Gå til innhold

Bipolar?

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg opplever at livet er motsetningsfullt og vanskelig å forholde seg til, mest av alt fordi det vinduet jeg ser livet gjennom er så vekslende. Hvordan jeg opplever og tenker om ting kan være så fundamentalt forskjellig fra et øyeblikk til et annet, og jeg sitter usikker igjen og lurer på hva jeg egentlig mener. Humøret kan skifte fra tungsinn og ønske om å dø, tilbaketrekning og tiltaksløshet til undring og glede over livet, pågangsmot og kreativitet. Jeg har lurt på om jeg kan ha bipolar lidelse, men stort sett er ikke de opp- og nedstemte periodene særlig lange. Det kan være opp og ned flere ganger for dagen (men også lengre perioder, flere dager i hvertfall). Noen ganger skifter humøret logisk etter det jeg opplever, andre ganger gir det ikke mening. Jeg har stort sett et håp om at det skal gå over når jeg er lei, men også en visshet om at gleden snart vil forsvinne når jeg har det bra. Det er slitsomt å leve med. Er det bare sånn livet er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du andre vansker? Hvordan står det til i forhold til relasjon til andre mennesker? Er du i jobb/skole? Fungerer du ellers relativt normalt? Har du andre symptomer?

Skrevet

Det høres ut som eup.. da kan humøret svinge flere ganger per dag.. og noen ganger uten mening

Skrevet

Det høres ut som eup.. da kan humøret svinge flere ganger per dag.. og noen ganger uten mening

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er nok ikke bipolaritet.

Prøv å google "emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse" eller "borderline personlighetsforstyrrelse" og se om du kjenner deg igjen i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...