Gå til innhold

Barnevernet og selvmord

Anbefalte innlegg

Gjest målagemiddagnå
Skrevet

NHD; Hvor stor sannsynlighet tror du det er at Barnevernet kommer og tar barna hvis jeg dør? Har en mann som jobber 50% på grunn av uførhet, og den resterende tida er han hjemme.

Barna (11 og 13) har alltid vært mitt ansvar, og de trenger meg selvsagt enda. Men jeg makter bare ikke, skjønner du...

Det er vel ikke noe automatikk i at BV informeres hvis den ene forelderen dør (begår selvmord) og den andre er 50% ufør?

Jeg mener at han fint greier foreldreoppgaven, med hjelp fra familiene på begge sider.

Det siste jeg vil er at andre/fremmede skal overta omsorgen for barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel ganske drøyt å ta livet av seg, når man har mindreårige barn..... Det er egoisme uten like.

Skrevet

Nå svarer jeg kun på spørsmålet ditt ang BV, og det er at BV ikke har noen automatisk inngripen i familier ved foreldredødsfall.

Det må en bekymringsmelding til, men hvis noen av dine behandlere er bekymret for hjemmesituasjonen til barna, er det ikke umulig at de vil sende en melding etter en slik hendelse.

Skrevet

Om din mann jobber eller ei. er ikke avgjørende, og jeg tror det blir verre for dem å vokse opp og eldest med den historien at deres mor valgte å ta livet av seg, enn om de skulle havne et fremmed sted. Ingen problemer er uløslige.

Gjest målagemiddagnå
Skrevet

Vel ganske drøyt å ta livet av seg, når man har mindreårige barn..... Det er egoisme uten like.

''Vel ganske drøyt å ta livet av seg, når man har mindreårige barn..... Det er egoisme uten like.''

Selvsagt. Vet.

Gjest målagemiddagnå
Skrevet

Nå svarer jeg kun på spørsmålet ditt ang BV, og det er at BV ikke har noen automatisk inngripen i familier ved foreldredødsfall.

Det må en bekymringsmelding til, men hvis noen av dine behandlere er bekymret for hjemmesituasjonen til barna, er det ikke umulig at de vil sende en melding etter en slik hendelse.

Nei, ingen av mine behandlere har noen gang vært bekymret for hjemmesituasjonen til barna. Ei heller skolen.

Gjest målagemiddagnå
Skrevet

Om din mann jobber eller ei. er ikke avgjørende, og jeg tror det blir verre for dem å vokse opp og eldest med den historien at deres mor valgte å ta livet av seg, enn om de skulle havne et fremmed sted. Ingen problemer er uløslige.

''Ingen problemer er uløslige.''

Sikkert ikke. Men jeg greier bare ikke å løse dem for tiden. Er sliten.

Og jeg ØNSKER jo ikke å påføre barna mine slik lidelse, men akkurat nå ser jeg ikke annet enn døden som befrielse.

Men holder jeg ut litt til, så vet jeg av erfaring at dette vil gå over. Så er nok ingen fare verken med meg eller barna.

Så det er egentlig ikke annet å gjøre enn nok en gang å kjøre på videre, for snart blir det bedre igjen.

Skrevet

''Ingen problemer er uløslige.''

Sikkert ikke. Men jeg greier bare ikke å løse dem for tiden. Er sliten.

Og jeg ØNSKER jo ikke å påføre barna mine slik lidelse, men akkurat nå ser jeg ikke annet enn døden som befrielse.

Men holder jeg ut litt til, så vet jeg av erfaring at dette vil gå over. Så er nok ingen fare verken med meg eller barna.

Så det er egentlig ikke annet å gjøre enn nok en gang å kjøre på videre, for snart blir det bedre igjen.

Vet det kan være dødsslitsomt å være mor... Men når de går ut døren som voksne kan du hvile på lauvbærene :-) Har en venninne som oppdrar fem barn alene uten noe nettverk, annet enn meg som passet de i ny og ne, inntil hun flyttet. En skikkelig heltinne i mine øyner, men det er ingen dans på roser nei. Hva med en liten uke i syden uten barn? Kanskje med en venninne. Varme og sol kan faktisk gjøre store underverker. Jeg lå en gang fem dager på dekk på en seilbåt på spanskekysten. Var et nytt menneske da jeg kom hjem :-) Sørg også for å få nok "voksentid", gå på klubb, en fest, aerobic eller hva det skal være...

Skrevet

''Vel ganske drøyt å ta livet av seg, når man har mindreårige barn..... Det er egoisme uten like.''

Selvsagt. Vet.

Jeg håper i allefall att du ikke tar selvmord, både for barna og mannen din sin skyld, men også for din egen. Jeg har selv vært suicidal, og det kan som andre pyskiske lidelser gå over plutselig av seg selv. Jeg synes du skal kontakte fastlegen din, og få henvisning om øyeblikkelig hjelp, fortrinnsvis med innleggelse, du er tydelig på ett svært mørkt og vannskelig sted nå, og trenger en time-out.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...