Gå til innhold

krampe anfall.

Anbefalte innlegg

Gjest anonymus101
Skrevet

Hei. Jeg har fått påviss syndromet CRPS i venstre fot etter at jeg har hatt en kneskade i et halv år nå, har vært operert og slitt mye med smerter og sykehustrøbbel og tabber av leger. Inn og ut av sykehus men ingen har klart å gjøre meg bra. Nå i sommer August 2012 var jeg innlagt på sykehus i en måned pga. jeg skulle ha opptrening av foten (de mener hard opptrening er den eneste måten siden jeg har CRPS) etter ca. 2 uker med knallhard trening og masse uutholdende smerter fikk jeg et krampeanfall i en korridor på sykehuset, jeg fikk oksygen og ble lagt på intensiven med masse forskjellige medisiner intravenøst som skulle stoppe krampene og beroligge meg, jeg husker ingenting fra hendelsen, dagen etter skjedde det samme men, denne gangen var det mye hardere kramper og ingen fikk kontakt med meg, jeg ble da lagt i respirator ved sykehuset fordi oksygenmasken ikke var nok. Dagene etter fikk jeg masse anfall, hver gang sykepleierne prøvde å røre meg, når jeg skulle sitte, når jeg skulle stå hele tiden kom det, også når jeg sov. De kunne vare opptil 1 time, jeg husker ikke noe fra noen av anfallene og sovnet alltid av i flere timer etter disse (fikk også anfall når jeg sov da). de første dagene hadde jeg opptil 30 anfall i døgnet, etter anfallene føltes det ut som jeg hadde små lammelser i kroppen, var flere plasser jeg ikke kjente noe, og hele kroppen føltes øm kjempe lenge etterpå. Jeg ble flyttet til nevrologisk avdeling og alle prøvene av meg var fine, det er ikke eplepsi og alt av EEG og slikt viser ingenting. Nå er jeg kommet hjem, har vært hjemme i ca 10. dager, har enda slik ømhet i kroppen, og synes jeg har forandret følelser når jeg tar på noen steder på kroppen min, og noen plasser får jeg ikke følelsen av at jeg tar på meg selv. Jeg har mye nedsatt balanse og stabilitet, jeg går med krykker over svært korte distanser og det må alltid være noen som "holder meg oppe" slik at jeg ikke skal falle sammen eller falle til noen sider. Har fått en rullestol hjem som jeg må bruke når jeg skal noen steder over lengre distanser. Har nedsatt dyn, og dobbe- og trippeltsyn (mest dobbeltsyn), er svimmel og ør hele tiden, og jeg sover mye mer enn det jeg gjorde før dette. Klarer ikke følge med på noe, har ikke konsentrasjonen min i orden og det føles ut som jeg er på en båt hele tiden tilogmed når jeg ligger med øynene igjen og jeg er alltid sliten og utmattet. Har ikke hatt anfall på 10 dager (siste jeg fikk var på flyet. pga jeg ble stresset av mye turbulens. Når jeg fikk dette anfallet fikk jeg en slags "forvarsel" jeg kjente jeg ble svimmel og det føltes ut som jeg skulle svime av) Nevrologen ved det sykehuset jeg har vært har gitt meg diasnosen: dissosiative motoriske forstyrrelser, jeg vet ikke hva dette betyr. På sykehuset kan de ikke forklare meg hvorfor jeg har fått disse anfallene, men jeg har fått beskjed om å holde meg i ro, ikke stresse, ikke bli anstrengt og at jeg må hvile masse. Vet at en kan få slike anfall etter en traume eller noe slikt. Må også bare si at dette halvet året har vært vanskelig for meg, jeg har vært utmattet og sliten, og jeg har slitt med masse smerter og ploblemer. Noen har vært litt inne på om jeg kanskje har fått et utmattelse syndrom (MS eller ME er ikke sikker på hva som er forskjellen), men det ble ikke noe mere snakk om dette. Hva tenker du er årsaken til at jeg er slik nå? Hvorfor tror du jeg fikk disse anfallene? (må jo bare innrømme at jeg og mine forelde + noen ved sykehuset trodde kanskje det kunne komme av at jeg har vært så utmattet og sliten av alt og hatt alt for store smerter)

Videoannonse
Annonse
Gjest røde sko
Skrevet

Dette må du ta opp med behandlende lege. Dette er forum for psykiatri.

Skrevet

Dette må du ta opp med behandlende lege. Dette er forum for psykiatri.

Dette er da vel høyst aktuellt på et psykiatri-forum... Men slike sjeldne tilfelle er ikke så lett for oss vanlige døde å gi svar på... Kjenner flere som også har vært plaget med krampetrekning uten at legene finner årsaken... Hva med mer utredning? Kan det være medisiner som har skylden ? En venninne av meg hadde god effekt av medisiner for parkinsen.. Ei anna fikk det av rusmidler hun ikke lenger tålte... Det høres uansett kjipt ut... Håper du greier å nyte livet også oppi alt dette :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...