Gå til innhold

Far er ikke bra nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist å se at min eldste sønn på 28 har byttet mobilnummer.Ett nummer han snart har hatt i 10 år.Jeg er ikke den typen som ber om tilgivelse for synder jeg kan muligens har gjort for 20-25 år siden.Man blir som regel bedre med alderen,men dette med å nekta at far er psyk og at det tar tid å lege sår,ser ut til å gå hus forbi mine barn.

Jeg har ingen mulighet til å tilbakevise beskyldninger som er feil,når jeg ikke vet hva det er snakk om.

Depresjonen holder på å ta livet av meg og jeg gruer meg som en hund til Julaften.Har mest lyst til å rømme landet..

Hva annet kan man gjøre enn å fortsette den evindelige neddopingen av en trist hjerne?

Forstår nå hvorfor det er så mange alkoholikere og menn som ikke orker mer av dette livet.350 menn melder seg ut hvert år.

De svakeste bruker vold mot kvinner og barn og havner i fengsel.

Blir bare sliten av alt dette.....

Gruer meg til i morgen,skal til tannlegen og trekke noen tenner.

Skrevet

Jeg har og byttet telefonnr og kuttet kontakten med opphavet. De gjør MEG SYK!

Fatter du at DU gjør barna dine SYKE?! Og at det er derfor de beskytter seg selv ditt selvmedlidende forbanna gnagsår!

Hadde du hatt to sekunders omtanke for andre enn din egen ræv, så hadde du faen meg akseptert og holdt kjeften din!

Skrevet

Fatter du at DU gjør barna dine SYKE?! Og at det er derfor de beskytter seg selv ditt selvmedlidende forbanna gnagsår!

Hadde du hatt to sekunders omtanke for andre enn din egen ræv, så hadde du faen meg akseptert og holdt kjeften din!

Bravo :-)

Gjest for personlig til nickbruk
Skrevet

Jeg kjenner en person som bruker det at han er psyk til å ture fram overalt som han vil selv. At han kjører over andre, plager dem, utnytter dem for å få fordeler osv osv tror jeg ikke han er i stand til å se engang. Når noen prøver å konfrontere ham med det "bryter han sammen" og er så psyk så psyk, gråter og hulker og får seg time hos terapeuten sin og sørger for at vi får vite om at dette var så vondt at det krevde en ekstra behandlingstime. Han ringer rundt til alle som kan gi støtte, og som ikke står midt oppi det og har mulighet til å vite hva som egentlig foregår. På den måten setter han folk opp mot hverandre, holder sine nærmeste i bånd og sprer misstemning over hele fjøla.

Hva skjer på sikt her, tror du? Jo, de som KAN velge bort samvær gjør det, og de som ikke kan må bare bite tennene sammen og holde ut til de ikke lenger gjør det, og alt vokser for stort og de er så fed up at de ikke orker mer kontakt, ikke over telefon engang. Jeg vet ikke om du er like manipulerende, selvmedlidende og intens i virkeligheten som du kan virke her, men om du er det kanskje noe sånt som det over som har ført til at din sønn har skaffet seg nytt nummer. I så fall bør du la din sønn være i fred og konsentrere deg om å endre din egen adferd.

Det er fint å høre at du har tatt tak i tannsituasjonen din. Når du har fått ordnet opp i det kan du kanskje gå videre og rydde opp i de andre tingene som ikke er så bra i livet ditt.

Skrevet

Hvis du ønsker å ha et godt forhold til barna dine så må du kunne be om unskyldning selv om det gjelder fler år tilbake. Om det er f.eks at du ikke greide å følge dem opp fordi du var psyk eller hva, selv om du mener det ikke er din skyld i den forstand at du har valgt det selv så går det an å innse at desverre har jeg ikke greid å være den forelder de trengte. (om det er det det dreier seg om da)

Hvis du så ber om unnskyldning for dette, så _må_ du følge opp ved å ta vare på deg selv så godt du kan, og å bruke andre enn barna dine som søppelbøtte når livet går deg imot. Du skal ikke gi dem dårlig samvittighet for at de ikke tar seg av deg osv, du skal bare vise interesse for dem. Først da vil de kunne ha et forhold til deg som ikke er belastende for dem.

Skrevet

''Jeg er ikke den typen som ber om tilgivelse for synder jeg kan muligens har gjort for 20-25 år siden'' Det er et valg, og ikke et valg jeg syns er godt. Når du har bestemt deg for å ikke be om unnskyldning må du nok bare forholde deg til at det får konsekvenser for relasjonen til din(e) sønn(er). ''Jeg har ingen mulighet til å tilbakevise beskyldninger som er feil,når jeg ikke vet hva det er snakk om'' Det er en motsigelse. Du kan vel ikke både Ikke vite hva det er snakk om" og samtidig vite at beskyldningene er "feil"? ''Depresjonen holder på å ta livet av meg og jeg gruer meg som en hund til Julaften.Har mest lyst til å rømme landet'' Å reise bort i jula når man er alene er nok en god ide. Sjansen for å møte andre som "rømmer fra jula" er dessuten stor. ''Hva annet kan man gjøre enn å fortsette den evindelige neddopingen av en trist hjerne?'' Man kan a l l t i d ta et oppgjør med fortid og endre seg. Man kan a l d r i endre andre. Man kan også unngå å lytte til feedback og fortsette å la det skure.

Man imidlertid ikke lukke øyne og ører for at overfornemte valg har konsekvenser. Du klager ofte over tilværelsen, men ønsker ikke å ta deg sammen. Da kan du ikke forvente å komme ut av den suppa du opplever å stå i. Tøffe ord fra min side dette, men like fullt sant.

Forstår nå hvorfor det er så mange alkoholikere og menn som ikke orker mer av dette livet.350 menn melder seg ut hvert år. De svakeste bruker vold mot kvinner og barn og havner i fengsel.

Blir bare sliten av alt dette.....

Gruer meg til i morgen,skal til tannlegen og trekke noen tenner.

Skrevet

UNDERSKRIVES!! Fantastisk skrevet!!

Skrevet

Du kjenner ikke meg Enola Gay,så du kan bare holde kjeft.

Min x-kone kjenner meg ikke,og mine barn kjenner meg ikke.

De årene jeg var gift,var jeg ikke så snill som jeg kunne ha vært.Det er kjenner jeg.Jeg skulle ikke ha giftet meg med den dama.Jeg skulle ikke ha jobbet 3-skift,det ødelegger både helse og ekteskap.Jeg skulle ha nektet å flytte og kjøpe hus ved mine foreldre.Jeg skulle aldri ha latt meg lure av Hans Bratterud og hans løgner.

Ingen som egentlig kjente meg før jeg ble syk forstår hvorfor min x-kone hater meg.Vi hadde helt motsatte personligheter,og ingen av oss visste nok hva kjærlighet var.Hun hadde skilte foreldre,det hadde ikke jeg.

Det er helseskadelig å jobbe 3 skift fra kl 04.00-02.00.

Vaktene var ca 04.00-10.00,10.00-17.00 eller 13-20.00, 20.00-02.00

Når man blir hjernevasket til å tro at man er ond,tror man det til slutt.Tusen takk til de kristne.Jeg er nå ateist.

Når man i nesten 20 år (1981-1999) bare klarer å sove 4-6 timer om natten og må på jobb uansett hvor trøtt man er,vil man etterhvert få en ødelagt helse,og sannsynligvis også en endret personlighet.

Det var min skyld at jeg giftet meg med dette kvinne-mennesket.Jeg er 50% skyld i at vi flyttet på landet 1 time fra Oslo.Jeg er 50% skyld i skillsmissen.Hadde jeg vært så smart at jeg hadde blitt underdaning og føyet henne i ett og alt,hadde jeg sikkert vært gift i dag.

Hun hadde for vane å vekke meg før jegf sovnet og forlange å gå en tur og snakke sammen.Kunne nesten virke som om hun ikke hadde andre voksne å snakke med.

Hun hadde demoner og djeleven på hjernen og hun påstod ofte at jeg var besatt.Sex-demon var den mest populære varianten.Å forlange sex av ett incestoffer er jo ikke så smart.Og å gjøre det 2-5 ganger i uka er jo alt for ofte for en kvinne som har fått begge de barna hun hadde planlagt.

Jeg kommer til å skrive en bok om mitt liv og både mine barn og min x-kone vil få den hele sannheten brettet ut både med fylket hun vokste opp i og yrket til henens far.

Enebarn passer tydligvis ikke sammen med storsøstre.

I barne og ungdomsårene var jeg en snill og genert gutt.Dette ble det brått slutt på da far gav meg 200 kr i 1980 og ba meg ta en tur på strøket.Den gangen fantes ikke HIV og Aids,og jentene var norske eller svenske.

Jeg var ett nøkkelbarn,og måtte allerede i 3 klasse begynne å koke poteter.Det som har ødelagt meg er vel at jeg har stolt på kvinner og mine foreldre,og aldri stilt spørmål om det var riktig å flytte 5 ganger på 10 år.

Ja jeg har mange "demoner" og mange feil.Ikke rart jeg har vært alene i 20 år nå.

Det jeg vet om er at jeg skjelden snakker om ting som plager meg.Om det er fysiske smerter eller små problemer.Jeg er som min mor,og eksploderer 1-2 ganger i året.Men jeg kan være veldig irritert når jeg har sovet eller spist lite.

Takk til Enola Gay for at han er rask til å trekke konklusjoner om ting han ikke vet noe som helst om.Jeg forteller nemlig ikke alt,bare det jeg tror er relevant.Jeg tar selvfølgelig feil jeg som alle andre.Men jeg prøver altså å fortelle min historie,og den vil altid være subjektiv.

Skrevet

''Jeg er ikke den typen som ber om tilgivelse for synder jeg kan muligens har gjort for 20-25 år siden.''

Samtidig er du full av bebreidelse over synder andre gjorde på samme tidspunkt og tidligere.

Å ikke innrømme feil er et valg som ofte har ødelagte relasjoner som bivirkning.

mvh

Skrevet

De årene jeg var gift,var jeg ikke så snill som jeg kunne ha vært.Det er kjenner jeg.Jeg skulle ikke ha giftet meg med den dama.Jeg skulle ikke ha jobbet 3-skift,det ødelegger både helse og ekteskap.Jeg skulle ha nektet å flytte og kjøpe hus ved mine foreldre.Jeg skulle aldri ha latt meg lure av Hans Bratterud og hans løgner.

Ingen som egentlig kjente meg før jeg ble syk forstår hvorfor min x-kone hater meg.Vi hadde helt motsatte personligheter,og ingen av oss visste nok hva kjærlighet var.Hun hadde skilte foreldre,det hadde ikke jeg.

Når man blir hjernevasket til å tro at man er ond,tror man det til slutt.Tusen takk til de kristne.Jeg er nå ateist.

Når man i nesten 20 år (1981-1999) bare klarer å sove 4-6 timer om natten og må på jobb uansett hvor trøtt man er,vil man etterhvert få en ødelagt helse,og sannsynligvis også en endret personlighet.

Det var min skyld at jeg giftet meg med dette kvinne-mennesket.Jeg er 50% skyld i at vi flyttet på landet 1 time fra Oslo.Jeg er 50% skyld i skillsmissen.Hadde jeg vært så smart at jeg hadde blitt underdaning og føyet henne i ett og alt,hadde jeg sikkert vært gift i dag.

Hun hadde for vane å vekke meg før jegf sovnet og forlange å gå en tur og snakke sammen.Kunne nesten virke som om hun ikke hadde andre voksne å snakke med.

Hun hadde demoner og djeleven på hjernen og hun påstod ofte at jeg var besatt.Sex-demon var den mest populære varianten.Å forlange sex av ett incestoffer er jo ikke så smart.Og å gjøre det 2-5 ganger i uka er jo alt for ofte for en kvinne som har fått begge de barna hun hadde planlagt.

Jeg kommer til å skrive en bok om mitt liv og både mine barn og min x-kone vil få den hele sannheten brettet ut både med fylket hun vokste opp i og yrket til henens far.

I barne og ungdomsårene var jeg en snill og genert gutt.Dette ble det brått slutt på da far gav meg 200 kr i 1980 og ba meg ta en tur på strøket.Den gangen fantes ikke HIV og Aids,og jentene var norske eller svenske.

Jeg var ett nøkkelbarn,og måtte allerede i 3 klasse begynne å koke poteter.Det som har ødelagt meg er vel at jeg har stolt på kvinner og mine foreldre,og aldri stilt spørmål om det var riktig å flytte 5 ganger på 10 år.

Ja jeg har mange "demoner" og mange feil.Ikke rart jeg har vært alene i 20 år nå.

Det jeg vet om er at jeg skjelden snakker om ting som plager meg.Om det er fysiske smerter eller små problemer.Jeg er som min mor,og eksploderer 1-2 ganger i året.Men jeg kan være veldig irritert når jeg har sovet eller spist lite.

Takk til Enola Gay for at han er rask til å trekke konklusjoner om ting han ikke vet noe som helst om.Jeg forteller nemlig ikke alt,bare det jeg tror er relevant.Jeg tar selvfølgelig feil jeg som alle andre.Men jeg prøver altså å fortelle min historie,og den vil altid være subjektiv.

Du bebreider alt og alle, sønnen din bebreider deg. Det er da ganske menneskelig, eller hva?

''Enebarn passer tydligvis ikke sammen med storesøstre. (...)

Jeg var et nøkkelbarn,og måtte allerede i 3 klasse begynne å koke poteter.''

Du kommer stadig tilbake til at det var så fryktelig å være deg fordi du ikke hadde søsken og du måtte være alene en del fra 10-årsalderen. Du var ikke alene om det på 60-tallet. Er det ikke på tide å komme over det nå, etter over 40 år? Er du sikker på at alt hadde vært så mye lettere dersom du i tillegg måtte tatt vare på småsøsken?

Jeg tror nok Bratterud-tilhørigheten har betydd mer for psyken din enn skiftarbeidet og foreldrene dine. Men du er jo ute av det - la fortida være i fred og forsøk å bedre livskvaliteten din her og nå.

EnolaGay er forøvrig en "hun".

Skrevet

Egentlig, når jeg ser rundt meg og ikke bare i dette tilfelle så synes jeg mange foreldre burde kaste telefonnummeret til de bedritne ungene sine og gi fullstendig faen i dem og la dem seile sin egen sjø etter fyllte 20 år for utrolig mange foreldre har det helt grusomt pga ungenes oppførsel og forventninger

Skrevet

Egentlig, når jeg ser rundt meg og ikke bare i dette tilfelle så synes jeg mange foreldre burde kaste telefonnummeret til de bedritne ungene sine og gi fullstendig faen i dem og la dem seile sin egen sjø etter fyllte 20 år for utrolig mange foreldre har det helt grusomt pga ungenes oppførsel og forventninger

Hvordan gikk det med det bryllupet? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Skrevet

Tviler jeg ikke på. Men i dette tilfellet, og i mange mange andre, så har foreldrene fått akkurat det de la opp til selv..

Skrevet

Hvordan gikk det med det bryllupet? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Jeg var ikke der og det ble ingen presang på dem og han må be på sine knær for å bli venner med meg igjen for den var for drøy til og med for mammaer

Skrevet

Tviler jeg ikke på. Men i dette tilfellet, og i mange mange andre, så har foreldrene fått akkurat det de la opp til selv..

Det er vel sånn 50/50 tenker jeg ;) Det er like mange kjipe voksne unger som det er kjipe foreldre.

Skrevet

Hva er galt med å koke poteter og være alene noen timer hver dag? Det takler de fleste 10-åringer helt greit.

At et enebarn ikke skal kunne være gift med noen som var eldst i sin søskenflokk er noe stort sprøyt.

Jeg må si jeg skjønner sønnen din godt, du kan umulig være enkel å omgås.

Skrevet

Jeg var ikke der og det ble ingen presang på dem og han må be på sine knær for å bli venner med meg igjen for den var for drøy til og med for mammaer

Det var skikkelig leit å høre. Kan ikke fatte at han kan la henne bestemme en slik ting :-(

Forstår godt at du er skuffet og lei deg.

Skrevet

Bare en hyggelig oppfording. Bruk mellomrom etter komma og punktum.

Skrevet

Du bebreider alt og alle, sønnen din bebreider deg. Det er da ganske menneskelig, eller hva?

''Enebarn passer tydligvis ikke sammen med storesøstre. (...)

Jeg var et nøkkelbarn,og måtte allerede i 3 klasse begynne å koke poteter.''

Du kommer stadig tilbake til at det var så fryktelig å være deg fordi du ikke hadde søsken og du måtte være alene en del fra 10-årsalderen. Du var ikke alene om det på 60-tallet. Er det ikke på tide å komme over det nå, etter over 40 år? Er du sikker på at alt hadde vært så mye lettere dersom du i tillegg måtte tatt vare på småsøsken?

Jeg tror nok Bratterud-tilhørigheten har betydd mer for psyken din enn skiftarbeidet og foreldrene dine. Men du er jo ute av det - la fortida være i fred og forsøk å bedre livskvaliteten din her og nå.

EnolaGay er forøvrig en "hun".

Folk som aldri har hatt depresjon og angst vet egentlig ikke hva det er sbakk om.Jeg er også suicudal og forsøker jo å finne årsaker og forklaringer på hvorfor jeg i en alder av 54 ikke ønsker å leve lenger.

Har nok egentlig gitt opp siden jeg er en bitter mann soim både har gitt opp meg selv og andre.

Hvis jeg begynner å bebreide meg mer enn jeg gjør vil jeg aldri bli 55.Det er jo nettop bitterhet,skyldfølelse og anger som har gjort meg syk.Så syk at jeg kutter ut alle mine venner og ikke helt vet om jeg opplever 2013.

Livet er ett helvete,og så dør man.

Lykke til med jul og nyttår dere som lever enda...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...