Gå til innhold

Førerkort - medisiner NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hie igjen. Jeg har i dag vært hos min nye fastlege og fikk beholde medisinene mine. Og det var jo en lettelse. Men hun tok opp problematikken med førerkort og de nye reglene. Og det bekymrer meg. Jeg kjører kun til butikken og på kort avstand besøk. Har CFS - så klarer ikke gå til butikken.

Jeg tar en 0,5 mg xanor om morgenen, og 0,5 mg xanor klokka tolv. 5 mg valium ved 3 tida og 5 mg valium ved 6 tida, 3,75 mg zyprexa ved halv ni tida. Jeg kjører aldri om kvelden.

Hva tror du fylkesmannan vil si til dette NHD??? Jeg legger til at jeg har brukt denne dosen i 6 år og aldri følt meg trett eller sløvet. Jeg sluttet å kjøre bil i 2005 etter kraftige panikkanfall pga cipralex, og var mektig stolt av meg selv da jeg begynte å kjøre til butikken igjen for to år siden. Før cipralex kjørte jeg mye. Når jeg er ute å handler eller på besøk er det ved tolv ett tida om dagen, så det er ikke så mye benzo i blodet da ville jeg tro. Veldig takknemlig for svar- NHD

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En bra gruppe ledet av Dag Årskog fikk i oppdrag å revidere forskriftene. Jeg fikk dette på høring tidligere i dag.

Ditt forbruk vil uansett kreve dispensasjon fra Fylkeslegen. Du kan ikke kjøre uten dispensasjon.

Med en meget god attest er det håp om at du kan få kjøre.

Skrevet

En bra gruppe ledet av Dag Årskog fikk i oppdrag å revidere forskriftene. Jeg fikk dette på høring tidligere i dag.

Ditt forbruk vil uansett kreve dispensasjon fra Fylkeslegen. Du kan ikke kjøre uten dispensasjon.

Hva kom fram i denne høringen? Er det mer innstramminger? Hva gikk det ut på?

Veldig hvor mye de skulle endre på denne, det er jo blitt endret to ganger på "kort" tid nå. Det skaper jo så klart usikkerhet for oss som går på medisiner og kjører bil.

(Beklager avspringen)

Skrevet

takk for svar, Lurer også på om de nye reglene er snillere enn forige?? og om fylkeslegen pr i dag er oppdatert?? legen sender nok søknad i disse dager. Før jeg begynte på cipralex brukte jeg 10 mg valium på grunn av somatisert gad. men under cipralex behandlingen fikk jeg panikkanfall og fikk xanor av psykiateren. Jeg bare tok i mot hjelp, ingen nevnte førerkort. Da jeg skulle slutte med ssri gikk jeg så ned i kjelleren at de satte meg på zyprexa på grunn av en drepende depresjon... ingen nevnte noe om førerkort og jeg var så syk at jeg bare tok imot. Depresjonene bare fortsatte etter seponering og samme med panikkanfall. så cipralex utløste dette for meg. Nå lurer jeg på en ting til. Den siste psykiateren jeg gikk hos foreslo at jeg egynte på 3 mg xanor depot og seponerte valium. Tros du jeg ville kunne beholde førerkortet hvis jeg prøvde denne løsningen på angst problememene??? Håper på raskt svar-- for da kan jeg ringe den nye legen...og be henne utsette søknaden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...