Gå til innhold

Mislykket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prater bare om det samme hele tiden og det er alkohol. Og nå kommer et nytt innlegg. Jeg var på AA møte i dag og var sjeleglad da jeg kunne gå derfra. Alle disse vellykkede AA menneskene som har hatt en åndelig oppvåkning og fungerer bra. Jeg føler meg så totalt mislykket! Jeg føler at livet mitt er en eneste stor øvelse i mislykkethet. Men nei, jeg skal ikke drikke og ja, jeg skal fortsette å gå på møter. På pur trass.

På tirsdag skal jeg på et kurs for rusmisbrukere med psykiatriske diagnoser. Jeg håper det blir lettere for meg å være der.

Nå kommer alle følelsene jeg har drukket bort opp til overflaten. Men jeg får vel bare stå i det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at akkurat nå er det kanskje bare en eneste ting som er ordentlig viktig i ditt liv (bortsett fra evt. behov dine barn måtte ha), og det er at du avstår fra alkohol. Så dersom du fortsatt har klart å holde deg edru, så synes jeg du skal prøve å rose deg selv:-) Hvor lenge er det siden du drakk?

Skrevet

Du er ikke mislykket, det er de andre som faker. Fake it til u make it, sant?

Og starten på en helningsprosess er ikke god. Been there.. Men etterhvert som du får grepet på det,så blir det b e d r e!

Stå på! :0)

Skrevet

Jeg tenker at akkurat nå er det kanskje bare en eneste ting som er ordentlig viktig i ditt liv (bortsett fra evt. behov dine barn måtte ha), og det er at du avstår fra alkohol. Så dersom du fortsatt har klart å holde deg edru, så synes jeg du skal prøve å rose deg selv:-) Hvor lenge er det siden du drakk?

26 dager. Jeg velter meg vel i selvmedlidenhet tror jeg og det kommer bare på toppen av at jeg er et åndelig mislykket menneske. Jeg fikser ikke livet mitt. Det eneste stedet jeg føler meg trygg er innenfor husets fire vegger.

Jeg har absolutt ikke lyst til å drikke. Jeg har lyst til å holde meg edru.

Skrevet

26 dager. Jeg velter meg vel i selvmedlidenhet tror jeg og det kommer bare på toppen av at jeg er et åndelig mislykket menneske. Jeg fikser ikke livet mitt. Det eneste stedet jeg føler meg trygg er innenfor husets fire vegger.

Jeg har absolutt ikke lyst til å drikke. Jeg har lyst til å holde meg edru.

Jeg synes ikke det er noe overraskende at du har det vanskelig nå når du endelig har valgt å slutte med drikkingen. Håper du velger å fortsette prosessen - og så får du heller få lov til å velte deg litt i selvmedlidenhet og tenke at det er syndest på deg i hele verden ;-)

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe overraskende at du har det vanskelig nå når du endelig har valgt å slutte med drikkingen. Håper du velger å fortsette prosessen - og så får du heller få lov til å velte deg litt i selvmedlidenhet og tenke at det er syndest på deg i hele verden ;-)

Nå fikk du meg til å smile. :-)

Skrevet

Nå fortsetter jeg å skrive på mitt eget innlegg for jeg har behov for å uttrykke meg. Jeg er mentalt og emosjonelt helt utslitt. Jeg har tatt to ekstra fluanxol (antipsykotikum) for å slippe dette tankekjøret. Det har jeg gjort før med min psykiaters velsignelse og sluttet når jeg har frisknet til. AA menneskene sier at 12 trinnsprogrammet er helt fantastisk og har gjort dem til helt andre mennesker. De snakker om Gud og en høyere makt. Men jeg prøvd det tusen ganger før! Første gang da jeg var 13 år og kom inn i en religiøs sekt, med tungetale og profetiske gaver. Det var en religiøs rus som varte i et og et halvt år. Jeg har alltid vært glad i rus, men det har vært mange år da jeg ikke rørte noe som helst. Da jeg var babymamma og småbarnsmor holdt jeg meg helt unna. Det er bare de to siste årene det har eskalert. Jeg har prøvd Gud, Jesus, englene, høyere makt, kilden, universets intelligens, all verdens alternative spirituelle retninger. ingenting har hjulpet. det som har reddet meg er medisiner. Nå slipper jeg unna de dype depresjonene og prisen jeg betaler er at jeg ikke har hypomanier lenger.

Allikevel er jeg meg selv med kompliserte tanker og følelser. det er som å ha et godstog oppi hue. Jeg er så sliten! Nå har jeg begynt å trene og det er godt for meg. Jeg skriver også.

Jeg kan ikke drikke mer. Det er en katastrofe for barna mine og meg.

Uff. Jeg skulle ønske jeg kunne skru av hodet mitt og få fred.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...