Gå til innhold

Uenig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med alle de medisinene mot bipolar lidelse. De har en viss risiko for selvmord.

Å slutte å røyke er en smal sak i forhold til mye annet.

Mange har fått alvorlige psykiske reaksjoner av de medisinene du nevner...

Videoannonse
Annonse
kaffekjerringa
Skrevet

''Mange har fått alvorlige psykiske reaksjoner av de medisinene du nevner...''

Det er ikke medisinene som gir dem disse psykiske reaksjonene, men opphør i røykingen.

Dette vil ikke innrømmes, derfor overfører de bivirkningene av røykeslutt til bivirkningene av medisinene, slik at folk skal tro at sterke psykiske reakjoner kommer av medisinene og ikke av røykeslutt alene.

Noe lignende kan det være med andre psykofarmaka. Grunnen til at mange begynner på AD er jo nettopp fordi de er deprimerte og kanskje har suicidale tanker og handlinger. Mange står også i generell fare for å begå selvmord. Hva er da mer passende enn å tilskrive slike symptomer som "bivirkninger" av de ulike medisinene? Dette gjøres kun for å ta høyde for at medisinen kanskje ikke virker. Så må pasientene prøve ut nye og nye medisiner, og slikt gir legemiddelindustrien penger i kassa. Det meste av slike medisiner er altså bare tøv og bull.

Skrevet

''Mange har fått alvorlige psykiske reaksjoner av de medisinene du nevner...''

Det er ikke medisinene som gir dem disse psykiske reaksjonene, men opphør i røykingen.

Dette vil ikke innrømmes, derfor overfører de bivirkningene av røykeslutt til bivirkningene av medisinene, slik at folk skal tro at sterke psykiske reakjoner kommer av medisinene og ikke av røykeslutt alene.

Noe lignende kan det være med andre psykofarmaka. Grunnen til at mange begynner på AD er jo nettopp fordi de er deprimerte og kanskje har suicidale tanker og handlinger. Mange står også i generell fare for å begå selvmord. Hva er da mer passende enn å tilskrive slike symptomer som "bivirkninger" av de ulike medisinene? Dette gjøres kun for å ta høyde for at medisinen kanskje ikke virker. Så må pasientene prøve ut nye og nye medisiner, og slikt gir legemiddelindustrien penger i kassa. Det meste av slike medisiner er altså bare tøv og bull.

For noe tull, jeg har prøvd begge deler flere ganger og vet hva jeg snakker om.

kaffekjerringa
Skrevet

For noe tull, jeg har prøvd begge deler flere ganger og vet hva jeg snakker om.

Det er ikke tull selv om vi har ulike og motstridende erfaringer. Begge deler kan være like sanne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...