg etter dette, det var så voldsomt.'' Jeg våger ikke spekulere i hva det er, ved første øyekast minner det om angst men jeg kjenner ikke historien bak. Det jeg vet er at uansett kan din væremåte kan gjøre mye for gutten. Der finnes svært gode pusteteknikker for angstanfall som du bør sjekke opp, pusteteknikker som ikke krever pose og dermed blir ikke anfallet så synlig for "resten av verden". Din ro og trygghet blir viktig i slike situasjoner, når du er med ham (er dere flere i familien så involver dem). Gutten bør og få profesjonell hjelp, dette er såpass sterke anfall, samt over tid, at det må mer til enn å "puste riktig".

Skrevet

''Kan man bli så lammet av angst at man ser helt vekke ut, og ikke vet hvem man er eller hvor man er?'' Definitivt.

''Skjelver og griner og ikke klarer å si noe, og ikke hører dem rundt. Det som utløste det var at han så sin avdøde bror, han stod der og blinket til han. Er dette "bare" angst eller er det på grensen til psykotisk?'' Vanskelig for meg å spekulere i. Er det lenge siden broren døde? Er gutten ellers psykisk frisk/velfungerende?

''Det gikk over etter ca tyve minutter. Syns det var skremmende å se på. Vi fant en pose til han som han pustet i, var det rett? Han får slike "anfall" av og til. Ble helt energiløs jeg etter dette, det var så voldsomt.'' Jeg våger ikke spekulere i hva det er, ved første øyekast minner det om angst men jeg kjenner ikke historien bak. Det jeg vet er at uansett kan din væremåte kan gjøre mye for gutten. Der finnes svært gode pusteteknikker for angstanfall som du bør sjekke opp, pusteteknikker som ikke krever pose og dermed blir ikke anfallet så synlig for "resten av verden". Din ro og trygghet blir viktig i slike situasjoner, når du er med ham (er dere flere i familien så involver dem). Gutten bør og få profesjonell hjelp, dette er såpass sterke anfall, samt over tid, at det må mer til enn å "puste riktig".

Det er en voksen mann og broren døde for mange år siden, i årenes løp har han sett han flere ganger. Og han får disse anfallene, han har alltid hatt angst. Det ser veldig dramatisk ut, han har også pacemaker...så jeg trodde det var noe med det.

Skrevet

I mange tilfeller vil det å "se ånder" være et tegn på at man bør være litt forsiktig og påpasselig med medisiner og oppfølging fra lege.

Var bare redd for å se ånder, så ingen i natt :-)

Tar medisinene mine og, var lettet over at jeg sov godt i natt. Var sikkert det at han så broren som utløste min frykt, jeg har ikke noe ønske om å være i kontakt med ånder.

Skrevet

Panikkangst.

Tenkte på det jeg og, kan godt være det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...