Gå til innhold

Bedre i fengsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare synes det er feil at folk i fengsel lever et bedre liv enn meg... Jeg har ofte lekt med den tanken. At jeg burde havne i fengsel. Virker som at ting blir tilrettelagt bra for innsatte...Jeg har levd totalt isolert og alene nesten hele livet allikevel, så å havne i fengsel hadde jeg kanskje vært flink på??!

Som noen sa under mitt forrige innlegg, så burde jeg ta ansvar for mitt eget liv, og det er min egen skyld at jeg overhodet ikke har noe innhold i livet mitt.

Men, da jeg flyktet fra min eks for et par år siden, og begynte livet på egenhånd sammen med min sønn, så var det nærmest som at jeg hadde blitt ristet ut av et tre og havnet på denne planeten. jeg ante ikke noe om hvilke muligheter som fantes (det gjør jeg fortsatt ikke). Jeg har ikke hatt famile, og ingen venner. Jeg har ikke hatt noen å sett opp til, noen å fortelle meg om muligheter, eller hatt det bra sammen med. Jeg har aldri fått noe veiledning om noe som helst... Og nå sitter jeg her........

Det er det jeg mener, noen burde ha grepet inn da jeg var barn. Fortalt meg om mulighetene, vist meg veiene... Ikke bare gitt opp. Jeg har blitt misbrukt av andre (de som skulle være meg nærmest) gjennom hele livet. Ikke lett å plutselig stå der uten noe som helst heller. Anet ikke hvordan jeg skal fortsette videre, for at jeg skal kunne vise min sønn hvordan ting SKAL være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt flere foretrekke fengsel framfor psykiatrisk avdeling... Det er sikkert trygt å bli stengt inne og kontrollert av andre for oss som sliter... Men det er egentlig ikke noe liv...

Noen er født inn i en fucka familie. En kan ikke annnet enn godta at livet er urettferdig. Å være bitter eller synest synd på seg selv hjelper ikke det spøtt... Vet ikke hvor gammel du er, men regner med du er godt voksen.

Favorittordtaket mitt er: Ikke gråt over fortiden, den er forbi. Ikke vær bekymret for framtiden, den har ikke kommet. Lev her og nå, og gjør det vakkert :-)

Skrevet

Klart du kan vise sønnen din veien til et godt liv! Som mor har du det i deg. Gi ham all den omsorgen og kjærligheten du har. Hold hjemmet ditt rent og ryddig - for ham. Lag næringsrike middager. Engasjer deg i ham. Glem deg selv og dine tilkortkommenheter for en stund. Bare nyt å være mamma.

Var det ikke en her nede som foreslo et nettsted til deg hvor du kan finne venner? Det nettstedet så supert ut. Vurderer å melde meg inn selv.

Du har hatt en tøff oppvekst. Prøv å gjøre deg til venns med din fortid. Det gjør vondt, men det hjelper. En god psykolog er tingen. Min har hjulpet meg til å se direkte på de harde knutene i livet mitt

Lykke til på ferden og til sist: jeg tror ikke det er så veldig kult å sitte innesperret.

Skrevet

Klart du kan vise sønnen din veien til et godt liv! Som mor har du det i deg. Gi ham all den omsorgen og kjærligheten du har. Hold hjemmet ditt rent og ryddig - for ham. Lag næringsrike middager. Engasjer deg i ham. Glem deg selv og dine tilkortkommenheter for en stund. Bare nyt å være mamma.

Var det ikke en her nede som foreslo et nettsted til deg hvor du kan finne venner? Det nettstedet så supert ut. Vurderer å melde meg inn selv.

Du har hatt en tøff oppvekst. Prøv å gjøre deg til venns med din fortid. Det gjør vondt, men det hjelper. En god psykolog er tingen. Min har hjulpet meg til å se direkte på de harde knutene i livet mitt

Lykke til på ferden og til sist: jeg tror ikke det er så veldig kult å sitte innesperret.

Takk for det. Lykke til videre til deg også! Håper du klarer å avstå. (jeg har lest innleggene dine.). Bare for å fortelle deg, min eks drakk, røykte hasj, og tok kokain. Så å si hver eneste dag. Han ble mer og mer voldelig mot meg. Og en tidlig morgen kom han hjem veldig ruset. og forsøkte å ta livet mitt og min sønn...Hans sønn. Han var da bare 2 år gammel. (Og hadde jo ikke gjort noe galt). Vi kom oss heldigvis unna. Min eks sin forklaring i etterkant, var at han ikke visste hvem vi var han hadde ikke kjent oss igjen (det var han sin unnskyldning). Så jeg beundrer veldig at du ønsker å sluttet med den slags. For jeg har tydelig sett hvor ille det kan gå.

Nei, det er nok ikke det... Bare det at jeg har sperret meg inne såpass mye selv, at komme i fengsel antagligvis hadde vært en forbedring!!!

Skrevet

Tenkte og slik da jeg var veldig dårlig, følte meg så alene og redd. Tenkte at i fengsel hadde jeg følt meg tryggere, men det var før jeg hadde vært innlagt. Det var ganske trygt det og. Er du så dårlig nå at du kunne vært innlagt?

Det er no dritt å være dårlig, håper du får det bedre snart. Det er ikke vits å bruke energi på fortiden, tenk heller på her og nå. På sønnen din, han trenger deg.

Skrevet

Takk for det. Lykke til videre til deg også! Håper du klarer å avstå. (jeg har lest innleggene dine.). Bare for å fortelle deg, min eks drakk, røykte hasj, og tok kokain. Så å si hver eneste dag. Han ble mer og mer voldelig mot meg. Og en tidlig morgen kom han hjem veldig ruset. og forsøkte å ta livet mitt og min sønn...Hans sønn. Han var da bare 2 år gammel. (Og hadde jo ikke gjort noe galt). Vi kom oss heldigvis unna. Min eks sin forklaring i etterkant, var at han ikke visste hvem vi var han hadde ikke kjent oss igjen (det var han sin unnskyldning). Så jeg beundrer veldig at du ønsker å sluttet med den slags. For jeg har tydelig sett hvor ille det kan gå.

Nei, det er nok ikke det... Bare det at jeg har sperret meg inne såpass mye selv, at komme i fengsel antagligvis hadde vært en forbedring!!!

Uff, det var en veldig trist historie. Godt du har kastet han på båten og at livet ditt tross alt er bedre enn det marerittet der. Min eks drakk også hele tiden, var slem mot meg (tok kvelertak og kalte meg stygge ting). Han drikker fremdeles og røker hasj hver dag. og jeg går bort til ham for å vaske kjøkkenet hans! Det låter ikke helt bra.

Men det gjelder å legge baken i fortida (sier Pomba hvis det sier deg noe) Beklageligvis er ikke livet mitt noen suksesshistorie, men jeg skylder mye på psykdom. Drittpsykdom! Mye har gått rett i dass. Ja, ja. Jeg har gode minner også. Kan du grave frem noen?

Skrevet

Hørt flere foretrekke fengsel framfor psykiatrisk avdeling... Det er sikkert trygt å bli stengt inne og kontrollert av andre for oss som sliter... Men det er egentlig ikke noe liv...

Noen er født inn i en fucka familie. En kan ikke annnet enn godta at livet er urettferdig. Å være bitter eller synest synd på seg selv hjelper ikke det spøtt... Vet ikke hvor gammel du er, men regner med du er godt voksen.

Favorittordtaket mitt er: Ikke gråt over fortiden, den er forbi. Ikke vær bekymret for framtiden, den har ikke kommet. Lev her og nå, og gjør det vakkert :-)

Vil bare først si takk til rose23 sitt fine ordtak. Det passer for meg godt nå.

Jeg tror ikke fengsel hadde vært noe for deg :) Det er nok kjedelig å være innelåst så lenge av gangen. Kanskje en innleggelse på en psykiatrisk post, men du blir sikker ikke sett på som syk nok til det. Jeg også savner å bli innlagt igjen når jeg blir deprimert. Da kjenner man en trygghet og har mennesker som er rundt deg hele døgnet og som hele tiden ønsker å gjøre tilværelsen bedre for deg.

Går du ikke på dps eller noe sånt? det burde da finnes noen lavterskeltilbud som du kan stikke innom i blant.

Skrevet

Vil bare først si takk til rose23 sitt fine ordtak. Det passer for meg godt nå.

Jeg tror ikke fengsel hadde vært noe for deg :) Det er nok kjedelig å være innelåst så lenge av gangen. Kanskje en innleggelse på en psykiatrisk post, men du blir sikker ikke sett på som syk nok til det. Jeg også savner å bli innlagt igjen når jeg blir deprimert. Da kjenner man en trygghet og har mennesker som er rundt deg hele døgnet og som hele tiden ønsker å gjøre tilværelsen bedre for deg.

Går du ikke på dps eller noe sånt? det burde da finnes noen lavterskeltilbud som du kan stikke innom i blant.

Vet at dette ordtaket faktisk henger på mange kontor over hele byen... He he. Delte det ut på en messe og synes jeg ser det nå på alle vegger. Jeg elsker de ordene. Hva er poenget med å bruke store krefter på fortid og framtid... når tiden er her og nå? Og en kan dø når som helst :-D

Skrevet

Vet at dette ordtaket faktisk henger på mange kontor over hele byen... He he. Delte det ut på en messe og synes jeg ser det nå på alle vegger. Jeg elsker de ordene. Hva er poenget med å bruke store krefter på fortid og framtid... når tiden er her og nå? Og en kan dø når som helst :-D

Du har et godt poeng der ja...

Må vel prøve å forandre måten jeg tenker på jeg.... ????

Skrevet

Nå tenker du på deg selv, hva med barnet ditt?

Ikke helt....

Som jeg tidligere har sagt...For øyeblikket klarer jeg fint å ta meg av min sønn, men når han blir eldre, og innser hvilken idiot han har til mor, så er jeg litt mer i tvil. Så kanskje det hadde vært det beste for min sønn om noen helt andre tok seg av han.

Skrevet

Ikke helt....

Som jeg tidligere har sagt...For øyeblikket klarer jeg fint å ta meg av min sønn, men når han blir eldre, og innser hvilken idiot han har til mor, så er jeg litt mer i tvil. Så kanskje det hadde vært det beste for min sønn om noen helt andre tok seg av han.

Kan du ikke involvere slekt og venner litt der du føler at du ikke strekker til selv?

Skrevet

Kan du ikke involvere slekt og venner litt der du føler at du ikke strekker til selv?

jeg har ingen...

Skrevet

Ikke helt....

''For øyeblikket klarer jeg fint å ta meg av min sønn, men når han blir eldre, og innser hvilken idiot han har til mor, så er jeg litt mer i tvil.''

Tviler på at han kommer til å oppdage noe slikt. Tror nemlig ikke det er tilfelle.

mvh

Skrevet

Jeg har også tenkt at de i fengsel har det ikke så verst i forhold til mange andre i samfunnet som sliter enten økonomisk eller med dårlig helse. De får mat, kan se på tv, trene, ha sosial omgang, har faste rutiner, noen som passer på dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...