Gå til innhold

Om psykologen igjen NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det kan jo hende dette ikke er noe vedk kan gjøre noe med, hvis det feks er en del av "psykdommen". Synes frosken kom med et godt forslag. Jeg aner ikke om det stemmer, men hvis vedk har kontakt med DPS, eller andre personer i hjelpeapparatet, så kan hn evt ta det opp med de for å sortere litt tanker osv?

Jeg vet heller ikke noe om virkelighetsoppfatningen til trådstarter, men det synes jeg er vanskelig å mene noe om. Det virker i allefall som om at hn har et komplisert forhold til denne psykologen. Jeg håper derfor hn kontakter andre i hjelpeapparatet for en prat før hn evt melder fra til tilsynesmyndighetene. Det er jo et stort skritt å gå og krever at man tåler det.

''Men det kan jo hende dette ikke er noe vedk kan gjøre noe med, hvis det feks er en del av "psykdommen".'' Det er akkurat det som har slått meg. Jeg er helt enig i å oppsøke annet fagpersonell for råd videre og for å vurdere hvorvidt dette faktisk foregår. Det er måten vedkommende skriker så klokkeklart om behandlerens tanker og agenda som gjør at dette er vanskelig men det betyr ikke at det ikke er sannhet i det som skrives.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tenker jeg
Skrevet

Jeg har lest innleggene du har skrevet om dette og har litt ulike tanker om dette.

Dersom du i tillegg til denne psykologen får hjelp fra dps, så bør du snakke med behandler på dps om hvordan du opplever dette.

Jeg har ingen respekt for behandlere som evt. bruker pasienter til å dekke sine egne behov.

Jeg lurer imidlertid på om du oppfatter situasjonen på en måte som er i samsvar med det som er reelt. Det er noe med i hvilken grad du mener å vite hva psykologen tenker og føler, og i hvilken grad du oppfatter det han gjør som å handle om sex. Jeg har vært usikker på om jeg skulle skrive dette eller ikke, for det er jo forferdelig at andre stiller spørsmål ved ens virkelighetsoppfatning. Det er allikevel noe med måten du skriver om dette på, som gjør at jeg lurer på om dine psykiske vansker påvirker måten du oppfatter situasjonen på.

Dersom du har en behandler på dps, så vil jeg foreslå at du viser det du har skrevet i denne tråden og så kan dere sammen komme frem til hva du bør gjøre.

Tiltredes. Noen ganger får du sagt ting veldig godt, frosken.

Gjest jobber med mennesker
Skrevet

Jeg har lest innleggene du har skrevet om dette og har litt ulike tanker om dette.

Dersom du i tillegg til denne psykologen får hjelp fra dps, så bør du snakke med behandler på dps om hvordan du opplever dette.

Jeg har ingen respekt for behandlere som evt. bruker pasienter til å dekke sine egne behov.

Jeg lurer imidlertid på om du oppfatter situasjonen på en måte som er i samsvar med det som er reelt. Det er noe med i hvilken grad du mener å vite hva psykologen tenker og føler, og i hvilken grad du oppfatter det han gjør som å handle om sex. Jeg har vært usikker på om jeg skulle skrive dette eller ikke, for det er jo forferdelig at andre stiller spørsmål ved ens virkelighetsoppfatning. Det er allikevel noe med måten du skriver om dette på, som gjør at jeg lurer på om dine psykiske vansker påvirker måten du oppfatter situasjonen på.

Dersom du har en behandler på dps, så vil jeg foreslå at du viser det du har skrevet i denne tråden og så kan dere sammen komme frem til hva du bør gjøre.

100 % enig i froskens innlegg, har gjort meg de samme tankene selv.

Skrevet

Kan du ikke be om å bytte behandler, og få en kvinnelig denne gang?

Skrevet

Jeg tenker akkurat det samme som deg.

Skrevet

Denne relasjonen er skadelig. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å avbryte "behandlingen" og finne deg en profesjonell og kompetent behandler.

Tror froskens svar er mer korrekt og aktuelt enn ditt..

Les det du. I denne tråden har man litt lett for å gå litt fort fram i svarene sine.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Les det du. I denne tråden har man litt lett for å gå litt fort fram i svarene sine.

Jeg tror svarene er to sider av samme sak.

Personen har skrevet om dette flere ganger. Her er jeg sikker på at steg 1 er å avslutte umiddelbart.

Resten får komme deretter. Og ja, jeg ser at det er fler spørsmål til meg, men de får en ta senere.

Skrevet

Jeg tror svarene er to sider av samme sak.

Personen har skrevet om dette flere ganger. Her er jeg sikker på at steg 1 er å avslutte umiddelbart.

Resten får komme deretter. Og ja, jeg ser at det er fler spørsmål til meg, men de får en ta senere.

Da er vi helt enige :-)

Skrevet

Man skal være veldig forsiktig med å stille andres virkelighetsoppfatning i tvil. Dessuten så tror jeg at denne psykologen (tydeligvis) ikke er bra for vedkommende. Jeg vil ikke anklage tårdstarter for å finne på hele historien. Jeg er enig med NHD at hn må avslutte kontakten.

Jeg tror at det er viktig å følge opp med annen behandling med å sortere tankene. Deretter kan det å melde fra bli aktuelt dersom man kan stå inne for det en melder fra om.

Skrevet

Man skal være veldig forsiktig med å stille andres virkelighetsoppfatning i tvil. Dessuten så tror jeg at denne psykologen (tydeligvis) ikke er bra for vedkommende. Jeg vil ikke anklage tårdstarter for å finne på hele historien. Jeg er enig med NHD at hn må avslutte kontakten.

Jeg tror at det er viktig å følge opp med annen behandling med å sortere tankene. Deretter kan det å melde fra bli aktuelt dersom man kan stå inne for det en melder fra om.

Leste du ikke NHD svar nedenfor? Her har hverken frosken eller jobber med mennesker anklaget araen for å dikte opp hele historien.. Men av og til er det nødvendig å fremmlegge saken fra ulike sider for psykisk syke såvel som friske personer for å få et mer nyansert bilde. Dette er for å hjelpe, ikke tråkke på.

Hvem her har sagt at vedkommende ikke burde bryte kontakten med psykologen?? Ingen!

Skrevet

Leste du ikke NHD svar nedenfor? Her har hverken frosken eller jobber med mennesker anklaget araen for å dikte opp hele historien.. Men av og til er det nødvendig å fremmlegge saken fra ulike sider for psykisk syke såvel som friske personer for å få et mer nyansert bilde. Dette er for å hjelpe, ikke tråkke på.

Hvem her har sagt at vedkommende ikke burde bryte kontakten med psykologen?? Ingen!

Det er vel strengt tatt slik at det av enkelte her stilte spørsmål ved vedk virkelighetsoppfatning...Men kanskje du ikke har lest hele tråden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...