Gå til innhold

Bare pytt, pytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg tenkt når jeg har målt blodtrykket mitt flere ganger til 210/120. Sikkert feil ettersom det er et blodtrykksapparat som brukes hjemme. Men så er det flere rundt meg som måler sine blodtrykk og deres er helt normalt.

Jeg har vært i veldig dårlig form i et par uker, tung i hodet, litt hodepine, akkurat som om det ligger et "belte" rundt hodet, trett og veldig slapp.

Har tenkt at pytt, pytt dette er ikke noe å bry seg om, men når jeg tenker meg om så er det kanskje pga blodtrykket at jeg er i dårlig form? Hvor mye kan man stole på slike apparat som blir kjøpt på apoteket? Hvor raskt bør man egentlig oppsøke lege? Jeg har målt dette blodtrykket siden i juni...

Lett å tillegge det andre årsaker da det er mye som plager meg, men kanskje er det blodtrykket istedet. Skummelt å tenke sånn kanskje.

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hadde dette vært meg så hadde jeg nesten løpt til legen...

Skrevet

Jeg er så vant til å være syk at jeg kanskje er blitt litt treg og lei av legebesøk. Derfor lurer jeg på om jeg må gå til legen, eller er apparatet høyst sannsynlig feil?

Skrevet

Jeg ser at jeg egentlig bør pelle meg til legen. Skal ta kontakt imorgen. Takk for svar :-)

Skrevet

Ifølge min sykepleiervenninne er de "manuelle" blodtrykksmålerne hos legen mye mer til å stole på enn de digitale man kjøper selv på apoteket. Ta deg en tur til legen og få målt blodtrykket der du, så får du visshet om hvordan det ligger an og slipper å gå og lure.

Skrevet

Ifølge min sykepleiervenninne er de "manuelle" blodtrykksmålerne hos legen mye mer til å stole på enn de digitale man kjøper selv på apoteket. Ta deg en tur til legen og få målt blodtrykket der du, så får du visshet om hvordan det ligger an og slipper å gå og lure.

Ringer imorgen. Det som var så rart er at alle rundt meg hadde normalt blodtrykk og at mitt var så høyt. Har prøvd flere ganger og det er like høyt hver gang.

Skrevet

Ringer imorgen. Det som var så rart er at alle rundt meg hadde normalt blodtrykk og at mitt var så høyt. Har prøvd flere ganger og det er like høyt hver gang.

Da er det antakelig riktig. Få time ganske raskt, for å gå rundt med så høyt blodtrykk er ikke spesielt bra :(

Skrevet

Da er det antakelig riktig. Få time ganske raskt, for å gå rundt med så høyt blodtrykk er ikke spesielt bra :(

Nei, det er sikkert ikke det. Jeg har problemer med å flytte øynene, må flytte hele hodet. Greier nesten ikke å lese, eller se på TV. Har bare ikke tenkt på det før idag at det kan være pga blodtrykket. Jeg er visst litt treig :(, spesielt når det gjelder meg selv. Har dette vært noen annen så hadde det liksom vært mere alvorlig...

Skrevet

Jeg ville nå heller tatt en legetime for å sjekke det enn å gå rundt og uroe meg, og i hvert fall når du ikke føler deg i form. 210/120 må da være veldig høyt? Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...