Gå til innhold

Hjelpe noen uten tillatelse.

Anbefalte innlegg

Gjest lei_av_problemer
Skrevet

En av mine nærmeste er rammet sliter ganske mye psykisk. Nå er han i en vanskelig situasjon hvor han er iferd med å miste boligen sin fordi han ikke klarer å kontakte husseier.

Hans mønster er når ting er vanskelig å bare skyve ting unna , nekte å ta telefon , åpne post eller forholde seg til det han står ovenfor.

Han er nå flyttet hjem til pappa som selv er gammel og sliten og ikke orker å presse han. Når han blir presset eller mast på svarer han veldig surt og grettent som gjør at jeg skjønner at pappa ikke orker å ta den konflikten.

Det jeg tenker på å gjøre nå er å selv kontakte husseier for å se at han ønsker å fortsette å bo der og rydde opp i noe av dette.

Om han ikke får videre kontakt så må han jo faktisk hente tingene sine. Han vil bli rasende på meg om jeg gjør dette uten lov. Engang hvor jeg truet med å åpne et brev som han ikke turte ble han rett og slett rasende.

Jeg skjønner at han har det vanskelig og har sine problemer. Men når han ikke klarer å ivareta noe så basalt som det å sikre at han har tak over hodet er det helt ekkelt å sitte å se på. Han sluttet også å sende meldekort så han fikk ingen inntekt en periode. I tillegg så påvirker det pappa ved at han ikke rengjør hjelper til eller tar vare på seg selv. Og jeg føler et sterkt ansvar for begge to.

Han vil heller ikke ha hjelp i det hele tatt. Han har vært hos legen men opplevd at han ikke får den hjelpen han trenger.

Tenker dere at jeg bare bør ta ansvar å kontakte husseier uansett hvor rasende han blir ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...