Gå til innhold

Dødelige bivirkninger -John Virapen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kaffekjerringa
Skrevet

Skremselspropaganda...

Det er jo ikke skremselspropaganda når forfatteren en en "insider"?

Skrevet

Det er jo ikke skremselspropaganda når forfatteren en en "insider"?

Er ikke medisiner der for å hjelpe folk da?

Hvis man ikke skal ta medisiner, hva skal man gjøre da når man er syk?

Det er ikke alt som går over av seg selv.

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvorfor han jobbet 35 år i en dødelig industri?

Dessuten er jo medisiner i utgangspunktet ment å skulle hjelpe, at man får bivirkninger er jo kjent, men noen ganger må man sikkert velge et av to onder. Hvis man får manier og bruker opp alle pengene sine, er det vel bedre å være uten manier og ha et ordnet og rolig liv. (jeg sikter til de bipolare 2 og 3)

Men en ting syns jeg er ille det er medisinering i geriatrien, man blir gammel og naturlig syk, så syns jeg det virker som det er en ukritisk miks av tabletter man tror skal gjøre de eldre friskere.

Sånne tablettblandinger stiller jeg spørsmål ved. Kanskje mange ble friskere hvis man tok vekk noen medisiner.

Hvis jeg var deprimert ville jeg nok valgt noe som har vist seg effektivt, som det fins vitenskapelig dokumentasjon for og ikke alle mulige trolldoms-kurer (med det mener jeg uvitenskapelige metoder)

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvorfor han jobbet 35 år i en dødelig industri?

Dessuten er jo medisiner i utgangspunktet ment å skulle hjelpe, at man får bivirkninger er jo kjent, men noen ganger må man sikkert velge et av to onder. Hvis man får manier og bruker opp alle pengene sine, er det vel bedre å være uten manier og ha et ordnet og rolig liv. (jeg sikter til de bipolare 2 og 3)

Men en ting syns jeg er ille det er medisinering i geriatrien, man blir gammel og naturlig syk, så syns jeg det virker som det er en ukritisk miks av tabletter man tror skal gjøre de eldre friskere.

Sånne tablettblandinger stiller jeg spørsmål ved. Kanskje mange ble friskere hvis man tok vekk noen medisiner.

Hvis jeg var deprimert ville jeg nok valgt noe som har vist seg effektivt, som det fins vitenskapelig dokumentasjon for og ikke alle mulige trolldoms-kurer (med det mener jeg uvitenskapelige metoder)

Jeg tar mange medisiner og har ingen bivirkninger. Bortsett fra tretthet, men det kan jeg leve med. Min mormor hadde en dosett full da hun ble gammel. Så skiftet hun lege og tre fjerdedeler av medisinene forsvant. Bra for henne, men skremmede å tenke på hvilken makt leger har.

Skrevet

Jeg tar mange medisiner og har ingen bivirkninger. Bortsett fra tretthet, men det kan jeg leve med. Min mormor hadde en dosett full da hun ble gammel. Så skiftet hun lege og tre fjerdedeler av medisinene forsvant. Bra for henne, men skremmede å tenke på hvilken makt leger har.

Hei!

Ja det er jo ikke lett for de eldre selv å tenke at nå er det kanskje vel mye medisiner. Det bør fastlegen klare.

En foreleser jeg hadde sa at han frarådet innleggelse i mange tilfeller av sine eldre pasienter, han var fastlege, han mente bli i det lengste hjemme, å komme på sykehus mente han var dødelig når man ikke hadde noen helt klar og definert sykdom.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...