Gå til innhold

Vil Psykologen si fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan stole på at psykologen sier det han tenker? Hvis jeg legger fram et problem i forhold til en av mine nærmeste f.eks, vil han si fra om han mener at jeg er skyld i det problemet om han ser det slik objektivt eller vil han alltid gå utifra min virkelighetsoppfatning? Jeg ønsker jo å få greie på om jeg må jobbe med meg selv i forhold til om min virkelighetsoppfatning er på jordet eller ei. Jeg forstår at jeg må jobbe med meg selv uansett når jeg har et problem i forhold til et annet menneske, men det blir jo forskjellige måter å gripe det an. Tidligere har jeg fått støtte i at den andre personen er vanskelig, jeg har forsøkt å få greie på hva det er jeg har gjort feil og bør forandre på og da er svaret gjerne å holde avstand og sette grenser. Betyr det at jeg gjør min del for å skape et sunt forhold til denne personen? jeg får mest tilbakemelding på at jeg skal styrke troen på min egen opplevelse og følelse av situasjonen, betyr det at psykologen anser meg som normal i reaksjoner? La oss si jeg var psykopat, ville psykologen utfordre min opplevelse av at alle andre er vanskelige om han så at det var jeg som skadet forholdet? Eller ville jeg fått støtte i å takle at alle andre gjør galt og er håpløse? Mulig jeg ser dette litt for svart-hvitt og ønsker å plasssere skyld, jeg vet ikke. Hovedsaken er vel om jeg bør stole på meg selv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan psykologen er, det vet sikkert du best selv. Men klart du skal stole på deg selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...