Gå til innhold

Når man har dysmorfobi

Anbefalte innlegg

Gjest natteravn80
Skrevet

Jeg er veldig hardt rammet av dette. Jeg greier ikke lese bøker eller se filmer pga at jeg konstant tenker at jeg er for stygg til å lese en bok eller se en film. Høres kanskje merkelig ut for andre. Tror det er en slags tvangstanke for jeg må sjekke kroppen min hele tiden. Nå greier jeg ikke noe mer. Tør ikke fortelle dette til noen, og hva er egentlig vitsen med å si noe? Jeg har liten tro på å bli frisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest altgodtherfra
Skrevet

Er forferdelig å ha det sånn, men du er dessverre ikke aleine. Har slitt med det samme som deg, men har gradvis kommet meg ut av det etterhvert som jeg ble eldre og eldre. Men fremdeles er jeg der at jeg ikke kan fullføre noe fordi jeg ikke "fortjener" å lykkes med noe. Det er jeg for lite verdt til, liksom. Dette gikk jo tidligere utover utdanning og jobb...

Jeg har også fått terapi. Kognitiv var den som hjalp aller best mot dette.

Jeg håper du kan skrive et brev til legen din (hvis ikke du tør/orker å bestille time for å se ham på kontoret) og forteller hvordan du har det. Be samtidig om at han må henvise deg til psykolog. Men det kan godt hende at han må se deg først og snakke med deg face to face. Da må du bare ta motet til deg å møte opp. Litt lettere om du på forhånd har skrevet det brevet da, sånn at du slipper å si så veldig mye når du er der. Da vet han jo på forhånd hvordan du har det, og så styrer han samtalen utfra det.

Jeg håper du får hjelp med dette og kommer ut av det!

Gjest Leppermotlepper
Skrevet

Er en dokumentar på youtube om dette. Bruk det engelske ordet.

Gjest altgodtherfa
Skrevet

Vil bare korrigere meg selv ovenfor deg. Jeg tok et raskt søk på dysmorfobi nå, og da fant jeg ut at jeg ALDRI har hatt det sånn! Jeg trodde det var noe annet, hehe

Men jeg håper selvsagt fremdeles at du får hjelp! Lykke til!

Gjest natteravn80
Skrevet

Vil bare korrigere meg selv ovenfor deg. Jeg tok et raskt søk på dysmorfobi nå, og da fant jeg ut at jeg ALDRI har hatt det sånn! Jeg trodde det var noe annet, hehe

Men jeg håper selvsagt fremdeles at du får hjelp! Lykke til!

ok. hva trodde du det var da? :) Men ja... det kunne jo være et godt svar uansett da hehe. Jeg satt å vurderte nå her om jeg skulle skrive et brev til legen min om dette :-).

Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har gått i terapi for dette? og funker det?.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...