Gå til innhold

Rødmer fælt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et problem og det er at jeg blir veldig rød når jeg enten blir flau, får oppmerksomhet eller skal fremføre. Det er ganske slitsomt og i hvertfall når folk stadig skal kommentere det. Det er verst i fremføringer på skolen, der all oppmerksomheten er mot meg. Da klarer jeg ikke annet å tenke enn at nå blir jeg rød og alle stirrer (kanskje kommer med en ekkel kommentar) og det gjør at jeg da i fremføringen kun tenker på det og ikke på det jeg har øvd. Jeg har prøvd å tenke at rødming ikke er farlig, at noen synes det er søtt og det faktumet at alle rødmer, bare at de rødmer lite eller at man ikke kan se det pga. hudfargen (jeg er foressten lys i hudfargen). Men det skjer jo ikke alle. Faktisk veldig få som jeg har sett. Jeg blir veldig rød når jeg trener, men det håndterer jeg greit ettersom flere av jentene også blir det. Dette er et problem jeg har levd lenge med, men det har ikke før i tenåringsårene blitt til at jeg har sett på det som en av mine negative sider. Jeg prøver å unngå å få så mye oppmerksomhet på grunn av dette, tørr ikke gjøre noe som gjør at all oppmerksomheten er rettet mot meg. Dette demper i bunn og grunn noe av det sosiale livet mitt, i hvertfall på skolen. Jeg har heller ikke turt å ta det opp med fastlege eller helsesøster, ettersom jeg er redd for å bli rød. Er det noen metoder eller noen måte å tenke på som enten får bort rødmen eller i det minste reduser den? Tusen takk på forhånd! Jente 16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper å tenke at du er minst like bra/flink som alle andre.

Gjest gode tips
Skrevet

Dette slet jeg også med da jeg var ung.

Finn deg et pudder som dekker - men helst se naturlig ut. Jeg brukte et krempudder fra Kanebo - påføres med svamp og uten vann - men mulig det finnes enda bedre nå.

Få hjelp i en kosmetikkbutikk til å finne riktig nyanse.

Når jeg visste at jeg hadde pudder på så sluttet jeg på en måte å rødme. Men en annen ting som hjalp var faktisk å ha et speil i lommen. Da så jeg at pudderet dekket og at jeg ikke så noe ille ut. Så sluttet jeg på en måte å bekymre meg for det til slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...