Gå til innhold

NHD: Lamictal og Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Hei!

Har tidligere skrevet til deg og fått gode svar, i forbindelse med at jeg har gått på Fontex i mange år, men de siste månedene har utviklet kraftige skjelvinger som bivirkning. EEG viser unormal aktivitet i den ene hjernehalvdelen (motsatt side av den som skjelver, noe som jo stemmer).

Du foreslo Wellbutrin, og jeg foreslo det igjen for fastlegen min. Han var såpass ukjent med preparatet at han henviste meg til psykiater, og jeg har nå vært der. Hun syntes Wellbutrin hørtes bra ut, men ettersom det, i likhet med Fontex, kan virke senkende på krampeterskelen, vurderte hun det til å sette meg på Lamictal også. Det var både for å heve krampeterskelen, men også fordi hun mener at Lamictal er bedre som livstidsbehandling av depresjon, enn det Wellbutrin er.

Så, noen spørsmål jeg gjerne ønsker ditt synspunkt på:

1. Er du enig i at Wellbutrin bør man bare gå på noen år, mens Lamictal kan egne seg som livstidsbehandling?

2. Jeg ser at du stadig sier at Lamictaldosen kan tas én gang i døgnet ved behandling av psykiske lidelser. Hva med mitt tilfelle? Bør jeg ta den to ganger i døgnet, ettersom det nesten er over på epilepsi-siden jeg er? (Jeg glemte å spørre psykiateren om dette.)

3. Lamictal skal jo heve krampeterskelen. Kan jeg starte på Fontex igjen dersom Wellbutrin ikke fungerer - dersom jeg samtidig går på Lamictal? Tror du Lamictal kan fungere slik at forandringene i hjernen gir seg, og jeg ikke skjelver?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...