Gå til innhold

Mobilstress

Anbefalte innlegg

Skrevet

'' la den ligge bilen osv.''

Det er vel ikke anbefalt å la verdisaker ligge igjen i bilen? Jeg lar aldri mobil, lommebok, nøkler eller veske ligge igjen i bilen. Aldri. Har hatt innbrudd i bilen to ganger når jeg har vært og hentet barn i sfo

Hei!

Jeg lar alt av verdisaker ligge igjen i bilen, jeg har aldri hatt tyveri.

Og jeg har en dyr bil :)

I utlandet har jeg aldri blitt frastjålet noe selv om jeg bare har en veske over skulderen og ikke lukker den.

De som er mest redd for å bli frastjålet noe er de som blir frastjålet mest er min erfaring, jeg vet ikke grunnen til dette.

Noen ganger må jeg le når jeg hører om at min familie er robbet/ranet/plyndret osv... for de er så redde for tyveri og ingen blir frastjålet så mye :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

19

• Sør

10

• tonie

2

• Gondor

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

I utlandet har jeg aldri blitt frastjålet noe selv om jeg bare har en veske over skulderen og ikke lukker den.

De som er mest redd for å bli frastjålet noe er de som blir frastjålet mest er min erfaring, jeg vet ikke grunnen til dette.

Noen ganger må jeg le når jeg hører om at min familie er robbet/ranet/plyndret osv... for de er så redde for tyveri og ingen blir frastjålet så mye :)

Husk å banke hardt i bordet nå, Madelenemie! :P

Skrevet

Hei!

Tja - nå har jeg aldri gått og vært redd for å ha blitt frastjålet noe. Men når det har skjedd to ganger fra bilen - så lar jeg ikke verdisaker ligge igjen i bilen mer.

Skrevet

Nei, men nettopp det gjør jo livet lettere - at man slipper så mye koordinering som man måtte ha tidligere. Nå kan foreldre ringe hvis de blir forsinket - be den andre foreldren hente i barnehagen, for eksempel.

Og når ungen går på skolen, kan de sende melding om hvor de er, bli bedt om å komme hjem, osv.

Jeg tror at de foreldrene som ikke "ser" ungene på grunn av mobiltelefoner, hadde heller ikke sett dem hvis de ikke har mobiltelefon.

Med vennlig hilsen

''Jeg tror at de foreldrene som ikke "ser" ungene på grunn av mobiltelefoner, hadde heller ikke sett dem hvis de ikke har mobiltelefon.''

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg har selv merket at telefonen, og forsåvidt internett på pc også, trekker oppmerksomheten bort fra barna slik at jeg er fjernere når de snakker til meg osv. Det jeg er opptatt av trenger slett ikke være ting som ikke kan vente, det er så lettvint å bare sette seg foran pc/telefon og lese noe man er interessert i, men som jo ikke er nødvendig der og da. Dette gjelder nok for flere enn meg.

Å ta telefonen eller svare på sms som krever svar relativt raskt gjør man selvfølgelig, men jeg er sikker på at mange bruker telefonen mer enn nødvendig. Jeg ser at Madelenemie ikke liker at mannen hennes går rett inn på google når de diskuterer noe, jeg opplever at familien min også irriterer seg over det, selv om ingen av dem har noen form for autisme. Jeg mener at man bør tenke seg litt om og ta hensyn til hva omgivelsene mener og føler rundt mobil- og internettbruk, det går inn under vanlig høflighet.

Antagelig vil dette gå seg til når vi venner oss mer til disse mediene, men en del av denne tilvenningen bør omfatte refleksjoner over hvordan omgivelsene reagerer.

Skrevet

Husk å banke hardt i bordet nå, Madelenemie! :P

Hei!

Ja vel, jeg tror du mener med å skrive det at hvis jeg ikke banker i bordet vil det skje med meg :)

Skrevet

Hei!

Ja vel, jeg tror du mener med å skrive det at hvis jeg ikke banker i bordet vil det skje med meg :)

Ja :) Det er gammel "overtro" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...