Gå til innhold

Stemningsstabiliserende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke helt fornøyd med at livet svinger opp og ned slik det nå gjør. Fra å være oppegående i noen dager er jeg nærmest invalidisertende deprimert innimellom. Selvmordstankene har dog sluppet taket ganske mye. Så det er jo positivt.

Vil fluanxol kunne virke mere stabiliserende enn trilafon? Min mann klager og synes jeg virker deprimert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurdert Lamictal? Seroquel?

Prøvd begge. Får "alzheimer" av lamictal og influensa og blir liggende av seroquel.

Gjest fruitcake
Skrevet

Prøvd begge. Får "alzheimer" av lamictal og influensa og blir liggende av seroquel.

"Alzheimer-effekten" på Lamictal er jeg godt kjent med. :D Men tror det etterhvert har bedret seg en god del for mitt vedkommende. Hadde også noen influensasymptomer til å begynne med, men det forsvant også. Håper du finner noe som fungerer for deg. :)

Skrevet

Er det BP?

Jeg mener selv at ptsd-symptomene holdes ganske bra i sjakk akkurat nå. Så det kan vel ha noe med BP å gjøre kanskje. Vanskelig å si hva som er hva når jeg har begge. Depresjonen gir seg liksom aldri helt. Jeg bruker wellbutrin også, selvmordstankene kom nesten bort av dem, men jeg er like sliten og tiltaksløs. Det går opp og ned, enkelte dager ser jeg ingen vits i å gjøre noen ting, det er bare veldig slitsomt å gjøre noe. Så kan det lysne opp i noen dager og jeg får mere energi og ser mere lyst på ting. Får da store planer om å gjøre alt på en gang. Det er slitsomt å leve slik.

Skrevet

"Alzheimer-effekten" på Lamictal er jeg godt kjent med. :D Men tror det etterhvert har bedret seg en god del for mitt vedkommende. Hadde også noen influensasymptomer til å begynne med, men det forsvant også. Håper du finner noe som fungerer for deg. :)

;-). Den alzeimeren min gjorde at jeg ikke husket hva som var i skapene på jobb, jeg kastet bort bilen min. Begynte på en setning og glemte hva jeg skulle si før jeg var ferdig. Jeg brukte den over lang tid og det ga seg ikke.

Gjest fruitcake
Skrevet

;-). Den alzeimeren min gjorde at jeg ikke husket hva som var i skapene på jobb, jeg kastet bort bilen min. Begynte på en setning og glemte hva jeg skulle si før jeg var ferdig. Jeg brukte den over lang tid og det ga seg ikke.

Uffda. Det er jo ikke bra når man får legemiddelpåført "Alzheimer". Lurer på om det er mange flygeledere som går på Lamictal?! Kan merke at korttidshukommelsen er dårligere, men mener den var verre helt i starten på Lamictal. Men det kan jo hende at fravær av depresjon gjør at jeg ikke lengre legger like stor vekt på "fravær av korttidshukommelse", som jeg gjorde i begynnelsen, og slik sett kanskje "rosemaler" litt. Har du forsøkt Litium da?

Skrevet

Uffda. Det er jo ikke bra når man får legemiddelpåført "Alzheimer". Lurer på om det er mange flygeledere som går på Lamictal?! Kan merke at korttidshukommelsen er dårligere, men mener den var verre helt i starten på Lamictal. Men det kan jo hende at fravær av depresjon gjør at jeg ikke lengre legger like stor vekt på "fravær av korttidshukommelse", som jeg gjorde i begynnelsen, og slik sett kanskje "rosemaler" litt. Har du forsøkt Litium da?

Prøvd litium også, to sorter, fikk så mye diare av begge at kalium ble lav. Jeg er et umulig tilfelle når det gjelder medisiner. Jeg tåler trilafon bra og den virker også bra mot den noian jeg får uten. Men det var den stabiliseringen da...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingengrunn til å tro at den ene av de t er mer stemningsstabiliserende enn den andre.

Skrevet

Det er ingengrunn til å tro at den ene av de t er mer stemningsstabiliserende enn den andre.

Hva pokker skal jeg gjøre da? Jeg har gått og snakket i mange år nå hos psykolog og er ferdigsnakket, føler jeg. Jeg kan jo aldri planlegge noe, plutselig bare ligger jeg der og det er ingen mening med meg i det hele tatt. Til og med hodet og tankene fungere så sakte at det er vanskelig å snakke med folk. Derfor trekker jeg meg unna og blir bare mere deprimert pga dette også. Må gjemme meg fordi jeg skammer meg over meg selv.

Skrevet

Hva pokker skal jeg gjøre da? Jeg har gått og snakket i mange år nå hos psykolog og er ferdigsnakket, føler jeg. Jeg kan jo aldri planlegge noe, plutselig bare ligger jeg der og det er ingen mening med meg i det hele tatt. Til og med hodet og tankene fungere så sakte at det er vanskelig å snakke med folk. Derfor trekker jeg meg unna og blir bare mere deprimert pga dette også. Må gjemme meg fordi jeg skammer meg over meg selv.

Finn deg en psykiater som virkelig kan psykofarmakologi.

Skrevet

Finn deg en psykiater som virkelig kan psykofarmakologi.

De vokser vel ikke på trær? Dessuten føler jeg at jeg har fått så mye hjelp når det gjelder meg selv og medisinbytter at jeg blir masete. Man må i tillegg ha energi for å orke og stå på. Når jeg er på topp føler jeg derimot ikke det samme behovet for å søke hjelp. Tror jeg må skrive et brev eller noe. Jeg har også en utmerket psykiater, det er vel heller meg som ikke tørr å ta kontakt. Synes du at pasientene dine ofte er masete?

Skrevet

De vokser vel ikke på trær? Dessuten føler jeg at jeg har fått så mye hjelp når det gjelder meg selv og medisinbytter at jeg blir masete. Man må i tillegg ha energi for å orke og stå på. Når jeg er på topp føler jeg derimot ikke det samme behovet for å søke hjelp. Tror jeg må skrive et brev eller noe. Jeg har også en utmerket psykiater, det er vel heller meg som ikke tørr å ta kontakt. Synes du at pasientene dine ofte er masete?

Nei, mine pasienter er ikke masete. De er greie.

Skrevet

Nei, mine pasienter er ikke masete. De er greie.

Da har du sikkert vært heldig med valget :-)

Gjest fruitcake
Skrevet

Prøvd litium også, to sorter, fikk så mye diare av begge at kalium ble lav. Jeg er et umulig tilfelle når det gjelder medisiner. Jeg tåler trilafon bra og den virker også bra mot den noian jeg får uten. Men det var den stabiliseringen da...

Uffda. Det skal visst ikke være lett. Får håpe du finner noe som kan fungere for deg.

Skrevet

Lamictal er en vanskelig medisin. Jeg var konstant kvalm og trett under opptrappingen. Holdt på å kaste opp på trikken. I tillegg studerte jeg. Det gikk bra kan du tro! Skjønte ingenting. Stod med et nødskrik. Men nå fungerer det bra. Jeg står på 500 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...