Gå til innhold

Nok et alkohol innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Webmaster og NHD: si i fra hvis det blir for mye fra meg.

Jeg var borte hos ex'en i dag og vasket kjøkkenet hans. Kjøleskapet var fullt av pils. Da jeg var ferdig satt jeg meg ned for å hvile og han tilbød meg en øl. Jeg klarte å si nei! Jeg drakk vann og hadde det fint med det.

Hurra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Well done....virkelig imponerende! Du klarer dette....selvom jeg og vi skjønner at det koster!

Skrevet

Well done....virkelig imponerende! Du klarer dette....selvom jeg og vi skjønner at det koster!

Jeg drikker 2 liter cola zero per dag. Det blir et substitutt for øl. Funker.

Gjest -20 degrees
Skrevet

Utrolig godt gjort. En gang alkoholiker alltid alkoholiker. Sterkt av deg å si nei takk.

Gjest -20 degrees
Skrevet

Men brus er verre for tennene enn øl da. Pass på emaljen. Den vokser ikke ut igjen, men bedre å leve med dårlige tenner enn å være død da.

Skrevet

Men brus er verre for tennene enn øl da. Pass på emaljen. Den vokser ikke ut igjen, men bedre å leve med dårlige tenner enn å være død da.

*Hi hi*. Du har helt rett i det med emaljen. Får begynne å drikke vann da. Sukk

Skrevet

Godt at du har funnet noe som funker og som du synes det er greit å forholde deg til. Jeg synes du er så sporty og det er flott å få følge med på veien din. Jeg har, som jeg nevnte i en tråd forleden, sett voksne alkoholiserte, oppegående kvinner slite seg igjennom avvending, og det gjorde sterkt inntrykk på meg. Særlig deres beretninger om deres forhold til sine barn.

Skrevet

Godt at du har funnet noe som funker og som du synes det er greit å forholde deg til. Jeg synes du er så sporty og det er flott å få følge med på veien din. Jeg har, som jeg nevnte i en tråd forleden, sett voksne alkoholiserte, oppegående kvinner slite seg igjennom avvending, og det gjorde sterkt inntrykk på meg. Særlig deres beretninger om deres forhold til sine barn.

Det med barna er utrolig viktig. I natt skal jeg hente sønnen min som er på skolerevy. For 4 uker siden ville jeg sittet og forbannet situasjonen fordi jeg heller ville drikke. Nå går det greit. Men kampen er ikke vunnet ennå. Jeg må være meget forsiktig og bevisst.

Skrevet

Så flott!

Jeg leste innlegget ditt, og kjente jeg smilte av glede. :)

Godt jobba! Du er virkelig flink!!

Skrevet

Så flott!

Jeg leste innlegget ditt, og kjente jeg smilte av glede. :)

Godt jobba! Du er virkelig flink!!

Tusen takk. Kjenner at en hypomani er i anmarsj. Nå gjelder det å være forsiktig. Jeg trenger ikke utsette meg for fristelser.

Dette er en kamp. Jeg kjenner at jeg er redd. Jeg har absolutt ikke kontroll over dette ennå.

Jeg har sett for meg diverse situasjoner der jeg blir tilbudt alkohol. Sprit tåler jeg ikke. Ikke vin heller. Det er vel bare å si at jeg ikke tåler alkohol så derfor drikker jeg ikke.

Skrevet

Tusen takk. Kjenner at en hypomani er i anmarsj. Nå gjelder det å være forsiktig. Jeg trenger ikke utsette meg for fristelser.

Dette er en kamp. Jeg kjenner at jeg er redd. Jeg har absolutt ikke kontroll over dette ennå.

Jeg har sett for meg diverse situasjoner der jeg blir tilbudt alkohol. Sprit tåler jeg ikke. Ikke vin heller. Det er vel bare å si at jeg ikke tåler alkohol så derfor drikker jeg ikke.

Ja, det er jo en fin løsning- altså å si at man ikke tåler alkohol, så derfor drikker man ikke.

For hver dag som går, så blir kampen lettere. Ta hver dag som en treningsøkt, og med trening blir ting lettere ;-)

Skrevet

Gratulerer, Gondor! Virkelig!

Og så lenge det bare er innleggene som er "alkoholiserte" er det helt OK. :-)

Men der ser du at du klarer å si nei. Har du sagt nei én gang, så klarer du å si nei igjen og igjen! Husk det!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, det er jo en fin løsning- altså å si at man ikke tåler alkohol, så derfor drikker man ikke.

For hver dag som går, så blir kampen lettere. Ta hver dag som en treningsøkt, og med trening blir ting lettere ;-)

Jeg kjenner et flott ektepar hvor mannen ble helt ufordragelig når han drakk. Kona hans gav han et ulitmatum: enten slutter du å drikke, ellers så flytter du ut. Han sluttet og har vært tørr i 5 år. Han blir veldig respektert for det. Han er stille og rolig. Virkelig en flott mann som ville beholde sin vakre kone og barnet deres.

Skrevet

Gratulerer, Gondor! Virkelig!

Og så lenge det bare er innleggene som er "alkoholiserte" er det helt OK. :-)

Men der ser du at du klarer å si nei. Har du sagt nei én gang, så klarer du å si nei igjen og igjen! Husk det!

Med vennlig hilsen

Tusen takk!

Men som jeg har nevnt i denne tråden så er det en kamp og jeg er redd. I morgen skal jeg på ruskurs og gleder meg til det-

Gjest -20 degrees
Skrevet

Tusen takk!

Men som jeg har nevnt i denne tråden så er det en kamp og jeg er redd. I morgen skal jeg på ruskurs og gleder meg til det-

Fant du ikke det vanskelig å snakke i en gruppe på 10 ukjente mennesker når du var på AA-møte? Det gjorde jeg. Jeg var kjermpenervøs da det var min tur, og har unngått det siden.

Skrevet

Fant du ikke det vanskelig å snakke i en gruppe på 10 ukjente mennesker når du var på AA-møte? Det gjorde jeg. Jeg var kjermpenervøs da det var min tur, og har unngått det siden.

Nei da. Jeg synes det går greit. Jeg ser ned i bordet og prater i vei. Men jeg synes AA menneskene virker så perfekte, og at jeg er den eneste som virkelig har surret til livet mitt.

Skrevet

Gratulerer, veldig bra!

Men er det bare jeg som reagerer på at du vasker kjøkkenet til eksen? Hvorfor gjør du det? Og hvorfor i huleste tilbød han deg alkohol?

Skrevet

Jeg foreslår at du lar eksen finne seg en annen hushjelp.

Du er knalltøff! Dette klarer du! Lykke til på møtet i dag. :o)

Skrevet

Flott at du sa nei :-)

Men hvorfor oppsøker du eksen din som vel pleier å tilby deg alkohol + vasker kjøkkenet hans?

Gjest luftslott
Skrevet

*Hi hi*. Du har helt rett i det med emaljen. Får begynne å drikke vann da. Sukk

Kos deg med brus du! Akkurat nå er det som du sier et substitutt. Smaken gir deg noe du ikke får av å drikke vann. Etterhvert som suget etter øl blir mindre vil du merke at behovet for brus blir mindre også, men til det skjer naturlig vil brusdrikking fylle en funksjon. Ikke stress med å kutte ut brusen, heller brus enn øl!

Om du tenker på emaljen kan du begynne å bruke munnskyll;-)

Og du? Du er helt rå;-) Jeg er helt imponert over hvor sterk du er!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...