Gå til innhold

NHD, forstår du dette?

Gjest men jeg er fremdeles deppa, da..

Anbefalte innlegg

Skrevet

At Jesus er en styrke for noen?

Han er sterk der jeg er svak, han er en trygg favn, en god og omsorgsfull far, en trøster, en jeg søker tilflukt hos når det stormer som verst.

Jeg synes det er fint. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint, må være litt av en stemning på en slik plass. Skulle ønske jeg kunne bli frelst :-)

Halleluja!

Gjest krinkelkrok1
Skrevet

Jeg synes man skal ha sin tro og trøst i fred uten å måtte spørre om noen synes det er ok eller forstår det..

Jeg tror.

Skrevet

Jeg synes man skal ha sin tro og trøst i fred uten å måtte spørre om noen synes det er ok eller forstår det..

Jeg tror.

Jeg synes det er ok og jeg forstår det, men jeg tror ikke selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg forstår dette meget godt.

Jeg finner mye godt ved å høre på salmer til tross for at jeg ikke tror på noen gud.

"Når annen hjelp blir støv og duger ei, du hjelpeløses hjelper, bli hos meg"

"Bli i kjærlighet og du har Guds fred, thi Gud selv er kjærlighet"

Skrevet

Jeg finner mye godt ved å høre på salmer til tross for at jeg ikke tror på noen gud.

Du skulle jo ha vært prest? Omskolering neste :-)

Skrevet

Jeg forstår det ikke. Jeg var kristenpsykotisk. dvs jeg hadde en psykose som inneholdt gud / Satan o.l. Men jeg respekterer att andre tror, for meg derimot var det en sann salvelse å bli kvitt religionens åk.

Gjest nesten litt rørt
Skrevet

Flott svar fra NHD :-)

Skrevet

''"Bli i kjærlighet og du har Guds fred, thi Gud selv er kjærlighet"''

Amen!

Skrevet

hihi... den der NHD har du pugga når du skulle bli psykiater.... vedder jeg på !!!.

Skrevet

Jeg er kristen, altså frelst :-) Hadde det ikke vært for Jesus, hadde jeg dødd som 16 åring. Jeg har slitt noe helt utrolig, og har det tøft enda,(depresjon, angst....problemer med medisiner som bare gir bivirkninger....trapper ned nå) men troen min gir meg styrke. Jeg skal komme meg ut av dette!! Har sett mange mirakler....Og det skal skje med oss også :-)

Sjekk denne hvis du vil, herlig! :

Blessings!

Skrevet

Jeg er kristen, altså frelst :-) Hadde det ikke vært for Jesus, hadde jeg dødd som 16 åring. Jeg har slitt noe helt utrolig, og har det tøft enda,(depresjon, angst....problemer med medisiner som bare gir bivirkninger....trapper ned nå) men troen min gir meg styrke. Jeg skal komme meg ut av dette!! Har sett mange mirakler....Og det skal skje med oss også :-)

Blessings!

Skrevet

Blessings!

Skrevet

Fint, må være litt av en stemning på en slik plass. Skulle ønske jeg kunne bli frelst :-)

Halleluja!

:-)

Skrevet

:-)

Vakkert ja :)

Men har prøvd mange ganger å ta Jesus inn i mitt hjerte, overgi meg til han. Likevel har jeg vært så syk så mange ganger, så jeg vet ikke om jeg blir hørt. Men er glad i Jesus fordet da, han er jo kjærlighet og lys. Forventet vel å bli healet, istedenfor må jeg ta medisiner jeg ikke liker.

Skrevet

Blessings!

Ja, den er kjempefin! Takk for at du delte den. :)

Når det gjelder manges forestillinger om at "alle" skal bli friske fra enhver sykdom og plage mens vi er her nede på jorden, så tror jeg den er feil.

Det er først i himmelen at Gud skal slukke ALL form for smerte og lidelse og "tørke bort hver tåre" fra våre øyne. Her på jorden må nok de fleste av oss leve med våre plager inntil forløsningen (døden).

Hvorfor noen blir friske ved bønn og håndspåleggelse og andre ikke, vites ikke.

Skrevet

Kjempefint, NHD! Du kan det i teorien, men det hadde også vært godt for deg å ta skrittet urt i praksis. ;)

Skrevet

Jeg forstår det ikke. Jeg var kristenpsykotisk. dvs jeg hadde en psykose som inneholdt gud / Satan o.l. Men jeg respekterer att andre tror, for meg derimot var det en sann salvelse å bli kvitt religionens åk.

''for meg derimot var det en sann salvelse å bli kvitt religionens åk.''

Ja, _religionens_ åk kan være hard. Kristendommen derimot...

Gjest YotoHama
Skrevet

Tror at det kan være en veldig stor trøst for mange å ha noe større enn seg selv å tro på. Personlig behandler jeg moder jord som min skaper og gud. Jeg har også tro på Karma, at hvis du behandler andre bra, blir du benhandlet bra også videre. Jeg tror ikke på et evig paradis. For meg høres det ut som evig pine å måtte valse rundt i evig tid et eller annet sted. Jeg tror at når man dør går man tilbake til å være ingenting, en del av kretssystemet og en del av jorden og vannet som faktisk er grunnleggende for alt liv på denne planeten. Heller en dråpe i middelhavet enn evig svadaprat med en dau nabo over en øl i Guds "24/7 drink all you want, you are dead anyway" bar...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...