Gå til innhold

Ansvarsfraskriving

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting som irriterer meg veldig med straffesystemet er att nå er det erketypisk nok ett grensetilfelle inne som mistenkt i en grov sak. Allerede så fokuserer media på att "psykiatrien" har sviktet. Jeg mener for en person med dyssosial lidelse så må vel psykiatrien være genial å skylde på`? Riktignok har denne personen andre diagnoser og, men hvorfor er det så gangbar mynt å skylde på manglende behandling i psykiatrien hver gang et GROVT ANTISOSIALT(antisosialt betyr kriminell, ikke enstøing) menneske begår en vederstyggelig handling?

Er ikke media med å spre ett veldig dårlig bilde av psyk pas, når de lar apogelektiske advokater og kriminologer regjere media?

Kan det være slik att ett GROVT ANTISOSIALT menneske som føler det ikke får nok oppmerksomhet rett og slett begår noe stygt bare for å komme inn? Eller bruker psykdom som en forklaring, for å få ansvaret fraskrevet seg?

Eller er jeg helt på bærtur her? Vil jeg som schizofren, plutselig våkne en dag å få lyst til å drepe noen??? (jeg har aldri rørt ett annet menneske). Bekymret hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er personligheten deres det er noe galt med, ikke diagnosene. En kan ikke gjemme seg bak en diagnose, selv om folk tror at personer med psykiske lidelser er skumle.

Skrevet

Jeg tenkte følgende før i dag, mulig det er litt for "enkelt" tenkt all den tid psykiatri ikke er en eksakt vitenskap, men lell:

Mange med fysisk sykdom får feil behandling og enkelte kan aldri bli friske. Enkelte blir sykere av feilbehandlingen eller ingen behandling i det hele tatt. Noen dør faktisk av sykdom også. Feil skjer.

Det samme gjelder jo da ved psykisk sykdom også? Enkelte kan ikke "fikses på" uansett, og sånn sett er det ikke alltid noen å skylde på heller?

Skrevet

Domstolen har sviktet! Han ble dømt for å ha påført en kvinne store hodeskader med en jernstang. Hva faen gjør han ute på data da?

Skrevet

Jeg mener man er tilregnelig uansett om man er psykotisk eller ikke. Jeg har vært psykotisk og mener i dag at jeg den gang visste hva som var rett og galt. Det å skade andre mennesker er galt. Det skjønner også de fleste som har en psykose. Det virker som man kan slippe unna med det hvis man har vært i psykiatrien. Har man gjort noe galt så bør man straffes for det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

DU er ikke på bærtur.

Tvert imot er du ved kjernen av problemet - norsk naivitet.

Husk beredskapen før 9. april, 22. juli og de latterlig lave straffer for uprovosert vold. I tillegg den naive troen på at de antisosiale vil kunne endre seg.

Skrevet

Hei!

Nei jeg syns ikke de sprer noe dårlig bilde av psykiatrien eller psykiatriske pasienter.

Men jeg syns psykiatrien, som rettsystemet vårt har et ansvar ingen i dag tar for at livsfarlige mennesker med forvridde tankesystemet går løs.

Det burde vært satt en stopper langt tidligere for at farlige mennesker får gå fritt, de burde bli plassert på en lukket anstalt, kanskje resten av deres liv, feks ganske mange av de antisosiale, både 37 åringen som nå er i media, samt helikopterlegen, mennesker med så lite samvittighet/ingen samvittighet, så fulle av sadisme og ondskap, har ingenting ute i samfunnet uten fotlenke, tvungen medisinering el, lignende å gjøre. Det kan hende at antisosiale trekk/psykopati er en hjerneorganisk skade, dette har man indikatorer på, da bør ikke bare samfunnet beskyttes mot dem, men de bør beskyttes mot seg selv.

Der har både psykiatrien og rettsystemet et ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...