Gå til innhold

Om psykologen igjen NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en time hos psykologen min igjen NHD, og nå prøver han å fiske ut av meg om jeg kan ha sagt noe uhensiktsmessig om han til andre. Jeg later som om jeg ikke har sagt noen ting, og at jeg bare har sagt fine ting om han, og på hvilken måte han har hjulpet meg og sånn. Det virker som om han er redd for at jeg har sladret på han, og hvordan han har oppført seg når jeg var alvorlig dårlig og traumatisert. Så nå prøver han å fremstå som en god person som ønsker og hjelpe folk, og han prøver å fremheve det i timen. At han likte å hjelpe. Jeg har vært alvorlig dårlig NHD, og heldigvis innsåg han psykologen at han måtte få meg vekk, siden jeg ikke sluttet å være redd. Jeg har skrevet mange smiskemailer til han..der jeg forsøker teknikken "if you cant beat them osv..." sånn at han tror at jeg liker han godt, og er interessert i han. Jeg har jo sagt til han at hvis jeg ikke var glad i han, så hadde navnet hans vært i tilsynet for lenge siden. Han er en person som greier å manipulere, han er på en måte en slags skuespiller, det er nesten helt utrolig hvor god han er til å spille... Utrolig facinerende som fenomen faktisk!! Jeg gav han en klem denne gangen også, for å liksom ha et slags overtak. Denne gangen vridde han seg litt slik at ståkuken ikke viste. Han satt og dekket over ståkuken med hendene i timen. Egentlig litt facinerende at han tror at jeg har lyst på pikken hans, og at han tror at jeg har lyst til å avle på dritt....Jeg har lyst til at systemet skal bli gjort litt oppmerksom på hvem han egentlig er, og hvordan han egentlig kan være... men jeg vet ikke heelt hvor jeg skal gå, fordi dokumentasjon eksisterer jo ikke...altså..han har bare skrevet snille ting... og ting i sitt eget favør. Og jeg har bare skrevet snille mailer til han, fordi å holde han i sjakk så han ikke finner ut at jeg er egentlig en sterk person som har vært alvorlig syk. Han har sett på meg som dum og lite inteligent, men plutselig funnet ut at jeg er smart. Så nå stresser han litt med dette at siden jeg er en person som er oppegående..så kan jo jeg ha et nettverk han ikke har peiling på ;-)) Så nå tilbyr han seg å ringe og snakke med poliklinisk som han til slutt måtte henvise meg til, fordi han mistet situasjonskontroll, og ble antagligvis lei av å plage på meg og være stygg. Jeg sa at jeg ikke synes det var nødvendig, og at jeg snakket jo med hvem jeg ville... Jeg forstod jo at han ville bare snakke med de for å høre om hva stygt jeg kan ha sagt om han til de. Jeg vet ikke om jeg skal fortelle de andre om slike ting som at han ville at jeg skulle klemme han selv om han hadde ståpikk, og at han klemte meg hardere inntil kuken sin, når han hadde det....Jeg vet egentlig ikke helt hva menn oppnår ved å "holde oss damer helt inntil kuken" Likte han det tror du..siden han gjorde det, eller kan det være nok et forsøk på å ha makt? Han driver å gjemmer på sakene sine nå, jeg tror at det er fordi han tror at jeg har lyst på utstyret hans, og at han derfor vil nekte meg å få tak i det ;-)) Galne mannen... men jeg er fullstendig uinterssert i han..hehe.. Jeg lurer på å sende en mail og notere ned en del ting som han har gjort til pasientombud eller lignende... men jeg vet jo ikke hvordan jeg skal gå frem uten at det blir noe styr..jeg vil at navnet hans skal være nevnt der... Du kan få navnet hans på pm hvis du vil NHD ;-) Så tenker jeg at jeg skal spre litt negativ informasjon om han blandt helsepersonell jeg kjenner... Han vet jo ikke at jeg har mange kontakter som er helsepersonell :-)) Jeg har lyst at folk ikke skal utsettes for det samme som han utsatte meg for. Men han virket som om han var skamfull når han hadde gjort ting mot meg uten at jeg hadde gjort han noe.... En psykopat vil vel ikke være skamfull? Det jeg sitter igjen med av traumer er at han tillot seg å gjøre hva han ville mot meg, som om at jeg var som dritt. Det har krenket meg en del NHD, og jeg har planer om å avslutte livet fordi at jeg ønsker ikke å leve i en så syk verden. NHD du vet jo egentlig hvem jeg er også...men jeg skriver ikke med mitt faste nick.... Takk for sist liksom..:-) sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fortsetter du å gå til han da? Hva har han egentlig gjort?

Skrevet

Hvorfor fortsetter du å gå til han da? Hva har han egentlig gjort?

Typisk svar som tyder på uvitenhet, ikke bry deg araen. En psykolog har ikke lov til å utnytte pasientene seksuelt, uansett hva de sliter med! Og han har det hele og fulle ansvaret. Det er ikke rart at mange pasienter blir ambivalente til dette, for det er lett å få følelser for en som hjelper. Men det er altså helt forkastelig av en psykolog og oppføre seg sånn. En psykolog skal IKKE ha ståkuk i timene, er ikke det noe noen forstår, så ikke legg noe vekt på hva de sier heller.

Mh

Skrevet

Typisk svar som tyder på uvitenhet, ikke bry deg araen. En psykolog har ikke lov til å utnytte pasientene seksuelt, uansett hva de sliter med! Og han har det hele og fulle ansvaret. Det er ikke rart at mange pasienter blir ambivalente til dette, for det er lett å få følelser for en som hjelper. Men det er altså helt forkastelig av en psykolog og oppføre seg sånn. En psykolog skal IKKE ha ståkuk i timene, er ikke det noe noen forstår, så ikke legg noe vekt på hva de sier heller.

Mh

En ting er å tenne på pasienter, barn eller hva det skal gjøre. Det er slik som kan skje med menn. Noe annet er å utnytte andre for å tilfredsstille kåtheten sin. Her er det to store forskjeller på rett og fullstendig galt.

Skrevet

Han er en rar psykolog, tror ikke dette er vanlig. Slutt å gå til han.

Skrevet

En ting er å tenne på pasienter, barn eller hva det skal gjøre. Det er slik som kan skje med menn. Noe annet er å utnytte andre for å tilfredsstille kåtheten sin. Her er det to store forskjeller på rett og fullstendig galt.

Hva skulle være rett i denne sammenhengen da?

Vedkommende har opplevd at psykolgen får ståpikk når han klemmer henne. Si meg - synes du det ikke er å gå over streken? Og synes du at han IKKE utnytter hennes følelser for han når han gir henne "forhåpninger"?

Eller mener du det er helt greit at psykolgen får synlig ståpikk under en time så lenge han ikke "gjør" noe mer?

Ble nysgjerrig nå.. :)

Skrevet

Siden du har mailkorreespondanse har du "bevis" å føre for deg. Be om ny psykolog, og slutt å møt til timer med denne fra og med NÅ.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Denne relasjonen er skadelig. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å avbryte "behandlingen" og finne deg en profesjonell og kompetent behandler.

Skrevet

Istedet for å gjøre dette på en ryddig og skikkelig måte vikler du deg inn i et salig rot som kan slå tilbake på deg selv og akkurat det virker det som om du glemmer eller ikke er klar over. Relasjonen er ikke sunn eller fremmede og bør avbrytes, men det slår meg mer enn èn gang at du viter til å vite konkret hva andre mennesker tenker.

Gjest tenker jeg
Skrevet

Istedet for å gjøre dette på en ryddig og skikkelig måte vikler du deg inn i et salig rot som kan slå tilbake på deg selv og akkurat det virker det som om du glemmer eller ikke er klar over. Relasjonen er ikke sunn eller fremmede og bør avbrytes, men det slår meg mer enn èn gang at du viter til å vite konkret hva andre mennesker tenker.

Dette må vel være det smarteste som er sagt i denne tråden.

Skrevet

Man skal være veldig forsiktig med å uttale seg om slikt, xballax, siden det handler om mennesker som sliter psykisk. Det kan være så mangt som kommer ut som symptomer og dette _ kan_være noen av de.

Faktisk kan en psykolog være i stand til å tåkelegge mye av det relasjonen _egentlig_ skal handle om. Dette er ikke pasientens feil, det er psykologens. Det blir helt feil å fortelle til en pasient at h_n oppfører seg "galt". Det er jo en grunn for at man går i terapi.....

Jeg håper inderlig at araen kommer seg bort fra denne relasjonen. Den er svært skadelig. Men det er dessverre ikke lett, da det oppstår et avhengighetsforhold som sådan kan bli veldig sterkt i en slik relasjon.

En pasient skal ikke måtte ta ansvar for en slik relasjon, da det ikke er pasienten som er den førende part - altså ikke den part som har makten til å definere. Terapeuten på sin side HAR det.

Jeg håper at det kan bli vist større forståelse for dette av enkelte brukere her inne. Det er ikke lett å stå i hns sko nå. Tro meg.

Skrevet

Hva skulle være rett i denne sammenhengen da?

Vedkommende har opplevd at psykolgen får ståpikk når han klemmer henne. Si meg - synes du det ikke er å gå over streken? Og synes du at han IKKE utnytter hennes følelser for han når han gir henne "forhåpninger"?

Eller mener du det er helt greit at psykolgen får synlig ståpikk under en time så lenge han ikke "gjør" noe mer?

Ble nysgjerrig nå.. :)

Det kan virke som om psykologen tror at jeg har håp om å få han til sengs. Det har jeg ikke, men psykologen prøver å få frem kåthet ser det ut til. Det får han heller ikke frem i meg, selv om han har forsøkt en stund. For jeg tenner ikke på slike mennesker. Jeg tror det frustrerer han fordi i utgangspunktet kan det virke som om at psykologen har et ønske om å bli tilfredstillt og tennt på, at det handler om han og ikke meg. Jeg kunne kjenne ståkuken hans og bare registrere at den var der, men selv om den var helt nær meg følte jeg ikke et snev av begjær og jeg var fullstendig avskrudd "der" En psykolog vil kanskje tenke at hvis hingstetissen blir ført nær hoppa så vil hoppa bli klar... men det skjer bare ikke. :-) Jeg kommer til å gå videre med dette, jeg vet ikke hvordan andre psykologer kommer til å reagere på slikt... Jeg vet ikke hva som feiler menn som har et veldig behov for at en spesiell dame skal liksom tenne på vedkommende. Men går ut fra at det handler da om bekreftelse...og mangel på bekreftelse sexuellt... Jeg har etterhvert begynnt å føle meg veldig frisk etter å ha blitt "behandlet" at et så kokko menneske ;-) Så det er jo noe å ta med seg... Jeg kan jo tenke på at jeg er iallefall ikke så vridd i hodet som han, og har en mer normal sunn tankegang tror jeg..om hva som er rett og galt.

Skrevet

Det kan virke som om psykologen tror at jeg har håp om å få han til sengs. Det har jeg ikke, men psykologen prøver å få frem kåthet ser det ut til. Det får han heller ikke frem i meg, selv om han har forsøkt en stund. For jeg tenner ikke på slike mennesker. Jeg tror det frustrerer han fordi i utgangspunktet kan det virke som om at psykologen har et ønske om å bli tilfredstillt og tennt på, at det handler om han og ikke meg. Jeg kunne kjenne ståkuken hans og bare registrere at den var der, men selv om den var helt nær meg følte jeg ikke et snev av begjær og jeg var fullstendig avskrudd "der" En psykolog vil kanskje tenke at hvis hingstetissen blir ført nær hoppa så vil hoppa bli klar... men det skjer bare ikke. :-) Jeg kommer til å gå videre med dette, jeg vet ikke hvordan andre psykologer kommer til å reagere på slikt... Jeg vet ikke hva som feiler menn som har et veldig behov for at en spesiell dame skal liksom tenne på vedkommende. Men går ut fra at det handler da om bekreftelse...og mangel på bekreftelse sexuellt... Jeg har etterhvert begynnt å føle meg veldig frisk etter å ha blitt "behandlet" at et så kokko menneske ;-) Så det er jo noe å ta med seg... Jeg kan jo tenke på at jeg er iallefall ikke så vridd i hodet som han, og har en mer normal sunn tankegang tror jeg..om hva som er rett og galt.

Det høres i allefall ikke ut som du har latt deg manipulere eller bruke. Det er bra. Og om du går videre med dette må du selv føle på. Men det er jo bra hvis noen kan stoppe han. Slik kan han ikke holde på. En dag kan han ødelegge livet til noen.

Lykke til :-)

Skrevet

Det høres i allefall ikke ut som du har latt deg manipulere eller bruke. Det er bra. Og om du går videre med dette må du selv føle på. Men det er jo bra hvis noen kan stoppe han. Slik kan han ikke holde på. En dag kan han ødelegge livet til noen.

Lykke til :-)

Han satt og prøvde å småflørte med blikket og gjøre seg så søt han kunne sist, men jeg har jo sett inn i ondskapen så jeg faller ikke for det. Han satt og liksom skulle gjøre seg så søt han kunne, skru på sjarmen på en måte..hehehehe... Egentlig så har det jo en viss underholdningsverdi også.... :) Fordi han fremtrer så sykt på en måte... Så neste greiene blir nok å forsøke å skru på sjarmen for at eg skal falle for han på noe vis...og sitte igjen med skam ..skyld eller what ever... Han stoler ikke lenger på meg..og han prøver å fremstille seg selv som et godt menneske som ønsker å hjelpe..hehe... Muligens forstår han at det ikke når inn hos meg... Egentlig litt komisk... Kjenner jo på meg litt at jeg ikke blir helt knekkt av fyren så lenge jeg kan se galskapen i det... Men han holdt på å ta fullstendig knekken på meg da jeg var alvorlig syk, og jeg har mistet flere år pga han. Han er redd for at jeg skal gå videre med ting, og han forsøker en slags forsvarstale der han liksom skal få meg til å tvile på min egen tvil...hehe.. Men jeg er jo ikke så dum at jeg... lar meg manipulere av slike folk lenger. Takk Gud for at han hjelper meg til å se hvor full i faenskap og hvor ussel noen mennesker er... Jeg er redd for at han kan finne på å skade andre. Andre som i fremtiden vil være svakere enn meg...så derfor tenkte jeg en prat med helsetilsynet...eller et slags klageorgan der jeg faktisk forteller hva han gjør.men vet ike HVOR.... Jeg vil bare at ting skal være nedskrevet et sted.....

Skrevet

Hold deg for god til ryktespredning. Send en formell klage til fylkeslegen eller be pasientombudet til hjelp.

Skal du tilbake flere ganger kan du ta med en diktafon el. og ta opp det som blir sagt. På den måten kan du få "bevis".

Skrevet

Han satt og prøvde å småflørte med blikket og gjøre seg så søt han kunne sist, men jeg har jo sett inn i ondskapen så jeg faller ikke for det. Han satt og liksom skulle gjøre seg så søt han kunne, skru på sjarmen på en måte..hehehehe... Egentlig så har det jo en viss underholdningsverdi også.... :) Fordi han fremtrer så sykt på en måte... Så neste greiene blir nok å forsøke å skru på sjarmen for at eg skal falle for han på noe vis...og sitte igjen med skam ..skyld eller what ever... Han stoler ikke lenger på meg..og han prøver å fremstille seg selv som et godt menneske som ønsker å hjelpe..hehe... Muligens forstår han at det ikke når inn hos meg... Egentlig litt komisk... Kjenner jo på meg litt at jeg ikke blir helt knekkt av fyren så lenge jeg kan se galskapen i det... Men han holdt på å ta fullstendig knekken på meg da jeg var alvorlig syk, og jeg har mistet flere år pga han. Han er redd for at jeg skal gå videre med ting, og han forsøker en slags forsvarstale der han liksom skal få meg til å tvile på min egen tvil...hehe.. Men jeg er jo ikke så dum at jeg... lar meg manipulere av slike folk lenger. Takk Gud for at han hjelper meg til å se hvor full i faenskap og hvor ussel noen mennesker er... Jeg er redd for at han kan finne på å skade andre. Andre som i fremtiden vil være svakere enn meg...så derfor tenkte jeg en prat med helsetilsynet...eller et slags klageorgan der jeg faktisk forteller hva han gjør.men vet ike HVOR.... Jeg vil bare at ting skal være nedskrevet et sted.....

Hei,

Går du i regelmessig behandling hos noen annen denne psykologen?

Skrevet

skulle stå : annen enn denne psykologen.

Skrevet

Jeg har lest innleggene du har skrevet om dette og har litt ulike tanker om dette.

Dersom du i tillegg til denne psykologen får hjelp fra dps, så bør du snakke med behandler på dps om hvordan du opplever dette.

Jeg har ingen respekt for behandlere som evt. bruker pasienter til å dekke sine egne behov.

Jeg lurer imidlertid på om du oppfatter situasjonen på en måte som er i samsvar med det som er reelt. Det er noe med i hvilken grad du mener å vite hva psykologen tenker og føler, og i hvilken grad du oppfatter det han gjør som å handle om sex. Jeg har vært usikker på om jeg skulle skrive dette eller ikke, for det er jo forferdelig at andre stiller spørsmål ved ens virkelighetsoppfatning. Det er allikevel noe med måten du skriver om dette på, som gjør at jeg lurer på om dine psykiske vansker påvirker måten du oppfatter situasjonen på.

Dersom du har en behandler på dps, så vil jeg foreslå at du viser det du har skrevet i denne tråden og så kan dere sammen komme frem til hva du bør gjøre.

Skrevet

Man skal være veldig forsiktig med å uttale seg om slikt, xballax, siden det handler om mennesker som sliter psykisk. Det kan være så mangt som kommer ut som symptomer og dette _ kan_være noen av de.

Faktisk kan en psykolog være i stand til å tåkelegge mye av det relasjonen _egentlig_ skal handle om. Dette er ikke pasientens feil, det er psykologens. Det blir helt feil å fortelle til en pasient at h_n oppfører seg "galt". Det er jo en grunn for at man går i terapi.....

Jeg håper inderlig at araen kommer seg bort fra denne relasjonen. Den er svært skadelig. Men det er dessverre ikke lett, da det oppstår et avhengighetsforhold som sådan kan bli veldig sterkt i en slik relasjon.

En pasient skal ikke måtte ta ansvar for en slik relasjon, da det ikke er pasienten som er den førende part - altså ikke den part som har makten til å definere. Terapeuten på sin side HAR det.

Jeg håper at det kan bli vist større forståelse for dette av enkelte brukere her inne. Det er ikke lett å stå i hns sko nå. Tro meg.

Jeg er langt på vei enig i det du skriver, problemet, et av dem, ved innlegget er at vedkommende ser ut til å vite ganske konkret hva en annen person tenker og det er det som kjent ingen som gjør. Jeg tror vedkommende ville kommet ganske mye lenger med en mer nøytral og ufarget versjon av hva som hadde hendt.

Skrevet

Jeg er langt på vei enig i det du skriver, problemet, et av dem, ved innlegget er at vedkommende ser ut til å vite ganske konkret hva en annen person tenker og det er det som kjent ingen som gjør. Jeg tror vedkommende ville kommet ganske mye lenger med en mer nøytral og ufarget versjon av hva som hadde hendt.

Men det kan jo hende dette ikke er noe vedk kan gjøre noe med, hvis det feks er en del av "psykdommen". Synes frosken kom med et godt forslag. Jeg aner ikke om det stemmer, men hvis vedk har kontakt med DPS, eller andre personer i hjelpeapparatet, så kan hn evt ta det opp med de for å sortere litt tanker osv?

Jeg vet heller ikke noe om virkelighetsoppfatningen til trådstarter, men det synes jeg er vanskelig å mene noe om. Det virker i allefall som om at hn har et komplisert forhold til denne psykologen. Jeg håper derfor hn kontakter andre i hjelpeapparatet for en prat før hn evt melder fra til tilsynesmyndighetene. Det er jo et stort skritt å gå og krever at man tåler det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...