Gå til innhold

Tett i bryst,tungpustet..


jessecd

Anbefalte innlegg

SYMPTOMER:

- Trangt i halsen, prøver også konstant å rape for å ”åpne” opp.

- Føles tett i brystet. (Føles også som det trykker litt, og at det knyter seg)

- Kommer en slags pipelyd fra brystet eller halsen når jeg puster helt ut..(tømmer lungene)

- Skal lite til før pulsen stiger og at jeg får hjertebank..

- Også plaget med slim pg/eller tørr hals, er da også litt kvalm / brekker meg litt. Dette er mest utpreget om morgenen.

- Er ofte vanskelig å legge seg om kveldene, da jeg føler jeg må sitte mer oppreist for å kunne puste skikkelig.

- Har også tidvise stikkende ubehag / smerter (ikke veldig sterke) i brystregion, og også i midtre del av rygg.

- Er også plaget med gyngende svimmelhet. (hvis dette kan henge sammen)

- Har våknet noen ganger (et par ganger siste halvåret bare, av at jeg ikke får puste, og må reise meg opp og prøver å svelge, samt drikke noe for å /åpne/ opp halsen. Veldig ubehagelig.

Noen dager er jeg tilnærmet symptomfri, og andre dager/perioder er jeg mer plaget. Kan også være plaget i noen timer, og være bedre resten av dagen..

Har prøvd å beskrive alle symptomene jeg er palget med, vet ikke om alle henger sammen, men føles ofte slik.

Håper jeg kan få noen tilbakemeldinger / refleksjoner på hva det kan være. Eventuelle tips til hva jeg bør gjøre videre. Har tenkt å gå til legen med dette, men har også lyst å lufte det litt i dette fora.

Takker for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest legebesøk kan være greit

Bestill deg en time hos fastlegen din

På meg KAN dette høres litt ut som astma. Jeg har astma, og pipelyd er vanlig. Også at det er værre når jeg ligger på rygg.

Men ta en sjekk hos legen, er det astma får du medisiner så du slipper plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill deg en time hos fastlegen din

På meg KAN dette høres litt ut som astma. Jeg har astma, og pipelyd er vanlig. Også at det er værre når jeg ligger på rygg.

Men ta en sjekk hos legen, er det astma får du medisiner så du slipper plagene.

Har vært hos fastlegen,hun sa at jeg hadde astma,men det stemmer ikke,var hos først en lungespeialist,som mente at jeg fortsatt hadde astma,har fått masser av astmamedisiner,men ikke noe har hjulpet noe,har vært hos en annen lungespeialist som nå sier at jeg apselutt ikke har hatt astma,noe jeg også har trodd,han sa at jeg har noe som heter VCD( Vocal Cord Dysfunction) men jeg vet ikke helt,for de som har det har pipelyd på innpust noe jeg ikke har.. får se, skal til fastlegen neste uke,men jeg har ikke noe tro på fastlegen min,derfor skrev jeg et innlegg her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...