Gå til innhold

Se skygger NHD/andre

Gjest Vil ikke ut med det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig dårlig, psykisk. Psykologen sa "mer og mindre oppløst" Jeg tror jeg var et sted der "JEGET" forsvant ut, hvis det kan forstås på en psykologisk måte.

Psykologdamen som jeg fikk etterpå spurte om jeg hadde sett "skygger" Jeg vet jo ikke hva som egentlig menes med det, men i perioder under mest stress så såg jeg masse inntrykk utenfra som egentlig ikke var der, men som hjernen oppfattet i øyeblikket som f.eks mennesker, dyr osv.. Bare snille ting. Men det var stress å hele tiden forholde seg til at hjernen tok inn ting paralellt.... Er dette å se skygger. ? Kan noen forklare hva det er å se skygger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det var en litt klønete måte å spørre om du ser ting som du *vet* ikke er der...

Skrevet

Jeg tror det var en litt klønete måte å spørre om du ser ting som du *vet* ikke er der...

Jeg vet ikke, men, jeg får ikke noe klarhet i hvor syk jeg er... eller hvor frisk jeg er... har vært osv.. Så skjønner ingenting. De snakker til ulike deler av hjernen som husker. Og de vet jo at jeg forsøker å være ærlig. De behandler meg ikke slemt og de straffer meg ikke for at jeg er dårlig. De straffer meg heller ikke for at de får forskjellig kontakt med hva som har skjedd og sånn.

Skrevet

Jeg vet ikke, men, jeg får ikke noe klarhet i hvor syk jeg er... eller hvor frisk jeg er... har vært osv.. Så skjønner ingenting. De snakker til ulike deler av hjernen som husker. Og de vet jo at jeg forsøker å være ærlig. De behandler meg ikke slemt og de straffer meg ikke for at jeg er dårlig. De straffer meg heller ikke for at de får forskjellig kontakt med hva som har skjedd og sånn.

Du skal vel ikke ha straff for at du husker dårlig? Hmmm...

Skrevet

Hei!

Hvis du mener det er det de spør om så er det ikke rart det blir mange misforståelser? Skygger er jo noe helt tydelig definert og avhengig av lysets stilling til objekt. Jeg tenkte selv da jeg leste det at det var et merkelig spørsmål og jeg lurte på ved hvilken sykdom man spesielt ser skygger.

kaffekjerringa
Skrevet

Jeg vet ikke hva _de_ mener med å "se skygger", men jeg ser også det. Flere ganger om dagen. Er liksom som små gjennomsiktige, men likevel hvite, skygger som beveger seg i synsfeltet. De kan gå sidelengs eller oppover/nedover.

Jeg tolker det som ånder. Er ikke redd for dem. De får nå bare være der, for det er jo ikke mye jeg kan få gjort med dem uansett.

Skrevet

Å se "skygger" i sidesynet tror jeg er normalt, det er som skikkelser som beveger seg. Blir mer av det når en er overtrøtt og sliten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...