Gå til innhold

Familien tar avstand.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de såkalte normale ikke hverken forstår hva psykisk sykdom er og tror at alt skyldes personlighet og dårlige vaner? H*n var jo ikke slik før! Og h*n som har en så god oppdragelse.Foreldrene er jo så snille og koselige!

H*n er sikkert ikke gal,h*n bare later som.

Flere som kjenner seg igjen?

Noen som føler seg utenfor samfunnet av de sterke,normale og vellykkede?

A4 menneskene ønsker ikke de som ikke passer inn på dette lille arket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være grenser for hva man orker av avvikende atferd. Bare til orientering.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvordan oppfører du deg mot familien?

Jeg har en kollega/venninne som er Bipolar (er ikke det samme diagnose som du har?) og hun er hyggelig og koselig og da tar jeg selvsagt ikke avstand. Det er oppførselen og ikke diagnosen som avgjør.

Skrevet

Enig med Nickløs. Oppførsel og atferd som spiller inn. Ikke diagnoser...

Skrevet

''Er det vanlig at de såkalte normale ikke hverken forstår hva psykisk sykdom er og tror at alt skyldes personlighet og dårlige vaner?''

Jeg tror nok mange kan ha problemer med å forstå, første gang de opplever det på nært hold. Men det trenger ikke bety at de tror det har noe med dårlige vaner å gjøre.

''H*n var jo ikke slik før! Og h*n som har en så god oppdragelse. Foreldrene er jo så snille og koselige! H*n er sikkert ikke gal, h*n bare later som.''

Det der er mange forskjellige påstander. Jeg tror ikke det er så mange som vet så lite om psykisk sykdom at de tyr til så enkle forklaringer (som f.eks. den med at h*n later som).

''Noen som føler seg utenfor samfunnet av de sterke, normale og vellykkede?''

Det tror jeg er faktisk en relativt vanlig følelse, selv om man ikke har en eneste diagnose. Men de fleste føler det nok ikke slik veldig ofte / hele tiden.

''A4 menneskene ønsker ikke de som ikke passer inn på dette lille arket.''

Det er ganske fordomsfullt, akkurat som påstandene du siterer ovenfor.

Generelt er det ganske menneskelig å ta avstand fra folk som melder seg ut fra alminnelig _adferd_. Da tenker jeg på ting som døgnrytme, hygiene og boevne.

Skrevet

Gnager du på dette benet igjen.

Folk tar sjeldent avstand pga diagnose, men adferd. Psykisk sykdom gir ingen blankofullmakt til å tyne syne medmennesker med plagsom adferd.

mvh

Skrevet

Enig med Nickløs. Oppførsel og atferd som spiller inn. Ikke diagnoser...

Hva om oppførsel og adferd styldes feil medisiner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...