Gå til innhold

Hva skal til for "kronisk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I psykiatrien, hva skal til for at noe skal kalles for kronisk, f.eks. kronisk suicidal eller deprimert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr det ikke at noe aldri går bort? At det er livslangt? Diabetes 1 er en kronisk sykdom. Man sier også at bipolar lidelse er kronisk

Men kronisk suicidal, går det an? .

Skrevet

Betyr det ikke at noe aldri går bort? At det er livslangt? Diabetes 1 er en kronisk sykdom. Man sier også at bipolar lidelse er kronisk

Men kronisk suicidal, går det an? .

Takk Gondor, men jeg har mine tvil om at det er dette som menes i psykiatrisammenheng.

Håper NHD kan si noe om dette.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Kronisk i fysisk sammenheng er noe som har samme symptomer over en periode på mer enn 3 måneder (noen ganger 6 måneder), så kanskje dette er det samme med det du snakker om? Kronisk er ikke det samme som at det aldri går over...

Skrevet

Takk Gondor, men jeg har mine tvil om at det er dette som menes i psykiatrisammenheng.

Håper NHD kan si noe om dette.

Det er vel heller frøken O'Hara som har det riktige svaret.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Det er vel heller frøken O'Hara som har det riktige svaret.

Fru...

Skrevet

Kronisk i fysisk sammenheng er noe som har samme symptomer over en periode på mer enn 3 måneder (noen ganger 6 måneder), så kanskje dette er det samme med det du snakker om? Kronisk er ikke det samme som at det aldri går over...

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...