Gå til innhold

metabolsk syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig hos folk med psykiske lidelser?

Da spiller vel medisinene en rolle også?

Dør folk med psykiske lidelser før friske folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Er det vanlig hos folk med psykiske lidelser?

Dør folk med psykiske lidelser før friske folk?''

Har du høyt blodsukker?

Skrevet

''Er det vanlig hos folk med psykiske lidelser?

Dør folk med psykiske lidelser før friske folk?''

Har du høyt blodsukker?

Har jeg sikkert for jeg spiser mye sjokolade.

Skrevet

Har jeg sikkert for jeg spiser mye sjokolade.

poncho: Har du høyt blodsukker?

stjernestøv: Har jeg sikkert for jeg spiser mye sjokolade.

Det er vel ikke sikkert. Har du diabetes da? (Du har åpenbart ikke diabetes når du ikke kan svare sikkert på dette ("sikkert" er et ord som har fått en pussig betydningsutglidning), og friske folk får ikke voldsomme blodsukkervariasjoner, uansett hva de spiser, og går ikke rundt med høyt eller lavt blodsukker. Det fikser insulinen.)

Skrevet

Det er vel ikke sikkert. Har du diabetes da? (Du har åpenbart ikke diabetes når du ikke kan svare sikkert på dette ("sikkert" er et ord som har fått en pussig betydningsutglidning), og friske folk får ikke voldsomme blodsukkervariasjoner, uansett hva de spiser, og går ikke rundt med høyt eller lavt blodsukker. Det fikser insulinen.)

''og friske folk får ikke voldsomme blodsukkervariasjoner, uansett hva de spiser, og går ikke rundt med høyt eller lavt blodsukker.''

Du er hjertelig velkommen til å være i lag med min søster og min datter når det er for lenge siden de har spist og blodsukkeret er på høyde med skosålene deres... Ingen av dem har diabetes, men herregud som de reagerer på lavt blodsukker!

Skrevet

''og friske folk får ikke voldsomme blodsukkervariasjoner, uansett hva de spiser, og går ikke rundt med høyt eller lavt blodsukker.''

Du er hjertelig velkommen til å være i lag med min søster og min datter når det er for lenge siden de har spist og blodsukkeret er på høyde med skosålene deres... Ingen av dem har diabetes, men herregud som de reagerer på lavt blodsukker!

''Ingen av dem har diabetes, men herregud som de reagerer på lavt blodsukker!''

Har de målt blodsukkeret noen gang når de er sånn?

Skrevet

Folk med ubehandlet diabetes får for høyt, ikke for lavt, blodsukker! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har vært målt høyt blodsukker før, men vet ikke nå da men føler det svinger veldig.

Skrevet

''Ingen av dem har diabetes, men herregud som de reagerer på lavt blodsukker!''

Har de målt blodsukkeret noen gang når de er sånn?

Hm, ja, de er ikke bare rett og slett sultne? Jeg blir skikkelig krakilsk når jeg blir sulten!

Gjest Høstløvet
Skrevet

Nedenstående er sakset fra:

http://www.diabetes.no/Lavt+blodsukker.9UFRvK0Z.ips

''Uten at du bruker blodsukkersenkende medikamenter, kan du ikke få for lavt blodsukker. Lavt blodsukker er hyppigst hos personer med type 1-diabetes som bruker insulin, men det forekommer også ved bruk av insulin ved type 2-diabetes. Blodsukkersenkende tabletter – særlig av typen sulfonylurea (SU) – kan også gi lavt blodsukker. Hvorfor blodsukkeret er blitt lavt, er det ikke alltid mulig å forklare. ''

Skrevet

Nedenstående er sakset fra:

http://www.diabetes.no/Lavt+blodsukker.9UFRvK0Z.ips

''Uten at du bruker blodsukkersenkende medikamenter, kan du ikke få for lavt blodsukker. Lavt blodsukker er hyppigst hos personer med type 1-diabetes som bruker insulin, men det forekommer også ved bruk av insulin ved type 2-diabetes. Blodsukkersenkende tabletter – særlig av typen sulfonylurea (SU) – kan også gi lavt blodsukker. Hvorfor blodsukkeret er blitt lavt, er det ikke alltid mulig å forklare. ''

Jeg fikk målt mitt blodsukker til 3,2 en gang på et kjøpesenter. Det er da for lavt?

Tror jeg har/hadde hypoglykemi. Det var 2-3 timer siden jeg hadde spist og jeg følte det slik også.

Etter å ha kuttet ut en del matvarer jeg ikke "tåler" så har blodsukkeret blitt mye mer stabilt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...